Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 september 2012

Skånska flocken har landat

Av Sigge Svamphund - 28 september 2012 19:01

Sådär, min upptagna helg är inledd.

Fast dagen började med en massa väntan.

Matte sa att de hade åkt, alltså borde de vara här en kvart senare.

Nä, jag hann med morgonrunda, slappa och en kortare förmiddagsrunda också.

Men sen var det tydligen dags för matte grejade med en massa.

 

Jo, jo en del försöker smita med till skogen som fripassagerare.

Kattvalps Balder blev upptäckt och fick stanna hemma.

 

Inget är som väntans tider, inte sjutton hade skånska flocken kommit inte.

Gick in i skogen och letade upp lite svarta trumpeter att ge dom.

 

Nu kom dom sa matte så jag rusade ivg och agerade välkomstkommité.

Kan inte låta mina gäster vänta i hundra år på långsamma matte.

 

Här är Snygg Saika som jag tänker dejta hela helgen.

Mycket trevligt.

En massa saker skulle bäras från bilen och mänskligt tråk skulle det grejas med innan vi kunde åka.

 

Jag fick minsann present.

Smällde omgående i mej lite vattenbuffel.

Utsökt gott!

Klöven är visst lamm och den ska jag få sen.......finns ingen sen allt ska ätas NU.

Åkte mot en av mina skogar och på väg dit blev det stopp.  

Kolla det räcker inte med en brud.

Molly skulle också få följa med i skogen.

Här säjer hon och Snygg Saika hej till varandra, jag satt i min bil jag.

 

Hej Molly, kan du säja åt min skitmatte att släppa ut mej?

Blev inte utsläppt istället så hamnade Molly och hennes matte i min bil.

 

Så där äntligen i skogen.

Jag började omgående jobba.

Här plockar Viveka och Kristina svamp.

 

Tänk vilka brudar jag har!

Båda vet värdet av ordentlig pälsvård i rejäla spagropar.

Sånt uppskattar jag verkligen.

 

Det gäller ju att övervaka så människorbna verkligen hittar alla svampar som jag markerar.

Ett tämligen hårt slit kan jag meddela.

 

Inte nog med att jag ska jobba och hålla reda på människor och mina brudar.

Jag måste försöka hindra Molly från att sno mina pinnar också!

 

Jag kan ju mina skogar så jag visade brudarna vägen till alla bra hundställen.

 

Som bra spagropar.

Men kolla den där lömska Molly hon försöker sno min pinne!

 

Hm. märklig.

Använder skånska människor också granar??

Nä, det växte faktiskt kantareller under den.

Drog runt inne i skogen och jobbade .

Nosade upp kantareller, trattkantareller, rödgul trumpetsvamp, blek taggsvamp och lite annat.

 


Lyckades hitta en blomkålssvamp också.

Den fick Vivekas mamma Britt ta hand om.

Jag och matte hittar säkert nya.

Var fika i skogen också så jag bjöd mej på lite gott då.

 

Facebookstatusen måste självklart uppdateras när skåningar hamnar i de sörmlänska skogarna.

Många svampar fick de i alla fall ihop.

 

Dagens skogstimmar håler på att ta slut.

Skånska flocken har ju kört massor med tusen mil idag så de var trötta.

Vi gick till våra bilar och skjutsade hem Molly med matte.

Sa hej då till flocken och sen åkte jag hem.

Hemma så smällde jag i mej lite kängurukött, också utsökt gött.

Nu ska jag sova för i morogn väntar väldigt många timmar i skogen med massor med jobb och bad.

Återkommer nån gång i morgon med en ny rapport.


 
 
Eva H

Eva H

28 september 2012 19:39

Så skönt att se ni haft bättre väder än här! Vi har haft småregn blandat med diverse störtskurar, inte helt kul att gå i skogen då. Fast A har klafsat sig runt och spårat något ändå. Han bryr sig ju mindre än en viss jag hört talas om...
Och det måste väl ha varit förtal att Balder inte är still? Han ser ju ut att sova alldeles väldigt där i korgen:)
Hoppas ni har samma vädertur imorgon! Ha så trevligt!

http://fyrfotingar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards