Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Sigge Svamphund - 5 januari 2013 17:38

Det går undan här.

I går var det ju juldagen eftersom jag brukar utföra gårdagens jobb då.

Förresten så var det nån som funderade på om matte trokade gästboksblanketterna i svamptorken.

 

Element är bra till mycket även att torka badade gästbokspapper på.

Nu är de torra och fina.

Så blev det idag.

Skulle inte skjutsas nånstans ansåg skitmatte utan jag kunde nöja mej med hemmaskogarna.

 

Mer och mer av spårvägen kommer fram, trevligt kanske snart dags för spårvagnarna att vakna.

 

Kom och kolla matte, jag har hittat våren.

Den som tittar noga kan se den framför mina tassar.

 

Här är våren!!!!

En maskros hade bestämt sej för att blomma och det finns en outslagen knopp också.

Vad då 5 januari, säkert fel i almanackan för nu är det vår!

Ska nog jobba som murkelhund i morgon.

 

Att växterna utanför den där väntkuren såg ut så här det är bara att förtränga.

Rimfrosten är nog synnerligen tillfällig.

 

Jodå, badsäsongen närmar sej också.

Vattnet vid den där bänken är öppet.

Hade jag fått min vilja igenom så hade jag gått dit och badat.

 

Lappmöglet dör också snabbt.

Trevligt detta, nu börjar livet livet normalt igen.

 

Om det varit ljud till bilden så skulle det höas hur onödiga isen vrålar ut sin dödskamp.

Jädrar så det smällde och dånade i den.

 

Tänk om det kunde smälla och dåna i den som invaderat spagroparna också.

Var ett par minus  natt och det förstörde flera bra spa.

Enligt skitmatte så kunde jag klara mej utan spa idag eftesom jag inte gjorde annat än spaade igår.

Dessutom trodde hon att jag antagligen skulle vara hes efter gårdagen och alla spaskall.

Synd att jag inte fick tillfälle att prova rösten.

 

Människor är korkade!

Ut på isen som dånar och smäller.

Dessutom passerade de väldigt nära vassen och ån mellan sjöarna rinner ungefär vid trädet och där är

det öppet och strömt.

Jag hade planer på att bada i ån men fick inte. Räckte faktiskt med doppet jag tog igår enligt skitmatte.

Drog in i skogen i jakt på nåt skoj.

 


Så klart att Vinterskivlingen dött, det är ju vår.

Hade nästan förträngt den blommande maskrosen just då.

Kollade faktiskt efter blåsippsvalpar men de sov fortfarande.  

Ute ur skogen så jag hämtade min dunk.

Som vanligt hade ingen rört den sen jag gömde den förra gången.

Bra att jag hade den att roa mej med eftersom matte bara pratade i telefon med sin sjuka valp.

 

Så bra du har slutat babbla i telefon.

Kan du möjligen tänka dej att underhålla mej en stund nu?

Jodå det kunde hon.

Gick hem och slappade medan matte höll på med tråk.

Har faktiskt mest slappat resten av dagen, bara varit ute på en vanlig tråkrunda.

Funderar på om jag ska leta efter sommaren i morgon.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards