Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 27 september 2012

Tråkblogg

Av Sigge Svamphund - 27 september 2012 18:06

Har egentligen ingenting att berätta idag.

Eller vill ni veta hur jag brutalt släpades ut i går kväll och fick allvarliga skador av regnet?

Kan meddela att morgontoaletten var inte mycket bättre den.

Inget regn och till min stora lycka så fick jag syn på Ziva som jag inte dejtat på evigheter.

Underbart och hon doftade alldeles ljuvligt.

Ja, inleda dagen med lite valptillverkning kändes som en superidé, det tyckte Ziva också.

Men så var det de där sällsynt korkade tvåbeningarna och onödiga kopplen.

Vi fick inte ens nosa på varandra!

Skitmänniskor!!!!!!!

Gick in och deppade, trodde att jag skulle skjutsas nåbstans när jag skulle på långrunda.

Nä, sa skitmatte jag har inte lust.

 

Hamnade i hemmaskogen.

Funderade på hur jag skulle hämnas alla gårdagkvällen och morgonens oförätter.

 

Mycket enkelt, det är bara att jobba.

 

Till mattes fasa finns det mängder med nyfödda svarta trumpetvalpar.

Perfekt, jag kan säkert jobba länge än.

 

Det är inte alltid som de ser ut som i svampböckerna.

Den här försöker nog klä ut sej till Blomkålssvamp eller nåt.

Jobbade mycket och intensivt och hann med en vända till sjön för underbara bad också.

 

Enligt skitmatte ska jag omgående komma tillbaka.

Skulle jag inte alls!

Svamphunden är i tjänst och jag har minsann kännt doften av svarta trumpeter.

Vadå kyrkogårdens område?

Fullkomligt ointressant det fanns svamp där!

 

Slutade då här, helt plötsligt fanns det godis på stigen.

Ganska ofta dessutom.

Hörde nåt om att avleda uppmärksamhet och inga fler trumpeter idag.

Gick hem och matte röjde i köksskåpen och klädkammaren.

 

I nån grupp på Facebook som samlar alla tvåbenta svampplockare hade hon lovat att visa bild på all

svart trumpetsvap som finns här hemma.

Nu förväntar sej matte att alla håller med henne om att det verkligen inte behöver plockas mer sån i år.

De i korgen är dagens skörd och resten är alla torkade.

Jag kan faktiskt tänka mej att leta upp minst lika mycket till.

Har varit ute på eftermiddagsrunda utan att hitta svamp och inte lyckadess jag bada i fontänerna heller.

 

Kattvalps Balder har ni ju inte sett på ett tag.

Han växer alldeles otroligt och är fruktansvärt busig.

Rent under att han ligger still på bilden.

Nu väntar ju en mycket upptagen helg för mej.

I morgon kommer Snygg Saika med vidhängande människor så jag ska dejta i dagarna tre och jobba massor

och bada massor och spaa och..............

Hur som helst kommer jag att vara upptagen men självklart så ska jag blogga om vad som händer.

Nu ska jag vila en stund så jag är i form när hon anländer för då väntar jobb och bad.

 
 
Imma

Imma

27 september 2012 18:35

Kan jama att min matte har börjat leta svamp från bilen! Gammelmatte berättade att medan de körde mot Kristinehamn (matte vid ratten) satt matte och pekade ut svampar hon såg utmed väg 26... fast det var visst mest flugsvamp, en och annan sopp kanske... jam, jag är ju inte så bra på sådant där. I det här huset äts bara quorn och svampinjoner, för matte är misstänksam mot lömska svampar som klär ut sig till andra svampar, säger hon.

Tass från Imma, abbemissa.

http://klosterkatterna.blogspot.com

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

27 september 2012 18:41

Kan tänka mig att du väldans skadad igår så mycke som det regnade :-(

Vad kul att tjej sälkskap i tre dagar :-).
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Eva H

Eva H

27 september 2012 19:23

Hoppas att du hinner läka ordentligt tills imorgon!
Han är attans söt den där lille Balle Balder! Jag gissar att han busar runt som en tok bara för att visa er alla hur glad han är att han får bo med er! Vi har ju en aning om vad som väntat annars.

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ingen bild

Sirio Saga

27 september 2012 19:41

Tjena !
Attans vilken kul helg du/ni får och vad söt balder är .. men hur gick det för den lilla kaninen ni hittade har den ochså det bra eller...
varmkramar till er båda

 
molle

molle

27 september 2012 20:07

Här längtar vi tillbaka till era skogar.Matte säger vi får flytta dit när vi får pension,vad det nu är.Här bara regnar, ingen sol det är nog därför svamparna inte kommer upp.Ska testa ett nytt ställe till helgen.Ha det kul med tjejen till helgen.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

27 september 2012 21:39

Jistanes, va me trumpeter!! Nu återstår "bara" att allt äts upp också. :D Men ni hittar nog nåt sätt att få lite hjälp där.
Det är skitväder här också. Ingen vill vara ute, fast under tak på dynor på "verandan" ligger en och annan katt gärna och tittar ut över och bevakar vägen.
Jag stannar inne!
Åh, så söt han är, lille Balder! Tur att han stannade upp en sekund mitt i buset, så att vi hann få se hur han ser ut nu! :)

http://kasperian2.blogspot.se

 
Gunilla

Gunilla

27 september 2012 22:17

Milde tid, vad med svamp ni hittat, mjau
Matte är inte så förtjust i svamp säger hon.
Jamars så söt lille Balder är, tassarna upp.

Tass tass

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Wikki

Wikki

28 september 2012 10:11

Matar du Balder med mattes svampmjöl eftersom han växer så väldigt??? NosPuss Wikki

http://metrobloggen.se/wikipedia

 
Malin

Malin

28 september 2012 17:26

Härliga bilder :) Och oj vad mycket svamp du har lyckats spåra upp :) bra jobbat!
Hoppas ni får en trevlig helg!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards