Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 25 februari 2013

Av Sigge Svamphund - 25 februari 2013 17:53

I dag kom matte ihåg att jag faktiskt äger en bil som behöver motioneras ibland.

Verkligen på tiden.

Tydligen skulle vi åka till Eskilstuna och eftersom hon hade den goda smaken att inte släpa med

Balder insåg jag att det nog skulle finnas chans till lunch eller fika.

 

Stannade vid en skog på väg till Eskisltuna.

Bra för det var länge sen jag var här.

Brukar vara väldigt gott om spagropar och så har jag gömt ett par fyndade bollar också.

Alltså hade jag mycket planer.

 

Började i alla fall bra med en grankotte.

De är ju fortfarande fruktansvärt sällsynta, var väldigt rädd om den.

 

Passerade ett hus och jag tänkte bara kolla lite.

Enligt matte skulle jag komma på en gång och inte alls dra unt på andras tomter.

Hann i alla fall se att det inte fanns nåt jag behövde.

 

Så var det de där spagroparna.

Kanske väl optimisktiskt att tro att det ska ha blivit fler när det var 10 vidriga minus i morse.

Men hoppet är ju det sista som lämnar svamphunden.

 

Plogningen upphörde, men det fanns i alla fall skoterspår så jag kunde fortsätta en bit till.

Fortsatte självklart att leta spa men det var fullkomligt resultatlöst.

 

Hm det här fanns inte sist jag var här för flera evigheter sen.

Måste alltså undersökas.

 

En dunk!!!!!

Dessutom en gul och de är ganska ovanliga.

Undrar om Vilda grisar också gillar dunkar eftersom den fanns vid deras utfodringsplats?

Var bara ett stort fel dunken satt fast och jag fick inte loss den hur mycket jag än slet.

 

Hittade ett hus också.

Så nytt att det fortfarande är inplastat.

Nån som vill köpa?

Kostar bara 3 grisöron och 2 knorrar.

 

På väg tillbaka till min bil.

Där borta ser det lovande ut.

Nähä, inte det inte var tyvärr onödig is på vattnet.

Gick till bilen och åkte till Eskilstuna.

 

Perfekt lunch hos mattes mamma.

Detta är mattes korkade påhitt att min portion skulle svalna innan jag fick den.

Visst jag äter inte varm mat, men den kunde väl svalna på sekunden i alla fall.

 

Jaha, mätt och belåten.

Nu är det väntan på att serveras lite fika också.

Blev fika med innan det var dags att åka vidare.

Matte skulle fixa tråk, men vi hann med ett stopp vid Grisöronafären.

Hemma igen så ansåg jag att jag skulle inventera den där spännande påsen.

Fick en torkad korv och sen såg jag inte mer av påsen, skulle enligt skitmatte inte bry mej om vad det är

i den.

Hoppas det är trevlig födelsedagspresent.

En annan sak. Vissa katter var visst billiga i morse.

 

Kolla Freja.

Undrar vad hon tror att hon ska hitta där?

När matte öppnade kylskåpet så kastade sej Balder in i det på jakt efter nåt.

 

Undrar om han känner sej så här efter sitt veterinärbesök?






Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards