Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 november 2012

Jaha så var lappmöglet här

Av Sigge Svamphund - 28 november 2012 17:59

Enligt skitmatte för jag inte gnälla om vädret då förbjuder hon mej att blogga och gömmer datorn.

Jag gnäller om vad jag vill och datorn är min!

Fast jag vet att hon tyvärr är väldigt bra på att gömma saker så det kanske är bäst att lyssna.

Morgontoaletten var händelselös och otrevlig eftersom det föll lappmögel.

Slappade och skulle ut på längre runda, blev inte skjutsad nånstans för  det skulle vi inte ha tid med.

 

Just ja, jag ska inte gnälla.

Men visst ser det vidrigt ut?

Finns så många andra fina färger än vitt.

 

Skogen hade i alla fall klarat sej ganska bra.

Fanns ställen där det fortfarande var alldeles rätt färger.

 

Kom hit, jag har hittat nåt som du bara måste titta på innan det är för sent.

 

Titta vilka fina trattkantareller.

Tänk om lappmöglet begraver dom, vore väl synd?

Tydligen inte för jag fick bara beröm och de blev kvar i skogen.

 

Om detta väder fortsätter så kommer mina älskade grankottar att bli en sällsynthet.

Funderade på om jag ska se till att matte tar med en sopsäck till skogen som jag kan fylla.

Borde klara vinterns behov av såna, vet minsann vintrar när det inte funnits en enda på evigheter.

Den på bilden var jag i alla fall väldigt rädd om.

 

Vinterskivlingar finns det i alla fall mängder av nu.

Fast de här blev också kvar i skogen eftersom matte inte hade nåt att plocka i.

 

Titta!

Vintern tog slut lika snabbt som den började.

Passar mej perfekt jag kan fortsätta med mina vanliga rutiner.

 

Nej det är INTE badväder sa badkrukan.

 

Det är ALLTID badväder så länge onödiga isen inte lagt lock på mina sjöar!!!!!!!!

 

Gjorde ett par fynd också. Funderade på om jag skulle ta trasiga dunken eller den lilla flaskan.

Blev flaskan, jag är inte så förtjust i trasiga dunkar, föredrar  dom i helt skick.

 

Kollade en del av människornas badplats.

Inga som badade så till mattes förtvivlan passade jag på att ta ett par dopp där också.

 

Det här var ju trevligt.

Grusplanen på Heden har förvandlats till ett jättelikt spa.

Underbart, här planerar jag att ha väldigt mycket skoj.

Det där vita runt omkring föredrar jag att förtränga.

 

Jaha nu ska granen få belysning.

Onödigt eftersom jag fortfarande bestämt att det ska vara vår.

Dessutom sätter de ett korkat staket runt så jg kan varker lyfta på benet eller om behoven skulle bli akuta

komma under den.

Gick hem en stund och sen skulle jag ut och åka.

Dags för Eskilstunaresa igen.

Matte skulle fixa nåt och sen var det meningen att vi skulle åka och fika där mattes moster bodde.

Bara det att på till Eskilstuna så kom det mer och mer lappmögel.

Matte fixade det hon skulle och jag passade bilen.

Hon kom tillbaka ihop med sin mamma som hade en massa saker med sej.

Bara det att jag blev blåst på det där fikat med tårta.

Matte skjutsade dit sin mamma men bestämde att vi skulle åka hem istället innan vägarna blev

alldeles igensnöade.

 

Var nog ett smart val. På väg hem och det där vita är inte dimma utan mängder med lappmögel som kommer på tvären.

 

Titta här, nu anfaller det även mina skogar.

Precis i de här trakterna har jag en superskog med många sjöar och väldugt mycket bra arbetsplatser.

Den ska vara fri från lappmögel!!   

 

Hemma.

Titta, jag håller på att bli översnöad bara av att kliva ur min bil.

Jag hoppas att allt har försvunnit tills antingen när jag ska gå kvällsrundan eller allra senast till

morgontoaletten.



 
 
Eva H

Eva H

28 november 2012 18:47

Har kommit på tvären här också... Nu är det blött, blött, BLÖTT men jag fruktar faktiskt för imorgon för temperaturen verkar sjunka för var minut.
Tycker fortfarande att din badkrukematte är väldans klok, med både det ena och andra:)
Kanske får du snart en förklaring till varför trattisarna behöver stå kvar i skogen!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
mollesnutten

mollesnutten

28 november 2012 20:07

Ja det är ömsom snö och ömsom vatten.Vore trevligt med bara ett av dem.Fast inte regn.Här är blötslask som fryser nu.Såg att matte köpt nya broddar idag.Hoppas hon inte gör som förra gången gav bort dem.Och då halka virrpannan förståss dagarna efter.Va inte alls beroende på att jag såg en katt som inte skulle va här.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

28 november 2012 21:34

Visst är det VIDRIGT!! Blöt och blött och blött - när till och med SNÖN är sjöblöt, då har det bara gått FÖR långt!!!
Fast nu blir visst allt blött is i stället - håhåjaja, säger matte som tänker ta fram "broddskorna".
Bilen fick sina idag. I sista momangen, tycks det.
Gör som du tänkt, Sigge! Samla kottar medan tid är!!!!

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

29 november 2012 00:15

Det blir ju rena badet bara man visar sig utanför dörren! Får sitta inne och se på när hussen sitter och spelar vid datorn... Mycket bubblor och karameller som han håller på med... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Malin

Malin

29 november 2012 13:47

Hihi inget stort fan av snö Sigge? ;D
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards