Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 25 november 2012

Kollat Bäverbäcken

Av Sigge Svamphund - 25 november 2012 18:12

Haft en helt okej hunddag

När jag skulle på långrunda så bestämde matte äntligen nåt vettigt.

Jag skulle bli skjutsad till nån av mina bra skogar.

 

Mycket trevligt, jag hamnade i Bäverbäcksskogen.

Var ett tag sen sist så det var en hel del att kolla.

Matte gillade inte riktigt den öppna vägbommen eftersom den kan innebära jägare eller annat som stör.

 

Jag hade så bråttom att jag blev alldeles suddig.

Varr lika bra att passa på att hinna med så mycket som möjligt ifall det skulle dyka upp jägare eller

timmerbilar eller annat som varken jag eller matte vill träffa.

 

Vattentjuven verkar tyvärr vara fruktansvärt aktiv just nu.

Var alldeles torrt där det borde vara utsökt spa.

 

Matte kom får du se att det inte finns några Bombmurklor bara en massa trattkantareller.

Mycket riktigt så ville hon inte ha dom.

 

Min älskade Bäverbäck. Sist blev jag förbjuden att bada eftersom den var stor som en älv.

Vattentjuven har gett sej på den också för det hade försvunnit massor med vatten.

 

Det drar visst ihop sej till jul.

Tomtarna verkar i alla fall förbereda sej för de har hängt sina skägg på tork.

Antar att de ska vara rena och snygga till jul.

 

Ett och annat bra spa hittade jag i alla fall.

Här har jag försökt packa in ena örat.

 

Hm, nån har möblerat om med mina tunnor!

Inte gick de att rulla heller eftersom de var fulla med vatten.

 

Ses snart långsamma matte.

Jag har inte tid att vänta på dej.

 

Hade bråttom eftersom min alldeles egna och privata tunna väntade på mej.

 

Kolla jag rullar med sån fart att kameran inte hinner med.

Eller så var det matte som klantade sej.

 

Hur som helst så roade jag mej rejält och rullade massor.

 

Jag är ju en väluppfostrad hund så när jag var klar så ställde jag tillbaka den på sin plats.

Ska vara ordning och reda i mina skogar.

 

Precis när jag var klar med tunnan så kunde jag jobba.

Växer Ostronmussling alldeles bredvid den, men matte ville inte ha dom heller.

För gamla och man ska inte plocka svamp på andras tomter enligt henne.

 

Drog runt ett tag till. letade flera spa och grejade med vanliga hundgöromål.

Hade jag fått bestämma så hade vi gått en rejält lång runda men den hade inte matte nån lust med idag.

En annan dag eller i vår var hennes dåliga ursäkt.

 

Hittade i alla fall en blodpuddingtall.

Alltid trevligt med såna, men jag vet ju att de brukar förebåda arbetslöshet tyvärr.

 

Hm, det bor nån eller nåt under stenarna.

Men ingen som ville umgås med mej tyvärr.

Gick tillbaka till min bil och åkte hem.

Sen har jag mest slappat och haft tråkigt.



 
 
Ingen bild

Lottas matte

25 november 2012 19:13

Sigge, skönt att se att allt var som det skulle och att din tunna kom till användning. Tyvär kunde jag inte åka till B i helgen men nästa.......

 
Eva H

Eva H

25 november 2012 20:50

Det är ju attans tjusigt alltså - att ha en egen bustunna så där! Klart du är väluppfostrad så att du ställer tillbaka den då.
Tycker nog att du verkar haft en bra dag, även om eftermiddagen blev lite "segare".

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

25 november 2012 23:53

Både bad och tunnrullning låter kul! Att du inte passade på att prova något av tomteskäggen. Jag tror du skulle passa som tomte... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Malin

Malin

26 november 2012 10:40

Önskar er en fin vecka :)
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards