Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 28 februari 2013

Av Sigge Svamphund - 28 februari 2013 18:07

Altså det måste ha blivit fel nånstans.

Som ni vet så såg jag ju igår att Lodjur hade haft kalas på Fjanten Bore.

Alltså ska det vara vår nu.

När jag gjorde morgontoalett så var det flera otrevliga minusgrader, ska det absolut inte vara

nu när Bore är död.

Så skulle jag på långrunda hade jag fått bestämma så hade jag åkt tillbaka till Gröna männenskogen.

Tänkte kolla så han inte börjat spöka eller nåt annat korkat påhitt.

Matte tänkte inte alls skjutsa mej nånstans.

 

Bestämde mej för att leta vårtecken trots iskall blåst.

Lite mer räls synlig det är positivt, kanske ett vårtecken.

 

Tänk om..................

Men ännu kan jag bara drömma om alla trevliga bad som jag ska ta här.

 

Elände, undrar om spårvagnarna kommer att kunna köra här i år.

Rälsen är begravd djupt under snön.

 

Dagens barmark.

Får vara glad för de små fläckar om faktiskt finns.

Nosade noga igenom området och njöt av alla dofter.

 

Ser ni mej under tallen?

Jag hade absolut inte där att göra enligt skitmatte,

Vadå, jag skulle bara kolla om islossningen hade börjat, tyvärr så hade den inte gjort det.

 

Drog vidare och kom till min å mellan sjöarna.

Trodde att jag skulle kunna ta en välbehövlig simtur.

Jädra onödiga is, den ska vara död nu!!!!!!!!!

 

Tänkte ta en promenad på min andra sjö.

Aldrig i livet sa matte som bestämt att nu är isarna farliga, dessutom finns ån alldeles utanför bild.

 

Men gå på min vanliga sjö då?

Nähä inte det heller för det var vatten på isen enligt matte.

Allra bäst vore det självklart om den hade den goda smaken att dö nu så jag kan bada.

Undrar om Lodjur kan komma och käka upp den?

Vände och gick till Dunkvägen.

Inga spa och inget annat skoj heller.

 

Funderade på om jag skulle hälsa på hos Räv men det skulle vi tydligen inte enligt matte.

Jag tycker det skulle vara trevligt att träffa Räv nångång.

 

Äntigen lite ordning i tillvaron.

Hämtade den gömda dunken och hade roligt ett tag.

 

Det är nog vår i alla fall.

Videkissarna har vaknat, matte blev jätteglad när hon hittade dom.

Kanske kan hitta tussilago imorgon.

 

Ja, ja gå hem du, jag kommer sen.

Har lite planer som du absolut inte ska bry dej om.

Blev inte som jag tänkt, jag släpades med hem.

Hemma så hade posten kommit med post till mej.

 

Titta, jag har två paket att hämta!

Bara ett bekymmer, jag får inte gå in hos postombudet.

Alltså borde matte omgående ha gått dit och hämtat MIN post. Den som läser noga ser ju också att det står 

att de är tacksamma om det hämtas snarast.

Tro inte att den lata människan gick dit inte.

Nä då, det där kan vi hämta i morgon.

För övrigt är det säkert födelsedagspresenter till dej och de får du i alla fall inte öppna förrens på lördag.

Äsch, är väl inte så noga, jag kan minsann fylla år flera dagar i rad om det är så.

Just nu är jag mycket orolig för att det är nåt som ligger och blir förstört på grund av lata matte.





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards