Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg under december 2012

Av Sigge Svamphund - 23 december 2012 18:06

Med i alla fall en fungerande bil så kunde jag ut och åka idag.

Mycket bra, jag måste faktiskt inspektera alla mina skogar med jämna mellanrum så allt är i bra skick.

 

Hej Bäverbäcksskogen, det var ett tag sen sist!

 

Skönt det gick att komma åt en gran också, har ett vinterdass även i den skogen men det är väldigt

många kilometer dit.

Vägbommen var öppen så nån sekund funderade matte på om vi skulle ha åkt bil i många kilometer in

i skogen.

Då kommer vi till slut nära skärmskyddet och hade kunnat hämta gästbokspapperna.

Men de planerna las ner lika snabbt, matte hade inte etappledarekort i sin mammas bil och sista kilometrarna 

är vägen väldigt smal och slingrig.

Inga fastkörda bilar också så gästböckerna får vänta tills vi kan gå dit

 

Hade tur, kunde göra en bra inpackning i en spagrop.

Den var mindre än normalt men hade underbart vatten och lera åt mej.

 

Åh vad jag ville ta en eller hundra simturer i Bäverbäcken!

Men blev utsatt för olaga hot från skitmatte.

Om jag badade så kulle jag få åka hem direkt och missa alla andra eventuellt trevliga saker.

Ville inte alls missa allt annat så jag avstod, fast det sved att se allt underbart vatten och inte få simma.

 

Hm, ibland görr jag fynd vid det här huset.

Men hoppar jag över drivan är risken stor att jag fastnar i lappmöglet.

Avstod eftersom jag visste att jag hade skoj saker som väntade längre fram.

Helt plötsligt när jag egentligen började ha bråttom så kom det en bil och stannade.

Jag drabbades av onödiga kopplet eftersom det kom en hund ur bilen.

 

Jodå en snygg tik med korkad jägarhusse.

Hon ville umgås med mej och jag ville umgås med henne.

NEJ sa den där typen.

1. Din hund är av okänd ras.

Jag är av rasen Hund, och jobbar som svamphund, vad är problemet?

2. Din hund kan smitta min hund så den inte kan jaga och min hund är värd PENGAR!!!!!!!!

Jag är en frisk och sund hund i min bästa ålder och hade jag haft nån smittsam sjukdom så hade jag 

inte fått träffa andra hundar.

Förresten .........pengar??

Alla liv är lika mycket värda och vi ska inte värderas som bilar, hus och annat krafs.

Ni vet ju har "bra" matte brukar gå ihop med lustmördarna jägarna och denne var inget undantag.

Fast matte teg mest för hade det blivit diskussion hade jag väl missat hela nästa svampsäsong för

att de stått och "pratat".

Men han fick rejält på moppo av matte när han brutalt slet tag i mej och ryckte i örat för att jag försökte nosa på en

kissfläck som bruden gjorde.

INGEN sliter i mej och definitivt inte för att jag hade nosen nån millimeter från bruden värd PENGAR.

Det var ytterst nära att matte stoppat honom med huvudet först i en lappmögedriva.

Att bara slita tag i en okänd hund och rycka i örat är korkat, tänk om jag haft ont där och sagt i från?

Då hade det hetat att jag är opålitlig och bitskt.

Fast både jag och matte tycker synd om hans hund, undrar hur den har det egentligen?

När jag nådde mitt mål så skulle de längre bort,

 

Av med onödiga kopplet och nu ska det rullas tunna!!!!

Service för tunnan var vänd så den inte skulle vara full med vatten som blir onödig is och förhindrar

mitt viktiga rullande.

 

Rullade mycket och länge.

Tunnrullning är väldigt bra motion.

Hade egentligen planer på att gå längre bort efter vägen och rulla igen på väg tilbaka.

Men matte längtade inte efter att träffa jägareländet igen så vi vände.

 

Titta, det finns lysande julgranar i skogen.

Eller nästan i alla fall för den växer på Lottas mattes tomt så det är lite fusk.

 

Gick en bit på en väg som jag inte gått på länge.

Hade en hel del att pyssla med där.

 

Jodå under lappmöglet så finns det faktiskt lite spa.

Fick jobba hårt för att hitta det.

 

Efter den vägen finns det en underlig gummimoj där det alltid växer godis.

Det växte ganska mycket där idag.

Himla tur att jag hittade det innan det blivit för gammalt.

 

Jag fick julklapp från skogen!

'En grankotte!!!!!!!

Tack snälla skogen, hade mycket skoj med den.

Eftersom de numer är bristvara så har jag gömt den  noga tills jag kommer tillbaka nästa gång

Efter tre timmar så var det dags att åka hem igen.

Slappade och har varit ute på vanlig eftermiddagsrunda.

Till sist...................

 

God Jul till er alla från mej och matte.

I morgon åker jag till Eskilstuna, äter god mat, busar med människovalparna och får förhoppningsvis en 

eller annan julklapp.

Bloggar självklart när jag kommit hem om hur min julafton var.

Ha en riktigt bra jul alla bloggvänner och andra läsare!!!!!!!!





Av Sigge Svamphund - 22 december 2012 18:04

Klarat av ännu en dag i mitt hundliv.

Skulle som vanligt på en liten längre runda på förmiddan.

Trillade ner en massa otäckt lappmögel igen, fullkomligt onödigt.

 

Dagens höjdpunkt, blev en snabbdejt med Siri.

Mycket trevligt.

 

Sen gick jag till skogen i jakt på nåt skoj.

Pinnar är fortfarande en bristvara så jag fick nöja mej med en nerblåst gren modell mindre.

Skitlappmögel som gömmer alla mina bra saker som kottar och pinnar.

 

Skam den som ger sej.

Till slut hittade jag en pinne modell bra.

Begriper inte varför klanmatte vägrade att kasta den åt mej.

Tråkkärring, fick dra runt på den alldeles själv.

Har gömt den för kommande behov.

 

Aha, jultomten har parkerat sin slääde i min skog.

Förväntar mej självklart att hela är fylld med paket till mej på julafton.

En av mina hetaste önskningar är faktiskt väldigt starkt sömnmedel till Kung Bore, har planer på att söva

honom för tid och evighet.

Kanske kan skaffa sånt från vetten jag känner om jag inte får det i julklapp.

 

Min eländiga sjö.

Tänk om jag hade kunnat ta några trevliga juldopp.

 

Vid skidbacken var de enorma lappmögelhögarna kvar.

Undrar om de nånsin kommer att försvinna.

 

Fyndade nåt märkligt nedanför backen. Ingen aning om vad det är, men jag hade planer på att ta det med mej,

Gillar ju annorlunda fynd.

Som vanligt la sej matte i och hindrade mina planer.

Kunde säkert ha använt det till nåt.

Gick hem och drabbades omggående av passa huset.

Tyvärr så var dörren till godisskåpet ordentligt stängd så jag kunde inte ens ha party med katterna.

 

Matte befann sej på gatan tillsammans med min bil och två underbara meckare.

De skruvade, lyssnade, skruvade, pratade något gammalt utdött språk och skruvade mer.

Så helt plötsligt min bil STARTADE!!!!!!!!!

Felet var hittat, nåt skit hade kommit in i motorn och gjort att kamremmen hoppat ett eller två hack.

Tack snälla Wilhelm och Erik för all hjälp!

Matte körde ett varv i Malmköping, men bilen ska inte köras så mycket för den behöver ha en ny sån där

rem.

Hoppas den får en sån snabbt som attan nu.

Matte kom in en stund och sen skulle hon ut igen.

Nu fick faktiskt jag följa med.

 

Nästa bilmeckare, mattes valp Marcus (jo hans bil fungerar igen må den fortsätta så).

Nu skulle mattes mammas bil få mitt överblivna batteri.

På normala bilar finns batteriet i motorutrymmet eller möjligan bagaget, på Renaulter sitter det nån 

annanstans.

På detta exemplar under passagerarstolen så halva bilen måste rivas för att batteriet ska kunna bytas.

Nähä, sa mitt gamla batteri jag tänker absolut INTE fungera.

Min fungerande bil fick fungera i en timme eller så.

För den blev av med sitt nya batteri som numer sitter i mattes mammas bil.

Statusen för bilarna nu är att min bil måste ha ett nytt batteri fast den nyss fick det och byta kamrem.

Mattes mammas bil har min bils batteri och behöver förhoppningsvis inget annat utan tänker fungera.

Jag har i alla fall varit ute och åkt ett par mil med den och den startade och rullade snällt.

Nu kan juleländet ta slut så jag får ordning på min bil och kan åka i den som vanligt.

Onödigt detta med helg i en massa dagar och stängt överallt, borde avskaffas.

I morgon hoppas jag att jag blir skjutsad till Bäverbäcksskogen eller annan trevlig skog och kan

roa mej ordentligt.




Av Sigge Svamphund - 21 december 2012 17:55

Som ni alla vet så har ju min bil behov av en ny pryl till mojen eller nåt sånt.

Trodde faktiskt att det räckte med det.

I går kväll så ringde mattes valp och berättade att hans bil dött på en stor väg och skulle

åka bärgare till verkstaden

Bilen hade bara berättat att den hade problem med motorn och toalvägrat.

I dag så hade matte planerat att att skjutsa mej till Bäverbäcksskogen så jag skulle kunna rulla med min tunna

och andra trevliga saker.

 

Nästa bilj*vel.

Mattes mammas bil.

Jag fick inte alls åka till Bäverbäcksskogen för den.

Nä sa bilen jag ska ingenstans för mitt batteri har dött.

Vad matte sa det vill ni inte veta, men jag kan berätta att det osade och rök ordentligt om det som kom ur

hennes mun.

Det där batteriet har varit lite småtjurigt men det kunde väl ha väntat med att dö i alla fall några dagar.

 

Släpade med mej den svärnade matten på en runda i hemmatrakten istället.

Försökte hålla visst avstånd till henne  eftersom humöret var milt sagt uruselt.

Inte en endaste brud fanns det att umgås med heller.

 

Hämtade min dunk.

Nåt skoj skulle jag väl i alla fall få ha nu när jag blev blåst både på Bäverbäcken och tunnrullningen.

Hade trevligt länge med den.

 

Jädra lappmögel!

Hade tänkt att jag skulle gömma dunken här.

Gick inte, fastnade i lappmöglet på andra sidan vallen.

 


Slutade med att den hamnade här.

Tror den kommer att ligga tryggt där tills jag behöver ha den igen.

 

Jag och matte har totalt skilda åsikter.

Hon befinner sej på spårvägen och jag på den plogade vägen.

Hade inte alls nån lust att mer eller mindre drunkna i lappmöglet utan tänkte att om jag var tillräckligt envis

så skulle jag vinna.

Alltså totalvägra att komma eller nåt sånt.

 

Skitmatte vann!

Jag fick minsann pulsa runt i lappmögeleländet.

Hundlivet är bedrövligt många gånger, plogade vägar är så mycket lättare att gå på.

 

Gick in i skogen igen.

Ha!!!!

En pinne, även de börjar vara tämligen sällsynta numer.

 

På en tall så växte det faktiskt såna där smarriga godisben som katten Pelle skickade till mej igår.

Växer inga där nu, jag slukade självklart alla.

Gick hem och slappade.

Matte tömde postfacket, inga paket till mej idag.

Enligt hon som inget begriper så ska jag inte förvänta mej egen post varje dag.

Ska jag visst det för jag fick egna julkort och så kom tidningen Härliga Hund.

 

Kolla!

Ni som hängt med minns nog att de hade ett stort reportage om mej och mitt viktiga svamphundsjobb i

somras, då skrev de även om min bok.

Jag är nog den första hunden som skrivit en bok och det har inspirerat tidningen till att utlysa en tävling.

Genom Härliga Hund kan alltså skrivande hundar vinna en bokutgivning!

Sätt igång och skriv era böcker nu alla bloggande hundar, kanske nån av er vinner.

Jag kommer att hålla stenkoll på tävlingen och önskar alla Lycka till.

Må bäste hund vinna!!!!

I morgon kommer matte valp och river halva mattes mammas bil för att byta batteri.

I Renaulter så sitter INTE bilbatterier på logiska normala ställen, i aktuell bil är det under passagerarstolen

nånstans.

Av Sigge Svamphund - 20 december 2012 17:57

Blev en hel del i mitt hundliv idag också.

Skulle få åka till en annan skog hade matte lovat, alltid trevligt med omväxling.

 

Hej Gröna männen!

Jag är tillbaka i eran menar min skog igen.

Var lika bra att upplysa om det så de inte missar nåt.

 

Äckligt stora drivor med lappmögel har i alla fall den som plogar åstakommit.

Dags att de försvinner nu, jag har saker att göra inne i skogen!

 

WOW!!!!!!

Trots minusgrader så fanns det spagrop till behövande svamphund!

Spaade massor nu när jag hade chansen.

 

Jo det fungerar fortfarande att komma under granar, men inte en flinga till för då blir det besvärligt.

 

Inspekterade och använde mitt vinterdass.

Jag förutsätter att Gröna männen skottar upp en gång åt mej.

De har de faktiskt gjort ett par vintrar när det varit massor med lappmögel.

Drog vidare och bestämde mej för att leta efter Kung Bore, han brukar ju finnas i den skogen.

 

Skit!

Här ska vara bra spa, istället höll jag på att fastna i lappmöglet!

Inte hittade jag Bore heller, hade haft planer på att söva ner honom för all framtid.

 

Efter att ha hittat ytterligare ett par bra spagropar så var min päls så här fin.

Klirrade nästan om mej när jag gick.

Lerinpackningar utan onödig is är självklart allra bäst för pälsen, men detta fick duga i brist på bättre.

Skulle visa sej att det var en himla tur att jag gjort inpackningarna.

Tillbaka till bilen och jag trodde att jag skulle hem,

 

Bingo!

Matte skjutsade mej hit!

 

Hej Molly, det var länge sen.

Du, jag lånar en av dina leksaker det gör väl inget?

 

Så här går det näär jag inte får träffa mina brudar tillräckligt ofta,.

Molly hade besök av nån liten typ som heter Beppe, han trodde att Molly var hans brud.

I alla fall så försökte han högljutt upplysa om det, struntade jagi.

Molly är MIN!!!!!!!

 

Hörru Mollymatte, den här före detta bollen gillar jag.

Kan du tänka dej att busa med mej och den?

Jodå jag hade framgång.

 

Visst är hon snygg Molly där hon sitter på stolen och försöker se ut som om hon inte planerar nånting.

Bara det att..................

 

Heter man Molly då gör man som man vill.

Jag skulle inte ens våga tänka tanken att klättra upp på mitt köksbord!

Kan tala om att det var inte speciellt länge hon var där uppe.

Så påstod tråkmatte att det var dags att åka hem, korkade idéer jag var faktiskt upptagen med dejt!

Åkte hem.

Somnade för förmiddagen hade tagit på mina hundliga krafter.

Vaknade av matte matte hade vittjat postfacket.

 

Gillar verkligen brevbäraren numer.

Tredje dagen på raken med post till mej, tror jag ska hålla till vid postfacken varje dag.

Tyvärr var matte alldeles för snabb idag.

 

TACK snälla Katten Pelle med människor!

'Både jag och mina katter fick en massa smarrigt godis.

Jag kan tala om att godissugna hundar bör se till att få en eller flera såna där påsar med ben.

De är utsökt goda, fast tyvärr har jag inte fått smälla i mej alla.

Katterna älskar det där Dreamis godiset,

Kattvalps Balder gör allt för att ta sej in i såna påsar om de inte är gömda.

Om nu matte hade lite vett så skulle hon låta mej och katterna passa huset och då glömma att stänga dörren 

till godisförrådet.

Vilket party vi skulle kunna ha utan att hon lägger sej i och gömmer det mesta!


Av Sigge Svamphund - 19 december 2012 17:50

Upptagen hunddag.

Efter morgontoaletten var jag bara hemma en liten stund innan jag skulle ut igen.

 

Väntan på bussen till Eskilstuna.

Hade kommit en massa onödigt lappmögel inatt som de jobbade med att röja undan.

Slappade på bussen.

 

Gick hem till mattes mamma.

Slappade och bjöd mej på lite fikabröd.

 

Skule låna hennes bil.

Begriper inte varför jag inte får markera stolparna i det där garaget.

Sen var det turné.

 

Mycket passa bil blev det, Rudimattens tråkjobb och tråkaffären med människomat.

 

Här tänkte jag faktiskt följa med in.

Fick inte för matte, jag hade inte där att göra idag enligt henne.

 

Hon kom ut med den här.

Doftade underbart, men jag hade inte med innehållet att göra påstod hon.

Har jag visst det!

Det där dumma påhittet om att vänta till julafton känns fullkomligt onödigt.

Åkte hem.

 

Drog till närmaste skogen en stund.

Behövde kolla granarna och lite andra viktiga hundgöromål.

 

Skogen är för övrigt alldeles för vit igen.

I går fanns det inget lappmögel kvar på träden men nu är det tillbaka.

Blääääää!

 

Under min frånvaro hade posten kommit.

Titta post till mej!

Kände ljuvliga dofter soh slet det självklart ur handen på matte.

Min post tar jag hand om alldeles på egen tass.

 

Så ska den öppnas direkt.

Hade matte fått tag på den hade jag troligen inte sett röken av det som tillhör mej.

 

När jag slitit gröna påsen i stycken så hittade jag en julklapp.

Det är julafton idag så jag öppnade.

 

Vadå jag skräpar ner?

Inte alls, jag ska bara komma åt min julklapp.

 

Tack snälla underbare Molle för allt gott!!!!!

Jag lyckades ta ett smarrigt tuggben innan långfingrade matte var framme och snodde MITT godis!

Hade faktiskt planerat att lägga mej nånstans och avnjuta allt.

Nu vet jag inte var hon gömt det.

Behöver kalla hit människovalparna omgående för de hittar alltid hennes onödiga godisgömmor.

 

Fick faktiskt en julklapp till.

En liten ficklampa, kan vara bra när jag gör sista kvällstoaletten.

Skitmatte är fullblodsegoist och påstår att den minsann är hennes och att jag inte har nån nytta av den.

Ska be att få påpeka att jag är fyrbent etappledare och jag jobbar hårdast alltså är den min!

Nu ska jag försöka ta reda på var alla mina tillhörigheter är gömda.

Är VÄLDIGT godissugen.

Av Sigge Svamphund - 18 december 2012 18:01

Korkade mänskliga påfund!

I dag skulle det vara en lugn dag enligt klenmatte.

Jaså bara för att hon kände sej som en pigg 278 åring med ont överallt i morse ska inte det drabba mej.

Jag deltog minsann i både rivande och byggande igår och inte har jag ont nånstans trots att jag försökte

ge hjälpande tassar och ibland (ofta) låg i vägen.

Skulle i alla fall ut på en längre runda, eller åtminstone havlång.

 

Luktade väldigt gott på spårvägen.

Men ingen lukta gottbrud visade sej.

 

Men titta här.

En alldeles ny bekantskap, ännu bara valp så hon kommer att bli ännu större.

Mycket trevlig brud som jag gärna träffar igen, hon passar bra i mitt harem.

 

Fortsatte min runda i jakten på nåt skoj.

Om inte annat trevliga spagropar och lite kottar.

 

Det här kallar jag för trevligt.

Onödiga isen ser alldeles våt ut, badsäsongen är nog nära igen.

 

Efter den här vägen har jag gömda bra att ha saker, alltså valde jag den.

 

Just det, min dunk.

Hade mycket skoj eftersom det är backe precis där.

Alltså skickade jag dunken nerför backen och sen hämtade jag den igen.

Höll på ganska länge med den skojiga leken.

Gömde dunken och hade tänkt ta en längre runda på Vilda grisvägen, men det hade inte matte tänkt.

  

Gå du jag kommer snart

Ska bara göra nåt viktigt som inte passar mänskliga ögon.

 

Inte gick hon inte, nädå.

Blev uppmanad att omgående kliva ur det underbara vattnet.

Vadå, det är snart jul och då ska min päls vara i toppskick.

Insåg att det var bäst att överge vattnet och komma.

Gick till hundbadet.

 

Skitis!!!!!!!

Tänkte stå kvar tills den dör.

Enligt matte skulle jag över huvudtaget inte vistas på isen.

 

Korkade människa!!!

Undrar om han hade planer på vinterbad?

 

Tänkte trösta mej med lite vägkonsrull.

Undrar vem som kom på den urusla idén att lägga ett bildäck runt konen?

Går inte att rulla såna då.

Gick hem och hade fått post.

 

En skön borste, julkort och godispengar till mej och katterna.

Tur att jag ska åka till Eskilstuna imorgon, då ska det shoppas för pengen.

TACK snälla Ann Kristin med katter i Enköping!!!!!!!!

Jaha så är det väl dags att avslöja då vad det var matte byggde ihop med Gizmomatte igår.

 

Detta är anledningen till byggandet.

En gammal dockservis troligen runt 100 år nu.

Den fick mattes mormor och hennes syster när de var små, sen bestämde de att den av dom som först

fick en flicka skulle få ta den. 

Mattes mormor fick två flickor och hennes syster två pojkar.

Matte minns hur hon fick leka med den som liten, det har varken mattes valpar eller människovalparna fått

göra.

Sen när matte fyllde 14 så fick hon den av sin mormor.

Kortet som syns i bakgrunden är ett brev från mattes mormor där historien runt servisen finns skriven.

Matte som är allt annat än prylmänniska vårdar denna ömt.

Om det skulle börja brinna här så är det bara två saker som skulle vara viktiga att rädda (utom vi djur

naturligtvis).

De få bilder och minnessaker som finns efter mattes änglabarn Mikael och dockservisen.

Men nu har den varit nerpackad i 1,5 år nästan för när vi flyttade kastade matte skåpet den bott i.

Med tanke på vissa fyrbenta (inte jag, katterna) så ska den förvaras säkert.

 

Var inte alls garage till min bil som byggdes.

Bokhylla med vitrinskåp hade fyndats på nätet.

Som sagt kvinnorna på Bygatan de kan faktiskt det mesta, byta bilbatteri och bygga bokhylla av en

miljon delar.

I morgon har jag en hel del att pyssla med igen.






Av Sigge Svamphund - 17 december 2012 19:47

Det har varit väldigt mycket i mitt hundliv idag.

Fortfarande underbara plusgrader vilket passar mej alldeles ypperligt.

Efter sedvanliga morgonrutiner och mattes hastigt påkomna rivningsarbete så skulle jag på långrunda.

Verkade börja väldigt bra eftersom jg hamnade hos Schäfer Freja.

Bara det att hon var ute och gick med sin husse och matte lämnade bara tillbaka nåt till hennes matte.

Men turen var ändå med mej.

 

Min svamphundselev Alice var ute och rastade sin matte.

Mycket trevligt och extra trevligt eftersom hon börjar lukta gott.

Tyvärr blev vi inte av med våra onödiga koppel, korkade människor!

Skulle bli underbara valpar!

 

Fick gå en väg som jag inte gått på väldigt länge.

Har normalt massor med trevliga spa och annat skoj efter den.

Letade självklart spa men alla var stulna.

 

Titta vad jag hittade!!!!!

Underbare Tögud som begriper vad en svamphund behöver.

Gjorde ljuvliga inpackningar och kunde ha tillbringat resten av dagen i den.

Men enligt matte så skulle vi fortsätta.

 

Mera!

Här ska det egentligen vara ett stort dike, men i dessa tider så är jag glad för det lilla.

Förresten så har nog inte Töguden hunnit med överallt.

Drog vidare men alla spa var borta och inga kottar fanns det heller.

 

Gick in på en liten väg som var framkomlig.

Där mötte jag ju fyra snygga brudar för nån månad sen.

Lämnade en hälsning för de hade gått där och nån luktar gott.

 

Ska inte trilla granar och hindra min framkomlighet!

Säkert lappmöglets fel.

Kände doften av brudarna hela tiden men inte blev det nån dejt inte.

 

Förut gick det ju läskiga hundätande hätmonster här.

De har haft den goda smaken att flytta nån annanstans och istället bor brudarna nära hagen.

Kommer att bli mycket trevligt att gå här numer.

 

Nähä, här fanns det inget spa.

Men säkert alldeles snart, bara Töguden får jobba lite mer.

 

Hittade en väldigt bra pinne.

Nu när lappmöglet sjunker kommer det fram en massa bra saker igen.

 

Den här vägen brukar kunna vara spa hela den.

Mina tassavtryck blev mörka och blöta så det är på gång.

 

Inne i skogen igen.

Titta en kotte!!!!!!!!

Ok, den är bara halv men i alla fall en kotte.

 

Ytterligare ett spa och det här doftade ljuvligt och var dessutom väldigt lätt att göra större.

Men skitmatte släpade ju iväg mej till slut.

Hamnade där spårvagnarna bor.

Då blev jag vittne till pågående stöld.

 

Här håller de på och gör klart för att frakta iväg det som ska stjälas.

 

Den här stackars spårvagnen var deras tilltänkta byte.

Om nån har sett en stor lastbil med en spårvagn på så är det tjuvarna.

Mina spårvagnar ska vara kvar här!

Jag kan få för mej att åka med dom och människovalparna tycker att det är en höjdare att åka sån.

Gick hem och försökte slappa.

Var inte helt enkelt eftersom matte börjde bygga.

Slutade med att hon inåg att hon inte hade fyra armar utan skrek på Gizmos gulliga matte som kom och

lånade ut lite armar och händer.

Så blev det helt plötsligt avbrott i byggandet.

Skulle ut.

  Nästa bilmeckare.

Frallan Einars lillhusse är otroligt duktig på bilar så han monterade ner halva motorn.

Jag bestämde mej för att vakta verktygen medan det meckades.

Kanske, kanske att felet är hittat och i så fall ska min bil dras ut till dom för vidare meckande.

Gick in och Gizmomatte återkom.

Nu är det färdigbyggt.

Är bara några smådetaljer kvar som matte ska fixa.

I morgon så ska jag visa bild på vad det är de byggt för nåt om matte fixat detaljerna.

Blir nog inget fixande nu för matte är trött och onda händerna gör ännu ondare av byggandet.



Av Sigge Svamphund - 16 december 2012 17:57

Blev en mycket bra hunddag detta.

Lappmöglet sjunker för det är trevliga plusgrader ute, bara det är ju underbart.

Kanske kan hitta spa i morgon om turen är med mej.

Var ute på en väldigt kort förmiddagsrunda, kom inte ens till skogen.

Funderade på vad matte egentligen höll på med.

Gick hem och hann bara vara hemma några minuter innan behovet av ut blev extremt akut.

Kände minsann igen ljudet på bilen som kom på gatan.

 

Jag hade hört alldeles rätt.

Mina bästa människovalpar kom.

Massor med skoj bus tillsammans med Oliver, Adam satt i sin bil och sov.

 

Mästermeckaren Marcus skulle greja med min tjuriga bil.

Jodå, det skruvades och skruvades ännu mer.

 

Ny skoj lek kallad rulla människovalp i snö.

Kan jag verkligen rekommendera andra hundar med tillgång till männikovalpar i lämplig storlek.

 

Adam behagade vakna och övervakade när Marcus skulle ta bort nån slang.

Slangen blev kvar för Marcus har för stora händer och kom inte åt.

Matte muttrade nåt om tillverkningsfel, inte på bilen utan Marcus.

Han borde ha fått mindre händer lämpade för bilmeck, hur nu det skulle sett ut på nån som är 2 meter lång.

 

Jag fortsatte leken rulla människovalp istället.

Bilen den tjurade och Marcus kunde inte mer göra.

 

Slutade så här.

För att den inte skulle stå mot färdriktningen så skulle den vändas med hjälp av en granne.

Jag och människovalparna övervakade att det gick rätt till.

 

Vissa människovalpar tror att det bara finns två maträtter i världen blodpudding och pannkakor.

Eftersom de alltid får som de vill så gräddade matte massor med pannkakor.

Ska gå kurs hos dom och lära mej hur man lindar matte runt lillfingret.

 

Vi ägnade oss självklart åt massor med intressant bus också.

Fast här plogar de på min gata och det var tydligen väldigt intressant.

Dessutom hittade Oliver mitt grisöronförrråd så jag smällde i mej ett.

 

Blev glass till efterrätt.

Utsökt, jag hade innan glassen smällt i mej ett gäng pannkakor också.

Så lånade Oliver mattes kamera.

Alltid intressant att ta ur bilderna sen.

 


Undrar vad detta är för häxa i mitt kök?

 

Hm, har sett bättre bilder på Oliver än detta självporträtt.

 

Den här bilden fotograferade matte av från Marcus kamera.

Luciafirande på dagis.

Oliver passar verkligen som lucia och det gjorde Adam också.

De för sin pappas tradition vidare eftersom han också var lucia ett år när han gick på dagis.

Så tog det slut på allt skoj för de skulle åka hem.

Nu får jag vänta till julafton innan vi ses igen.

När de åkte så kom mattes nya jobb.

     

Delar av mattes jobb.

I morgon ska hon bygga ihop detta plockepinn.

Antar att hon kommer att skrika på Gizmos hårt prövade matte några gånger innan det är klart.

Vad det ska bli kan ni ju fundera på till jag visar bild på byggnadsverket.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards