Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 september 2012

Av Sigge Svamphund - 21 september 2012 18:13

Har rapporterat vad jag hade för mej i går när jag blev så trött att jag inte orkade blogga.

Finns i inlägget under detta.

I går pratade matte om en rejäl långrunda idag, en sån där bra med mackor till mej.

I morse påstod klenmänniskan att hon var för trött!

Vadå hon trött?

Det var jag som slet igår!

JAG som jobbade hårt i skogen, JAG som underhöll människovalparna i många timmar och inte

sjutton har jag varit trött idag!

Klenmatte plockade ju bara svampen och rensade, såg att hon stekte pannkakor också, men det riktiga 

jobbet utförde jag.

Blev i alla fall skjutsad till en bra skog.

 

Här har jag inte gått sen jag jobbade som murkelhund i våras.

Förövrigt var det lika bra att det inte blev den där långrundan.

Hördes skogsmördarmaskiner där vi skulle ha gått.

 

Passerar ett underligt ställe där någon samlar på mängder med skrot.

Ibland har jag gjort fantastiska fynd där så självklart kollade jag.

Fanns inget intressant idag, funderade en stund på att ta en gul presenning men kom inte på vad jag skulle

ha den till så den blev kvar.

 

Övergick till mitt viktiga svamphundsjobb istället.

Tråkmatte plockade inga, nä de skulle vi ta när vi gick tillbaka påstod hon.

 

Så hamnade jag vid min Sörmlandsledsetapp.

Bäcken som rinner där var i alldeles utmärkt skick, bra om det kommer vandrande hundar.

Jobbade lite mer.

 

Så hamnade jag vid min nästansjö Pilati sjö.

Alldeles perfekt skick med massor med vatten.

Matte påstår att den är så vacker med alldeles spegelblank yta.

 

Jag anser att den är mycket vackrare när den innehåller en simmande svamphund.

Var alldeles utomordentligt badvänlig.

 

För övrigt är det väldigt vacker skog där.

Jag kunde dessutom jobba en hel del, mängder med trattkantareller som matte knappt vill ha.

 

Ser ni Moses menar Svamphunden i vassen?

Jag jobbade och letade efter rödgul trumpetsvamp.

Var dåligt med såna, hittade bara några stycken.

 

Men massor med bra spa finns det i kanten av mossen.

Gjorde mängder med inpackningar.

 

Drog iväg in iskogen för mer jobb istället.

Tog lite vägar som jag inte varit på tidigare.

 

Jodå, det var lönsamt.

Många tråkkantareller fanns det.

 

Stora tuvor med trattkantareller också.

Lättjobbad skog.

 

Så var det markeringsverktygen.

Här har jag varit snäll mot matte och gett henne valmöjligheter, pinne eller kotte.

Jag jobbade vdare.

 

Hörde nåt om att det inte skulle vara mer kantareller.

Dumheter, ska vara mycket kantareller.

 

Skulle vända tillbaka enligt tråkmatte.

Jag ansåg inte att jag var klar med allt viktigt jobb så jag fortsatte minsann.

 

Som här vi är tillbaka vid den lilla vägen.

Matte ska till höger medan jag anser att vi kan ta en sväng på andra sidan.

Var länge sen jag var där.

Fick inte min vilja igenom.

Skitmatte bara gick och då var det bästa att hänga på.

 

Nästan vid bilen och nu fick jag beröm för väl utfört jobb.

Hittade flera stubbar med Föränderlig tofsskivling och det passade matte.

Åkte hem och slappade medan hon rensade svamp.

Har i alla fall fått omelett med tofsskivling till middag, utsökt.

I morgon ska jag jobba hårt, träffa bästa människovänner och framför allt dejta en snygg brud!!

Hoppas timmarna till imorgon går snabbt! 

Av Sigge Svamphund - 21 september 2012 13:19

Jag var ju så upptagen igår att jag inte orkade blogga när jag kom hem så där

mitt i natten.

Men ni kanske vill veta vad jag pysslade med.

Inledde dagen med min dagliga skogsrunda.

 

Hamnade på Sagostigen. Till min stora glädje så har vidriga blå komonstret flyttat nån annanstans.

Skönt att slippa bli hotad av det när jag ska in på området.

Nu är det ju stängt och jag kan vara på fria tassar överallt.

 

Såg till att bada ståndsmässigt som det anstår en svamphund.

Här simmar jag vid slottet där Askungen var på bal.

Lyckades inte fynda hennes tappade sko.

 

Vidare in i skogen för jobb.

Just den delen av skogen har jag inte jobbat i på väldigt länge.

 

Bra storlek på kantarellerna var det.

Kotten är normalstor.

 

Min älskade bäck rinner där också.

Visst är det vackert?

 

Sen ansåg jag att jag skulle jobba ordentligt.

Titta på marken framför mej.

Matte avgrundsmorrade när hon såg mitt fina fynd.

 

Var bra storlek på svarta trumpeterna.

Fanns många i den här storleken.

 

Hoppsam korgen blev visst full på en liten fläck bara.

Matte ifrågasatte hur jag hade tänkt lösa det om jag hittade mer.

Inte mitt bekymmer, jag jobbar och hon tar reda på det jag hittar.

 

Alltså övergick jag till att hitta mängder med tråkkantareller istället.

 

Jag var inte speciellt länge i skogen, men en full korg och en kasse blev skörden.

Kände mej mycket nöjd med min arbetsinsats.

Så nöjd att jag av bara farten lyckades nosa upp ännu mer svart trumpetsvamp inne på Sagostigens område.

Åkte hem och slappade ett tag innan det var dags att åka på nästa uppdrag.

Jag skulle passa människovalparna.

 

Matte hade den goda smaken att ta med min frisbee.

Nu ska det busas massor med Oliver.

 

Tog med honom och Adam för de visste ett bra ställe där vi skulle kunna busa.

 

Perfekt.

En jättestor gräsplan.

Mina människovalpar är smarta som vet var det går bra att busa och kasta frisbee.

 

Så kom de på att om de stod på den stora stenen och kastade så kom frisbeen mycket längre.

Gissa om jag sprang massor och hade väldigt skoj.

 

Efter att skoj bus ute så gick vi in.

Människovalparna var hungriga och matte skulle fixa den ovanliga rätten pannkakor.

Fast vi han med en massa bus medan hon gjorde klart alla.

Jag blev bjuden på ett par stycken också.

 

Deras nya nöje.

Titta på alla filmer med mej på you tube.

Vissa ska det tittas på minst tio gånger på raken.

Så skulle min blogg inspekteras och en av mina bloggkompisar som de trääffat fick också besök.

Sen var klockan mycket Adam somnade.

Oliver höll sej vaken och väntade på sin pappa.

Han kom och då var det dags för mej att åka hem igen.

Jag har haft lite att pyssla med idag också men det berättar jag om ikväll.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards