Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Sigge Svamphund - 26 februari 2013 18:13

Var glad att n inte har kommit i vägen för matte.

Hon är ilsknare än vanligt just nu.

Ni vet att jag berättade om katterna som behövde nytt hem och där matte fixade och trixade så

de med hjälp av ett katthem fick nya hem och ägaren var nöjd.

Det var då, nu är fd ägaren fullkomligt rabiat, har skällt ut matte, blåljugit om de mest otroliga saker,

gett matte skulden för kattantalet, och massor med mer.

Katthemmet har också fått förskräckligt mycket skit för sitt jobb med att ta hand om katterna.

I går var det mail och en massa telefonsamtal hela kvällen och vansinnig matte som vägrar bli orättvist

anklagad och beskylld när hon bara var snäll och hjälpte till.

Så blev det idag.

Jag gick ut på morgontoalett, nästan hemma igen kom en av våra grannar på väg tilldagis med sina

människovalpar.

Han ropade på matte och ville ha hjälp, just då hade matte förträngt heliga löftet om att aldrig mer

hjälpa nån.

Grannen blödde näsblod, eller blödde är en underdrift.

Det sprutade blod från hans näsa.

Matte sa att stoppa det övergår hennes förmåga men hon kunde ringa efter hjälp åt honom.

Eftersom matte inte tillhör de mobilberoende så var hennes kvar hemma.

Grannen hade sin med sej.

Bara det att den låste sej totalt och var oanvändbar.

Då fick matte höra hur fullkomligt värdelös hon var som inte kunde laga hans telefon och stoppa blodfontänen.

Människovalparna var självklart skräckslagna av situationen och började gråta.

Varvid grannen skällde ut matte för det enda hon klarar är att skrämma små barn så hon skulle

försvinna till det där heta stället.

Utan att mörda grannen så sa hon bara at du kan klara dej själv, jag hjälper dej inte med detta bemötande.

Behöver jag tala om att det mer eller mindre pyste om matte av ilska.

Det har varit alldeles för mycket få en massa skit för att hon är snäll på sista tiden.

Så skulle jag på långrunda, först tänkte matte skjutsa mej till folktom skog sen ångrade hon sej.

Gick märkliga vägar till skogen eftersom hon inte ville träffa nån som kanske sagt nåt.

 

Till slut utan att ha träffat en endaste brud, var jag på Vilda grisvägen.

Funderade på att ta vägen åt vänster för är har jag gömt unken.

Men matte muttrade så jag insåg att de var bättre att lyssna på henne.

 

Som vanligt, men det var 15 minus i morse så det kanske var väl optimistiskt att tro att det skulle finnas spa.

Vi behöver nu bli aktivare med kampsången igen tror jag.

 

Usch, en av hästmonsterhagarna.

Men det var lugnt inget monster syntes till.

 

Solen gör faktiskt en massa nytta i söderlägen.

Fanns mängder med underbara dofter här, de gjorde att jag brast lite i uppmärksamhet.

 

Blä, där är monstren som bara väntar på svamphundsmat.

Valde snabbt en annan väg.

Länge sen jag gick den så jag hade mycket pyssel.

 


Det här huset tycker jag att matte ska köpa till mej.

Sällan eller aldrig som det är nån där.

 

Vi blev tvungna att vända där för plogningen tog slut.

Bakom träden där finns det en mycket simvänlig sjö skulle alltså passa mej perfekt att bo där.

 

Trodde, tänkte, hoppades.

Nä onödiga isen hade anfallit så det gick inte att spaa i bäcken som såg så lovande ut.

 

Ha!

Jag kan vara stöddig om jag vill.

Vågade faktiskt visa hästmonstren vad jag tycker om dom.

 

Sen skulle jag absolut gå och kolla saker på en annan väg.

Kände på mej att det skulle bli bra.

 

Visste som sagt att jag hade rätt.

Fanns ett spa mitt på vägen, jag utnyttjade det flitigt.

 

En trevlig vägkon också.

De är nästan lika roliga att rulla med som tunnor.

 

Visst jag fick slita för att få loss den men lyckades.

Rullade mycket innan jag placerade den på en av mej noga utvald plats.

 

Ännu är inte säsongen över.

Blommade en Frolicbuske på hemvägen.

Gick hem och slappade.

Inte en endaste brud idag heller, tänk om de glömmer bort mej.

Matte fick post som faktiskt fick henne att låta bli att vara folkilsken en lång stund.

 

Kom ett urklipp från Jesper och Assars matte.

Vadå mycel, när det tydligen är så här det går till i skogen.








Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards