Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 23 februari 2013

Vatten, äntligen vatten

Av Sigge Svamphund - 23 februari 2013 17:46

Inte skjutsad nånstans idag heller.

Först blev jag väldigt besviken men sen insåg jag att det hade sina fördelar.

 

Egentligen är jag trött på den här tråkskogen.

Den är bra att ha ibland men nu tycker jag att jag gått väl mycket där.

Fördelen är väl att det finns upptrampade stigar.

 

Passerade skidbacken och passade på att använda skoj rampen.

Vet ju att när lappmöglet är borta då är det kört eftersom den är trasig med stora hål

Fortsatte dra runt utan hitta nåt skoj.

 

En blommande tall är ju alltid trevligt.

Fast det känns som om säsongen har varit ovanligt lång i år.

 

Mina vinterskivlingar de dör på trädet.

Blir nog inga mackor med såna förrens nästa vinter.

Hoppas muklorna kommer snart.

Matte däremot studerade nån björk mycket ingående och sen vaknade häxan i henne.

Bara det går att nå björken ska nåt hämtas och sen ska det kokas och torkas....... ointressant enligt mej.

 

Struntar i vad du säjer tråkmatte.

Jag SKA gå den här vägen, var faktiskt hundra evigheter sen sist.

 

Och detta ska föreställa en av mina bra badplatser.

Tänk så mycket som jag har simmat här.

Matte följde faktiskt med ut på isen i flera meter tills..................  

Äntligen hade jag nytta av henne!

Alldeles blött i hennes spår och hon var tillbaka uppe på land väldgit snabbt.

 

Underbart, alldeles ljuvligt.

Jag spaar och det är sjövatten.

Desto mer jag spaade desto mer vatten blev det.

 

Titta så alldeles underbart.

Jag planerade att fortsätta att spaa väldigt länge.

Tänkte att om jag höll på så skulle jag till slut ha fått fram så mycket vatten att jag skulle kunna simma.

Fick inte alls hålla på för matte.

Funderar på att jag ska gå dit varje dag varje gång jag går ut.

Då borde onödiga isen vara borta till min födelsedag och jag kan fira med bad.

Var i alla fall alldeles underbart med sjövatten under tassarna.

 

Ägnade en del tid åt att städa i strandkanten.

Ska inte ligga pinnar på fel ställen.

 

SUCK!!!!!

Detta ska föreställa hundbadet, undrar om det nånsin mer kommer att gå att bada här?

Känns lite hopplöst.

Funderade på att skicka ut matte för att kolla om samma underbara vatten fanns här, men hon vägrade.

 

Inte har de tagit bort onödiga däcket från vägkonen heller

Gick alltså inte att rulla med den.

 

Trevligt.

Jag är på spårvägen och helt plötsligt så syns det räls igen.

Kanske blir barmark snart.

Sen belv det väldigt bra.

 

Dagens dejt, min svamphundselev Alice.

Var jättelänge sen jag täffade henne sist, fast på bilden så vill hon åt mattes godisficka.

Hade i alla fall en del trevligt umgänge med henne.

Tyvärr så skulle vi åt olika håll sen.

Resten av dagen har jag fördrivit med slappande, vanlig eftermiddagsrunda och sånt.

Konstaterade på eftermiddagen att det tar sej, börjar synas asfalt på gatorna.


 
 
mollesnutte

mollesnutte

23 februari 2013 19:26

Snälla häxor är trevliga.Och du har ju en sån.Såg ut som du har haft en bra dag i alla fall.Din mattes godisficka har jag inget minne av,men en hel del andra tycks ha det.Får kolla lite när vi träffs nästa gång.

http://mollesnutten.bloggplatse.se

 
Kasper

Kasper

23 februari 2013 22:32

Oj då, blöta spår - såna blir det inte på min sjö! Fast jag har inga bildbevis (skrotmattens fel!!!).
Du har haft sol ser jag - hos mig visade den sig bara nån halvtimme, och det var liksom alldeles fel halvtimme, för matte var upptagen av nåt annat än mej. :(
Men i morgon så kanske... :)

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

23 februari 2013 23:04

Det är nog våren som är på gång! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards