Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 18 januari 2013

Sån där turnédag

Av Sigge Svamphund - 18 januari 2013 17:58

Har varit en sån där dag med en massa passa min bil.

Åkte till Eskilstuna på förmiddan, förväntade mej att matte skule stanna vid nån trevlig skog på

väg dit men det gjorde hon inte.

 

Fick nöja mej med en sväng på det där Djurgår´n.

Bäst att berätta att jag har anlänt, tänkte om det möjligen skulle vara snygga tikar ute.

 

Sist jag var där så hittade jag ju underbart spa så jag planerade inpackningar.

Fanns inget spa!

Onödiga isen och lappmöglet hade lagt beslag på det till min stora besvikelse.

 

Finns inga granar heller så en ek fick duga.

Nöden har ingen lag heller vad det nu heter.

Drog runt en stund, men det var griskallt och fanns inget skoj så jag tröttnade.

Gick till min bil och åkte till mattes mamma.

 

Beättade att jag var en väldigt hungrig hund.

Hade absolut inte ätit nånting sen jag var där sist.

 

Lönade sej.

Jag serverades mackor med leverpastej.

Åt tre stycken, alldeles utsökt goda.

Fick energi så jag orkade med allt bilpassande sen.

Blev lite orolig när matte skulle in på Rudimattens tråkjobb.

Sist fanns det visst ingen luft å det stället balnd alla dammiga böcker, men idag hade det funnits.

Passade ännu mer bil vid tråkaffären med tråkmat.

 


Bästa stoppet.

Jag har precis passat bilen vid Grisöronaffären, luktar väldigt gott från påsen.

Åkte hem igen.

 

Mitt postfack ser numer ut så här.

Alltså behöver inte posten tveka om var min post ska placeras, känns tryggt.

Inspekterade inköpen från Grisöronaffären och åt en smarrig viltburgare.

 

Så här "lycklig" blev Kattvalps Balder över en ny leksak.

Enligt matte så är han just nu tonåring och såna blir lite knäppa ibland, tydligen övergående.

Jag skulle ha en kortare skogsrunda.

 

Blev närmaste skogen för längre skulle jag inte hinna innan solen försvann.

 

Dom där stockarna brukar kunna vara trevliga.

Kan både växa svamp och godis där.

 

Ha!!!

Jag kunde jobba!

Men två vinterskivlingar räcker inte till nån macka så de är kvar.

Dessutom var de alldeles djupfrysta.

 

Men det växte faktiskt blodpudding inne i trädstammen, mycket gott.

Slukade allt så ingen annan äter upp det.

 

Suddig bild, men dagens underhållning i skogen.

En liten pinne, de är ju rödlistade nu när lappmöglet döljer allt skoj.

 

Titta så vidrigt vitt och kallt det är i min skog!

Den är mycket finare med barmark.

När inget skoj hände så skulle jag gå hem.

Var en sväng inne i Pinn/blomsteraffären och roade mej, men då glömde självklart senilmatte att använda

kameran.

Gick hem och slappade.

Har insett att min kvällstoalett kommer att bli synnerligen kall.

Just nu är det drygt 15 äckliga minusgrader här.

Tror det är dags att börja leta efter Kung Bore ooch få honom att sova den eviga sömnen.

Måste börja sjunga Hundarnas kampsång igen också så det blir ordning på tillvaron.

 
 
mollesnutten

mollesnutten

18 januari 2013 18:57

Va det en sån där djupfryst viltburgare.Dom är underbart goda.Måste komma på ett sätt att öppna frysen själv.Ja snälla kan inte du sjunga kampvisan också.Vill ha vår nu,fast det är lite för tidigt.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
Eva H

Eva H

18 januari 2013 19:29

Trevligt att du fick handla helggodis!
Och med leverpastejmackorna tidigare så verkar det matmässigt ha varit en alldeles utmärkt dag:)
Tonårskatter (och dito hundar...) kan vara ack så jobbiga och "pestiga" med allt sitt självförtroende! Men det är, ju som din matte säger, övergående. De BLIR klokare, tack och lov!

http://fyrfotingar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards