Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Sigge Svamphund - 3 januari 2013 18:04

Visste att jag skulle åka till Eskilstuna idag.

På väg dit så skulle jag egentligen besöka nån trevlig skog, men det försökte komma en

massa hälsovådligt regn hela tiden så jag hann passera alla bra skogar.

Såg för övrigt en bil i dag också som missat vägen.

Denna gång så stod den på en åker och matte är fortfarande väldigt oskyldig.

 

Hamnade på Djurgår´n mitt inne i Eskilstuna istället.

Förskräckligt mycket lappmögel kvar där och en del ställen var värre skridskobanor än de jag har hemma.

 

För att inte tala om alla vidriga fyrverkerirester.

Kan inte människor städa upp sitt giftiga avfall?

Tänk om nån hund tuggar på det eller en människovalp stoppar det i munnen, finns ett dagis alldeles nära.

 

Se där!

Det fanns spa även på Djurgår´n.

Jag lät mina spaskall eka över halva stan medan jag njöt av vattnet.

 

Så, nu börjar det vara riktigt trevligt med barmark.

Vet att jag jobbade här innan lappmöglet men alla svampar hade dött.

Drog runt ett tag och ägnade mej åt mina vanliga hundgöromål.

 

Såg nåt och funderade på om det kunde vara bra fynd.

Men matte vrålade om att jag skulle låta bli, återigen rester efter människor.

1 gram av innehållet i de där resterna kan räcka för att döda en hund.

 

Tänkte inte alls vara kvar på Djurgår´n.

Började vräka ner en massa hälsovådligt regn så jag ska till bilen.

Åkte på turné.

Passade bil vd Rudimattens tråkjobb, passade bil igen medan matte köpte nytt batteri till min bil (igen).

Det där med batteriet blev en lönande affär.

Var några hundralappar billigare än på andra stället dessutom så fick matte en Trisslott eftersom hon 

lämnade in det gamla batteriet.

Trevlig Trisslott för matte vann 90 kr på den.

Nu tänker hon påbörja en ny sysselsättning, köpa batterier åt folk och lämna in de gamla.

Fast Trisslotterna tänker hon behålla.

 

Nästa stopp och jag tänker INTE kliva ur bilen!!!!!

Det ösregar och det spelade ingen roll hur mycket matte pratade om att jag var bjuden på lunch.

Tänte inte skadas mer än jag redan gjort.

Hade hon haft nåt vett så hade hon kört in på gården och släppt av mej utanför dörren.

 

Slutade så här.

Blev brutalt släpad ur bilen och skadades rejält av regnet.

Försökte hålla mej intill husväggarna men skadades i alla fall.

 

Blev tröstad med goda skinkbitar.

Hjälpte faktiskt till att läka skadorna en del.

Den där åckliga salladen som syns försökte matte mamma bjuda på.

ALDRIG!!!!!

Sallad är giftigt!

Serverades i alla fall utsökt god lunch sen så hundlivet kändes mycket bättre.

På väg hem så passade jag bil igen.

Matte handlade mänsklig tråkmat och sopsäckar.

De där sopsäckarna ingår i en plan som matte har för morgondagen.

Tydligen är två sopsäckar väldigt viktiga i det som ska hända då, om det nu går att genomföra.

Hon vägrar berätta för mej vad det är fr i så fall vill jag göra det på en gång.







Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards