Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 27 februari 2013

Nu är han död ;)

Av Sigge Svamphund - 27 februari 2013 17:51

Blev en mycket bra hunddag med en fantastisk upptäckt.

Började dagen med att dejta grannen Gizmo, trevligt för hon börjar lukta gott.

Efter lite slappande så skulle jag ut på långrunda.

Matte bestämde sej för att motionera min bil.

 

Hej Gröna männenskogen!

Det var länge sen jag var här senast så det var mycket jobb med att kolla allt.

 

Fanns till och med en grankotte till mej.

Jag hoppas att det kommer fram massor med såna nu när det töar och är plusgrader.

 

Nähä, inte ännu.

Jag hade faktiskt planerat att ta vägen genom skogen till Krokodilsjön, har inte varit vid den på evigheter.

Kanske går nästa gång jag kommer tillbaka.

  

Matte hade pratat om vägen  till vackra bäcken och Komonstersjön.

Nä inte det heller.

Dålig service att den inte var plogad, bara spår av Hälge och nån skidåkare och djupt lappmögel.

 

Mitt vinterdass passade jag självklart på att utnyttja.

Bra att det finns och ännu bättre att känna grus under tassarna.

 

Underbart!

Barmark och massor med trevliga dofter kommer fram igen.

Bestämde mej för att jag minsann skulle gå och kolla så Fjanten Bore försvunnit eller blivit medvetslös.

 

Tänk vad jag uppskattar mitt vinterdass när det kan vara så här besvärligt att nå granar.

Typ bergsbestigning över lappmögelvall.

 

Jag behöver spaa!!!

Här ska det vara alldeles utmärkt normalt.

Grävde och grävde men inte minsta lilla droppe fanns det.

 

Här brukar Fjanten Bore hålla till.

Inte ett spår av honom, men däremot hade Lodjur vandrat där.

 

Nu vet jag!!!!!!!!

Bore är död, han har blivit mat åt Lodjur i natt.

Kolla allt blod i snön (nä korkade grannen har inte varit är och blött) och det är väldigt färskt.

Alltså är Bore äntligen död och dessutom uppäten, skönt då återkommer han inte heller.

Nu ska bara allt´han ställt till med försvinna så är ordningen återställd.

Matte är lika korkad som alltid och påstod att Lodjur tagit Hare i natt för det var spår av båda och tussar

av päls.

Struntar jag i, nu är det vår och spagropar och murklor kommer när som helst.

 

Titta ett spa!

Gissa vem som spaade och njöt rejält.

Mer sånt här väder så kommer skogarna att bli underbara.

 

Hade varit trevligt att kunna gå den här vägen genom skogen.

Får tydligen vänta ett tag.

 

Titta, jag har hittat en hemlig pinne!

Den står ju vid ett av det Gröna husen så då är den hemlig.

 

Snodde den självklart,

Funderade på att gömma den i vinterdasset, men det fungerade inte.

 

Tog med mej mitt hemliga stöldgods.

Har gömt det på ett säkert ställe som inte Gröna männen hittar, tänker nämligen roa mej vid nästa besök

i den skogen.

 

Du matte, jag blir väldigt godissugen av flera timmar i skogen.

Hade tur blev godisutdelning.

Resten av dagen har jag mest ägnat åt att planera vad jag ska ägna mej åt nu när alla skogar blir framkomliga.


 
 
mollesnutten

mollesnutten

27 februari 2013 19:17

Kunde väl va som sjätte bilden överallt nu,tycker jag.Ditt vinterdass är superbt,önskar att det fanns nån sån plats här också.Bra du snodde pinnen,kanske vi kan lattja med när jag kommer nästa gång.Är det riktigt säkert att han bore är död nu då.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
Pelle

Pelle

27 februari 2013 20:13

Men, ni har ju väldigt lite snö i eran skog, matte påstod att hon tänkte skicka över en del hit*orolig* fast vi behöver absolut ingen mera snö.
Hoppas det var den där Bore och inte en stackars hare som blivit midnattsmat åt Lo.

http://pellepressar.wordpress.com

 
Ludde

Ludde

27 februari 2013 22:46

Blir nästan avundsjuk på din fina hemliga pinne! Glädjande att Bore är uppäten i alla fall. Blev lite plus på termometern här också... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Kasper

Kasper

28 februari 2013 00:04

Inte för att jag är särskilt blodtörstig av mig, men om det är Bore som blev lo-mat så kan jag väl godta det (för jag tror att han är som grisen Särimner, du vet den där som asarna åt upp på kvällarna men som var hel och levande igen morgonen därpå.

Den där jädrans Bore lär ju ska komma igen i veckan. Men Gumman Tö vaknar också, och "kvinnor kan", säger matte... ;)

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

28 februari 2013 05:10

Vad det försvunnit snö hon er då på vissa ställen. Är det bara små plättar eller kan man komma till er och spåra.
Här är det rätt mycke snö kvar men jag tror solen som var igår tog med sig lite.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards