Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 december 2012

Alldeles vanlig dag

Av Sigge Svamphund - 28 december 2012 18:08

Haft en högst normal hunddag.

Inte en endaste bil som tappat motor eller fått märkliga fel, kan kanske bero på att matte inte

ens petat på varken sin eller sin mammas.

Skulle på längre runda, hade gärna blivit skjutsad till nåt bra ställe, men matte hade ingen lust. 

Skitmatte, hon ska ställa upp på mina önskemål.

 

Titta vad jag hittade!

Siri som kastade sej fram i sitt onödiga koppel.

Tyvärr var det inte jag som hade den dragningskraften utan mattes godisficka.

När hon fått sitt godis så kunde hon faktiskt ägna mej en del uppmärksamhet.

 

Tycker faktiskt att vi är ett väldigt snyggt par.

Tyvärr så skulle våra korkade människor åt olika håll.

Drog vidare på egen tass i hopp om fler dejter eller andra trevliga saker.

 

Kom på att det var väldigt länge sen jag gick på Schäfer Frejas Sörmlandsleds etapp.

Kände faktiskt för att ta en runda där.

Skitmatte totalvägrade eftersom det fortfarande är alldeles för djupt lappmögel i skogen.

 

Drog vidare på Vilda grisvägen.

På den så hade jag nytta av mina klor och matte av extra klorna på kängorna.

Annars fungerar den alldeles utmärkt som skridskobana.

 

Borde faktiskt vara ett bra spa här.

Var det inte bara lappmögel och onödig is.

Jag behöver sköta min päls, den mår inte bra utan lerinpackningarna.

 

Alltså sist jag gick här så gömde jag min vägkon i ett dike.

Har ett minne av att jag spaade tillsammans med den då.

Den stod precis där jag hade lämnat den.

Bara det at sen dess så har onödiga isen invaderat diket.

Min kon sitter fast, spelade ingen roll hur mycket jag slet den var orubblig!!!!!

Jädra onödiga is, den förhindrar bad och spa och nu snor den mna tillhörigheter också!  

Min andra sjö, där har lappmöglet nästan försvunnit på isen, kanske att den är dödsdömd nu.

 

Förresten så visade sej ett märkligt himlafenomen dag.

Den där solen som tydligen varit på semester nånstans långt bort.

 

Tänkte spaa i ett superbra dike.

Men inte, onödig is på hela så det gick inte att komma åt vattnet som har en fantastisk doft av ruttet när det är åtkomligt.

 

Efter två timmars letande så hittade jag i alla fall lite vatten och kunde göra en mindre inpackning.

Vidhåller att det bör bli vår allra senast i morgon.

Normalt brukar jag kunna gå genom skogen hem.

Men idag var det bara att vända efersom det inte går att komma fram i halvmeterdjupt lappmögel.

 

Hörru matte kan du antingen skotta bort den här lappmögelvallen eller ha vänligheten att gå ett par 

hundra meter bort och vänta på mej.

Hon tänkte varken göra det ena eller det andra.

 

Titta vad jag missade där nere!

Bäcken med alldeles ljuvligt rinnande vatten.

Inte en chans att ens doppa tassarna fick jag.

Måste räkna ut nåt bra sätt att komma ner dit när inte matte ser eller hör.

Nästan hemma så blev det en snabbdejt med Alice också.

Men det glömde ju matte att ta bild på, hoppas ni tror på mej i alla fall.

Resten av dagen har det inte hänt nåt av värde alls, mest slappat och käkat en del av mitt julgodis.



 
 
Melody

Melody

28 december 2012 19:08

Här hade du kunnat ta dig ett dopp i havet idag!
Solen värmde och du skulle nog trivts här hos mig.
Det konstiga är att min husse han är bra sugen att åka till trakter där det
finns snö, han vill åka skidor! Men husse han har ju flyttat till Skåne för att spela golf, så nu får han allt gilla läget och strunta i skidorna.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

 
Eva H

Eva H

28 december 2012 19:34

Ni är ett mycket stiligt par ihop!
Verkligt äktenskapstycke med era smått ljusa nosar :)

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

28 december 2012 22:47

Så fina ni är tillsammans!
Sigge, om du har tid och lust, så fyller jag/Mimmi år på nyårs afton, blir då 14 år, mjau
Håller på att tassar runt till alla våra bloggande katter och hundar, för att bjuda till fest, mjau

Så jamars välkommen då.

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

 
Ludde

Ludde

28 december 2012 23:52

Skönt att få en dag utan bilkrångel. Du får se till att du och Siri går åt samma håll nästa gång... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
mollesnutten

mollesnutten

29 december 2012 07:48

Hoppas verkligen att du har rätt.Våren vore härligt nu.Tänk va gott det skulle lukta i skogen.
Matte visa bilden på hemsidan för mig..Stolt är jag.
Men vi såg ingen kurs i Testa bilen för underliga fel.Kanske inte skulle bli så många deltagare förståss....

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards