Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 februari 2013

Av Sigge Svamphund - 6 februari 2013 17:54

I dag har jag haft en sån där trevlig upptagen hunddag.

Jag gillar såna.

Efter morgonrutinerna s skulle jag ut och åka.

Trodde inte mina ögon när jag......................

  Hamnade hos Nelly!!!!!!!!!

Vi har inte träffats på flera hundra år så det var verkligen på tiden, tyckte jag.

Nelly där emot lider tydligen av PMS för hon bara fräste åt mej.

Jag fick inte göra nånting för henne och inte ville hon med ut och roa sej heller.

Hon ska visst lukta gott snart och en del brudar blir griniga då.

 

Roade mej alldeles på egen tass ute en stund medan matte ägnade sej åt tråkprat.

Nellys människor ska sälja Nellys hus och flytta nån annanstans på grund av en massa tråkiga omständigheter.

Detta innebär att alla Nellys katter behöver ha nya hem.

Det är två hankatter en blå/vit korthårig kasterad och en röd/vit långhårig okasterad.

Fyra (ev fler) honkatter bland annat en sköldpaddsfärgad Norsk skogkatt (reg i SVERAK) faktiskt

mamma till Askur och Freja. 

Så är det ytterligare tre (minst) honkatter som behöver hem.

Om någon längtar efter kattsällskap eller känner någon som kan öppna sitt hem så kontakta matte för

mer information.

När jag var klar med min dejt eller vad man nu ska kalla det för så åke jag vidare.

 

Hamnade i Eskilstuna och jag vet precis vad som väntar.

Har faktiskt ganska bråttom.

 

Jaha, som vanligt.

Ligga under bordet hos mattes mamma och långsamt svälta ihjäl medan människorna bara äter och pratar.

 

Alltså där står min skål och den är TOM!!!!!!!!

Doftade ljuvligt av falukorv i ugn och potatismos.

Fick en stor portion så jag blev mätt och belåten.

 

Men du mattes mamma, jag kan faktiskt klämma i mej lite till så du behöver inte bekymra dej om matrester.

Min charmoffensiv hjälpte så jag fick lite mer.

Åt ett par kakor också när människorna fikade.

Sen fick jag passa min bil på ett par ställen medan matte fixade tråk.

 

Åh, vad det var "spännande" att åka de tre milen hem.

Det trillade ner så mycket lappmögel att matte knapt såg vägen i bland.

Vissa hade tydligen missat den för på ett ställe hade en bil lagt sej i diket och på ett annat fanns det

spår efter en som försökta anvnda åkern i stället för vägen.

 

Hemma igen så ägnade sej matte åt reparationer.

Min bil får nämligen ansiktsmask nu på vintern (läs mattes onda händer gillar inte att skrapa rutor).

När "masken" skulle bort i morse så blev det ett par revor pga fastfruset lappmögel.

I detta hus lagas saker med ståltråd, silvertejp eller textillim funkar inget av dessa är det trasigt och

ska kastas.

Silvertejp var ett utmärkt lagningsalternativ så nu har Hulken sin ansiktsmask.

Att Kattvalps Balder försökte anställa sej som "göra nya revor jobbare" det hade han inget för.

 

Matte tror att hon ska bli klar med alla omgångar lackning av nya svampkorgen innan säsongen böjar.

Blir lite problem eftersom det är insidan som ska lackas och den ofta är upptagen av Kattvalps Balder.

Han förkommer numer i metervara.

Ja, ja nån gång blir säkert korgen färdiglackad, som lappmöglet vräker ner lär jag nu få vänta på

att kunna jobba som murkelhund.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards