Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

Usch, det blir bara värre

Av Sigge Svamphund - 23 januari 2013 18:00

Tänk om gårdagens underbara dröm hade varit sann!

Sol och så där 12-15 grader varmt.

Nädå, nästan 23 fullkomligt vidriga minus när jag skulle göra morgontoalett.

Jag som sällan får köldkramp i tassarna höll på att få det trots en snabb och intensiv morgonrunda.

Gick in och ägnade en massa tid åt att försöka tina upp igen.

Sen skulle jag åka till Eskilstuna, var ju bjuden på lunch och sånt vägrar jag missa.

Himla tur att min bil har otroligt bra värme och blir varm snabbt, lite skillnad mot min förra bil som

om den var på bra humör möjligen blev lite ljummen men inte mer.

Innan lunchen så skulle jag röra lite på mej, bara så där 18 hemska minusar när jag åkte hemifrån.

Blev Djurgår´n idag igen för nån långrunda var inte att tänka på.

Mattes ena fot gör fruktansvärt ont när det blir kallt så hon kan inte gå långrundor då även om hon vill.

Skitkyla!

 

Har anlänt till Djurgår´n och det gäller att hålla sej i rörelse.

Var inte ett dugg varmare i Eskilstuna.

 

Träffade en trevlig tik.

Men det blev en ganska snabb dejt eftersom alla frös.

Kan tänka mej att träffa henne igen under bättre förhållanden.

 

Finns en hel del skoj att lukta på.

Många, många hundar som går där på Djurgår´n, bara synd att jag träffar så få av dom.

 

Detta måste väl i alla fall vara ett vårtecken?

Lite gräs och barmark vid en sten.

 

Här inne bland träden där hittade människovalpen Oliver ett underbart spa åt mej för ett par år sen.

Såna ställen glömmer jag aldrig, men inte minsta lilla vattendroppe idag inte.

 

En ynklig gren var allt jag hittade att roa mej med.

Men efter en knapp timme så började jag få köldkramp igen så det blev varma bilen nästa.

 

Nu hägrar värme och lunch.

Kände att jag faktiskt behövde tina upp ett tag.

 

I väntan på min lunch så somnade jag under bordet.

Tar på mina hundliga krafter att tina upp.

Människorna pratade tråkprat och åt i flera evigheter.

Funderade på om jag skulle drabbas av svältdöden.

 

Min lunch.

Kalvfärsbiffar med ugnsrostade grönsaker och kantarellsås (gissa vilken hund som hittat svampen).

Kan meddela att lunchen var alldeles utsökt god.

Borde serveras sån mat mycket oftare istället för mina vanliga kulor.

När människorna fikade så åt jag en struva, väldigt god.

Mätt och belåten så var det dags att åka hem igen.

Har bara varit ute på en snabbkissrunda sen.

Lånade ut min dator till matte för nu planeras det.

Ni hundar i Fjollträskområdet, jag kommer att ha kurs i svampsök där i september.

Längre fram i vår så kommer det mer information ifall nån är intresserad av att gå kurs för mej.

Nu hoppas jag att det är en varmare dag i morgon, men det ser illa ut.

15 vidriga minus just nu och matte haltar runt och svär över onda knölen på foten.



 
 
mollesnutten

mollesnutten

23 januari 2013 18:59

Klart du hitta svampen,såg ut som en god maträtt.På fredag har matte tagit ledigt för min bil ska servas innan besiktning.Den här veckan är det ofta kallt sa virrpannan,för då är det Hindersmässan.Ovanligt dumt att planera ledig dag då tycker jag.Vi kommer att följa planeringen med spänning för att se om det blir någon lördag ledig.För uppföljnings kurs lära molle och matte nya svampar.För det där med leta svamp,det va det bästa virrpannan kunde kommit på.Jag fullkomligt älskar det.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
Eva H

Eva H

23 januari 2013 21:26

Tycker så synd om din mattes fot!
Dock inte om din mage, för det var en attans tjusig lunch du fick!:)
Nu tror jag ju att du har allt så'nt klart för dig, men hos oss finns idag snöbustips...

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Eva H

Eva H

23 januari 2013 21:46

SV
Flemingsberg är söder! Hör till Huddinge, ligger nära sjukhuset. Inte så väldigt långt härifrån. Blir spännande med mer info! Ev för Assar och kanske kunde locka med tollarmatten.

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

23 januari 2013 22:59

Va? Somnade du innan du fick lunch? Tänk om du hade missat den goda maten... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards