Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 27 december 2012

Så var det dags igen

Av Sigge Svamphund - 27 december 2012 17:36

Nu var det flera dagar sen nån bil krånglade.

Så kan vi naturligtvis inte ha det.

Matte skulle åka och prata med en bilveterinär om min bil på förmiddan.

Jag hoppade in i matte mammas bil, matte startade och bilen ansåg att den skulle ha öppet fönster på

förarsidan.

Av någon outgrundlig anledning höll inte matte med om bilens påhitt utan försökte få upp fönstret igen.

Aldrig i livet sa bilen, här ska inget fönster rubbas ur sin position inte.

Öppet fönster på vintern är bara bra och det är sunt med frisk luft.

Vad matte sa det vill ni absolut inte veta och jag vägrar upprepa alla underliga ord.

Åkte till ena bilveterinären för att prata om min bil och med tur få fönstret akutlagat, men icke.

Den bilveterinären var inte där idag.

Åkte tillbaka och till nästa bilveterinär.

Jodå min bil ska på behandling 7 januari och mattes mammas bil med tjuriga fönstret skulle akutlagas. 

Lämnade alltså bilen där och skulle gå en sväng medan behanding av bil pågick.

 

Nära bilveterinären så finns det en trevlig skogsbacke.

Har nog inte varit där sen nån gång i somras när jag jobbade en del i den backen.

 

Surmatte, kan du ha vänligheten att sluta svära och roa mej med den här pinnen istället?

Hon slutade svära men övergick till att prata i mobilen så jag fick roa mej på egen tass med pinnen.

 

Lappmöglet har inte sjunkit ihop så mycket som jag önskar, svårt att komma åt granar.

Inte gick det att gå runt i skogsbacken som jag brukar göra, för djupt lappmögel.

 

Fast detta anser jag vara ett typiskt tecken på att det håller på att bli vår.

Stora långa istappar.

 

Hittade en skum moj under en gran, tänkte att den kanske skulle kunna fungera som reservdel till nån bil.

Men jag lyckades inte få den med mej eftersom den var fastfrusen.

 

Gick tillbaka hit.

Precis då körde de in bilen för behandling så jag skulle fortsätta mitt planlösa vandrande.

 

Trevligt värre, träffade Alice.

Hon blir alltid jätteglad när hon träffar mej.

Hade skoj en stund innan vi skulle åt olika håll.

Gic en sväng i en annan skogsbacke.

Dagens absoluta höjdpunkt.

En spagrop!!!!!

Kunde ha tillbringat hela dagen i den, kändes väldigt skönt att få göra inpackningar av pälsen igen.

Men enligt matte hade vi inte tid.

 

På väg till bilveterinären igen.

Hittade en massa vägkoner, men den här modellen är inget bra så de fick stå kvar.

Nu var bilen klar med sin akutbehandling.

 

Så där fönstret är uppe och förankrat med tjusig silvertejp på utsidan.

På insidan sitter det små träbitar för att det inte ska trilla ner igen.

Men det måste ha nån ny vajer till fönsterhissen för att fungera.

Alltså ska vi fixa tid hos bilveterinären även för den här bilen.

Matte funderar allvarligt på att börja som testpilot av bilar.

Ni som vill veta om era bilar har underliga fel kan låna ut som till henne.

Kan kanske räcka med en liten klapp på motorhuven för att felen ska uppenbara sej annars räcker det nog

med att hon startar bilen.

 

Finns i och för sej en viss risk att det slutar så här.

Men vadå med ett par skruvmejslar och nån skiftnyckel är det troligen ganska enkelt att bygga ihop den igen.

OBS att matte bara framkallar felen, hon bygger inte ihop den om detta skulle inträffa.

I morgon förväntar jag mej en dag UTAN mer bilstrul, läs matte får inte närma sej nån bil då.




 
 
Ingen bild

Sirio Saga

27 december 2012 18:58

STACKARS er sicket strul....
varmkramar från oss

 
Ludde

Ludde

27 december 2012 22:44

Kanske billigare att åka taxi på vintern för din matte? Är det sommar och fint kan hon ju cykla. Jag vet att det finns bra såna som passar för skogsstigar. Med en stor korg kan det kanske gå att skjutsa en svamphund också... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Eva H

Eva H

28 december 2012 09:32

Vi tackar vår lyckliga stjärna VÅR matte inte ens har körkort tror vi!
För vad som skulle hända då undrar vi...
Jesper, Assar, Simon o Petrus

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Malin

Malin

28 december 2012 12:30

Så fina bilder :)
Önskar er en fin helg och ett fint avslut på 2012.
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards