Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 februari 2013

Av Sigge Svamphund - 22 februari 2013 17:40

Hade jag fått min vilja igenom så hade matte skjutsat mej till Vithajssjön idag också.

Skulle behöva spaa lite (mycket) mera.

Men tråkmatte tänkte inte alls skjutsa mej nånstans idag.

Skulle få stå ut med tråkvägarna här.

 

Tog vägen genom en liten skog först.

Tyckte att matte skulle roa mej med den här pinnen, slutade med att jag fick roa mej själv.

 

Lika bra att använda en gran medan jag hade en åtkomlig i närheten.

Föredrar när jag kommer åt alla granar utan problem.

 

Bra blev dejt idag också.

Långt där framme skymtar Schäfer Freja med husse. 

Umgicks med henne medan människorna ägnade sej åt det vanliga tråkpratet.

 

Vilda grisvägen är en av de få framkomliga just nu.

När det är barmark så når jag massor med bra rundor från den, men nu är det fram och tillbaka som gäller.

Vill ha barmark nu!!!!!!!!!

 

Tänkte att kanske med tur............

Nä turen var inte med mej, fanns inget spa här.

 

Alltid nåt, det blommade i alla fall en Frolicbuske.

Hrä hört rykten om att på en del ställen så ger träden baconost just nu.

Kollade många träd, men ingen ost nånstans.

      

I brist på bättre sysselsättningar så povade jag ut nåt nytt.

Gillar detta med en grankvist under ena örat.

Tycke att det visar att jag är en aktiv hund som gillar att vistas i skogen.

Kanske kan bli vårmode i hundvärlden för oss aktiva skogshundar.

 

Jaha, där nere står min vägkon.

Lite rulla med den skulle inte alls vara fel.

 

Nä fortfarande fastfrusen.

Direkt när det töar så ska jag flytta den till ett bättre ställe.

Ett där den inte fryser fast utan att jag kan använda den på vintern också.

 

Blä, här ska det vara en ljuvlig spabäck.

Finns inte ett spår av den just nu.

 

Dagens bästa fynd, jag har hittat en grankotte.

Roade mej med den på väg hemåt.

Såna här tråkdagar får jag vara glad för det lilla.

 

Svampsäsongen närmar sej.

Växer det svamp i en kruka utanför en affär så ska de väl snart komma i skogen.

När murkelsäsongen startar då blir det hårt för mattes valp.

 

När matte hittade den här bilden av sin valp på Facebook så bestämde hon att han blev bortbytt på BB.

Marcus påstår att det blev han inte alls.

Matte bestämde raskt att det måste han bevisa.

Så när murklorna kommer ska han med ut i skogen.

Sen blir det blodigt allvar, Marus ska alldeles på egen hand lyckas hitta en murkla innan jag gör det.

Klarar han det har han bevisat att inget byte har skett.

I så fall har han ärvt mattes gener (hon började plocka svamp ungefär när hon lärt sej gå).

Att jag hittade murklor senast förra våren och att Marcus nog inte plockat sen han var liten valp det

tar hon inte hänsyn till.

Enväldig domare blir matte, möjligen med assistans av människovalparna.

Undrar om det är murkeldags imorgon?



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards