Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Gott Nytt (smällarfritt) År

Av Sigge Svamphund - 31 december 2012 14:04

Så där dags för årets sista blogginlägg.

Hittills har min hunddag varit lugn och fridfull och inte en endaste läbbig smällare har hörts.

Har varit ute på en längre runda nu på förmiddan.

 

Började väldigt bra.

Gott nytt på dej Schäfer Freja!

Hon är inte alls så farlig som hon ser ut önskar mej bara ett trevligt nyår lite högljutt.

Efter att ha umgåtts med henne en stund medan människorna pratade tråkprat så gick jag vidare.

 


Trevligt, det går framåt med lappmöglets död.

Nu börjar minsann rälsen synas på spårvägen, snart dags för spårvagarna att vakna igen.

 

Snart är det nog badsäsong igen.

Borde vara läge för onödiga isen att dö nu när den är befriad från lappmögel.

 

Men stackars lille padda, varför skulle du vakna mitt i vintern.

Hoppas du har det bra på andra sidan bron.

Faktiskt andra gången jag hittar en död padda på nyårsafton.

 

Efter den här vägen har jag gömt min dunk.

Fick inte gå till dunken, enligt matte hade jag inget på skridskobanan att göra.

Ska visst inte vara mer elände här året som gick har ju mest betått av sånt så skadad hund skulle det

inte avslutas med.

 

Ja, ja jag kan väl dra i väg och göra annat skoj då.

 

Annat skoj är till exempel ett nyårsdopp i ån mellan mina sjöar.

Hann doppa en klospets innan jag utsattes för hemska olaga hot från matte.

Vad hade en eller 15 trevliga simturer gjort?

 

Blev jag nu blåst på nyårsbadet så får jag väl leta efter roliga saker i skogen.

Lappmöglet har dött ännu mer så det är inga problem att röra sej obehindrat.

Gissa vad matte planerar i veckan som kommer?

 

Bra val. Detta är ett perfekt nyårsspa.

Gjorde alldeles ljuvliga inpackningar och lyckades göra spagropen större av bara farten.

 

Önkade Räv och Grävling en bra början på det nya året. 

De delar på stora jättegrytet för det är alltid spår av båda där.

 

Lämnade en hälsning till Hälge också.

Han hade precis passerat för ddet rök om hans hög.

Tycker Hälge borde vara lika diskret som jag och uppsöka granar istället för att lägga högar precis där jag ska gå.

 

Jodå det finns hopp även för vägarna.

Den här håller på att bli av med en massa onödig is.

På väg hem så var jag ett ärende i Pinn/blomsteraffären.

   

Kolla!

Nu är våren på gång!!!

Underbart med en massa fina färggranna blommor utanför affären.

Nu ska jag snart åka till Eskilstuna.

Om nån nån tror at matte blivit ovanligt korkad som släpar mej till Eskisltuna där det antagligen smäller ännu 

mer så ingen fara.

Jag är bjuden på middag och jag kommer att ha så fullt upp att jag nog inte ens kommer att ha tid att

bry mej om smällarhelvetet.

När det blir riktigt mycket då är jag antingen redan hemma eller på väg hem igen.

Var rädda om er alla två och fyrbenta denna natt från helvetet

Gnäll inte över onödiga koppel, se till att era människor håller extra hårt i det istället.

Även om du aldrig varit rädd förut så kan rädslan komma hastigt och oväntat, jag vet ju hur det gick

för mej.

Hoppas at ännu fler människor tänker på alla oss djur och miljön och inte smäller av en massa skit.

Vad jag gör i kväll det berättar jag nästa år.


Gott Nytt År utan en massa fyrverkerier

 

önskar jag alla två och fyrbenta!!!!!!!





 
 
Ludde

Ludde

31 december 2012 15:46

Jag tror faktiskt att du letar upp Hälges högar med flit! Då är det väl bra att dom ligger ordentligt synliga mitt på stigen. Hoppas att det blir en matglad nyårsafton i Eskilstuna för dig och matten. Kanske bäst att hon har med sig taxipengar om nu bileländet skulle vilja byta kamrem alldeles själv. DET går inte att fixa med silvertejp... Stor nyårskram till dig och matten! Och en liten till dina katter också!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

31 december 2012 18:05

Gott Nytt År önskar Bamse och Valle

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Eva H

Eva H

31 december 2012 19:14

Hoppas verkligen att du blir så upptagen att du inte märker mer än vad ni själva låter!
Här ska gås ut om ngn timme för att sedan bara kissa på uteplatsen, tänker INTE riskera något liknande det du blev utsatt för!
Gott slut på dig go'gubben!
Och hälsa matte o de andra!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ingen bild

Alice

31 december 2012 19:37

Ett jamargott nytt år önskar vi dig och matte!
Jag är så glad en sån här helg att jag är katt och slipper gå ut bland smällarna. Vi bor väldigt centralt och det ekar fruktansvärt mellan husen och de har hållt på och smällt en vecka nu. *morrhårsdarr*
Småbrorsorna tycker det är otäckt men jag blir så rädd varje gång att jag nästan tappar pälsen. Tur att matte är hemma och håller oss sällskap.
Jag hade önskat att man förbjöd smällare och raketer för vi är många som blir rädda och mår dåligt en sån här helg. Både husdjur och vilda djur.
Vi håller tassarna för att du slipper bli rädd ikväll!
*nosbuffar*

 
Pelle

Pelle

31 december 2012 21:14

Gott Nytt år till dig och din flock!

http://pellepressar.wordpress.com

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

31 december 2012 21:38

Jamar som Alice!
Vi gillar inte heller dessa raketer som smäller hela tiden, suckjam. Tappar oxå pälsen här :(

Uschjam så rädda vi är, så vi går och gömmer oss här inne,

Tasskram och Gott Nytt År till dig och din matte
utan några smällare.

Fast här har dom smällt hela veckan, och det smäller nu :(

http://katternasblogg.blogg.se

 
Kasper

Kasper

1 januari 2013 16:06

Lyckliga du som går att distrahera - finns absolut INGENTING som kan avleda min uppmärksamhet från dom där lbäbiga smällarna ute i skogen!!! Vidrigt!!!!!
(Matte sneglade på den där "åskvästen" som du kanske minns, men avstod. Den åker ut i en bod nu.)
Och visst är det härligt att snön håller på att försvinna - måtte det bara inte komma nån ny... Hehehe, säger min pessimistmatte...
Önskar dig och matten och alla katterna ett riktigt Gott Nytt År. med lugn och ro och inga omstörtande händelser alls!

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards