Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 17 september 2012

Av Sigge Svamphund - 17 september 2012 18:13

Har inte hänt speciellt mycket i mitt hundliv idag heller.

Matte går runt och ser ut som nåt från zomibens återkomst medan hon bara gäspar.

Tråkkärring!!!!!

Hon skyller på att nu efter många månader med alldeles för mycket av både sorg och skoj saker

håller verkligheten på att hinna ikapp och då blir hon trött.

Min morgontoalett håll på att sluta i katastrof.

Gick ut och hade hunnit en bit hemifrån när REGNET började vräka ner och skadade mej svårt.

Lyckades som genom ett under att läka de värsta skadorna i alla fall.

Skulle ut på en längre runda och gick til min bil, förutsatte att skitmatte skulle skjutsa mej till

bra skog.

Nädå, jag släpades brutalt bort från min bil för hon orkade minsann inte köra nånstans.

 

Hamnade i närmaste skogen.

Här brukar det växa Stolt fjällskivling men inte idag.

 

Skitmatte kan ju gå runt och gäspa då, jag tänker jobba.

 

Som vanligt var jag framgångsrik i mitt arbete och hittade massor med svarta trumpeter till mattes fasa.

Drog runt jobbade mer och annars var det ganska händelselöst tills...........

 

Helt plötsligt så kom min tjej Siri rusande.

Mycket trevligt för det var länge sen vi dejtade.

Som om inte det räckte.

 

Hon hade minsann Färghandels Vilma med sej också!

Färghandels Vilma har jag inte heller dejtat på evigheter så jag roade mej ordentligt.

 

Enda bilden med oss alla tre som inte blev totalt suddig.

Trevligt hade vi innan människorna bestämde sej för att gå åt olika håll.

Jag fortsatte att jobba i brist på bättre sysselsättningar.

 

Till slut hamnade jag vi min skoj ramp.

Länge sen jag sprang på den.

Nåt pucko hade gjort hål i den men den var lika skoj som alltid.

 

Matte däremot kröp runt under den.

Korkade människa!

Förra året växte det ostronmussling på undersidan så det var såna hn skulle titta efter.

Fanns inga idag.

 

Jag är uttråkad.

Skitmatte är dötrist och babblar bara i telefonen.

Jobbade lite mer innan jag skulle gå hem.

Började regna igen, himla tur att jag var på väg hem.

Sen hemma det var då jag fick den fullkomligt fantastiska idén.

Kollade Facebook och nu vet jag precis hur jag ska klara vintern om onödiga isen slår till.

 

Kolla in spaaet!

Tänk er att vattnet fylls med lera och ruttna växter, sen kan jag göra underbara inpackningar!

Har redan bestämt att matte kan kasta ut den där TV:n som sällan används och sen kan hon bygga det här

spaaet åt mej i det hörnet.

Så kan jag bjuda in spasugna snygga brudar under vintern och dejta samtidigt.

Jag känner mej som en extremt smart hund just nu.

Snålmatte påstår att jag nog måste hittat många kilo Goliatmusseroner och sälja till japaner för att ha

råd med det.

Äsch, hon får väl öppna plånboken och tänka på sin stackars hund!

Kom på att det faktiskt var ett tag sen ni fick nån rapport och Kattvalps Balder.

I dag är det tre veckor sen han hungrig, rädd och alldeles vilsen hittades på lagårdsplanen.

 

Här har han alldeles nyss kommit hem till mej och matskålen ser jättelik ut.

 

Samma matskål och kattvalp idag.

Han har som sagt växt en hel del.

Blir tre veckor i mmorgon sen han flyttade hit.

Avmaskning och kattungemat har gjort underverk.

 

Nästa under, han har lärt sej att tvätta sej om nosen.

Numer är han inte kroniskt smutsig.

Att klantmatte lyckats skvätta kattmjölk i pannan på honom är en annan sak.

 

Här är han tillsammans med sina två "mammor" Freja och Askur.

Fast det är sällsynt att Balder är stilla.

Han lever rövare för fullt och busar med allt han hittar.

Sover han så är det tillsammans med "mammorna" som ömt vårdar honom.

Skönt med tanke på att han nu är max 8 veckor och borde ha bott med sein mamma i många veckor till.

I morgon hoppas jag att det låter bli att regna.

I så fall kommer jag att få en rejäl skogsrunda i skog som jag inte besökt på länge.

Släpar jag ut matte på en promenad på dryga milen är chansen stor att hon blir pigg igen.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards