Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 september 2012

Av Sigge Svamphund - 13 september 2012 18:09

Jadå, ni läste alldeles rätt i rubriken.

Jag har FISKAT idag och det utan att matte blev hysterisk, svimmade eller dog!

Ett rent under med tanke på hennes välkända fiskfobi.

Häng med så ska jag berätta om mitt synnerligen lyckade fiskafänge.

Efter mina sedvamliga morgonrutiner så skulle jagg få åka till en bra skog.

Min bil startade snällt eftersom den fick annat batteri igår.

 

Perfekt!

Jag har hamnat vid en alldeles utmärkt skog och nu är det bråttom.

 

Hörru slökärring (menar matte) ska jag behöva vänta väldigt länge på första doppet i Vithajssjön?
Har valt ut en bra badpinne också.
Blev många trevliga simturer och sen kände jag mej redo för dagens arbete.
 
Här har jag hittat massor med kantarellvalpar, men de ville inte tråkmatte ha.
Kunde stå kvar och växa tyckte hon.
Hörde att Karl Johan och rödgul trumpetsvamp var dagens inriktning.
Struntar fullkomligt i arterna, bara jag får jobba.
 
Kom till den bra spagropen jag har där och nu blev det fiska av.
Den som tittar noga på bilden ser att det flyter nåt i vattnet.
Detta nåt ska jag ha.
 
Kolla!
Svamphundarnas svamphund har fiskat!
Matte lät som sagt bli att få hysteriska sammanbrott när fisken landade vid hennes fötter.
Hon funderade mest på hur den hade hamnat i min spagrop.
De som har alla ädla vithajar i sjön har ibland en hund med sej så troligen kommer fisken från den.
Jag var otroligt stolt över att ha lyckats fiska alldeles på egen tass.
Det har jag faktiskt gjort en gång förut för flera år sen, men då lyckades jag fånga en levande gädda
som jag la vid mattes fötter.
Ett under att hon överlevde den chocken påstår hon.
Hur som helst så hade jag inte en tanke på att släppa min fina fångst så jag tog med den.
 
Hade mycket stor användning för min fisk.
Titta noga så syns det en massa rödgula trumpetsvampar.
 
Verkligen det perfekta markeringsvertyget.
Bara att placera fisken vid svampen och vänta på att den skulle kastas som belöning.
Drog runt och jobbade ganska mycket.
  Provade den här varianten också att placera den i koregn.
Fungerade utmärkt.
 
Hittade mängder med rödgula valpar, så om några veckor måste jag jobba igen.
 
En del människor förväxlar ibland såna här Slemmurklingar med trattkantareller eller rödgul trumpet.
Obegripligt, för dessa är alldeles sega och både ser och känns annorlunda.
Eftersom jag var vid kärr så spaade jag självklart massor.
Fisk var ett perfekt spaverktyg.
 
Denna installation är jag väldigt stolt över.
Tycker att Fisk passar ypperligt ovanpå mandelriskorna.
Såna stinker ju dessutom av fisk och skaldjur så de passar verkligen ihop.
 
Här har jag använt den för att markera trattkantareller.
Matte vägrade att plocka såna idag också.
Efter att ha jobbat hårt så kan jag konstatera att Fisk är det bästa markeringsvertyget jag använt.
Har ju mycket stor erfarenhet av pinnar, kottar, flaskor, burkar eller vad jag nu hittat i mina skogar.
Fisk slår allt.
 
Hm, undrar hur sjutton ett skoskydd i plast hamnat långt bort i skogen?
Inte ens människor är väl så korkade att de använder skoskydd i skogen eller?
 
På väg tillbaka och jag vägrar att släppa Fisk.
Här provar jag att bada med honom.
Perfekt badleksak är han också.
 
Jaha, korgen är full och matte är så urbota tråkig att hon bestämt att en korg per dag räcker.
Gör det inte alls!
Jag kan mycket väl jobba ihop två eller tre eller flera.
Nån som vill låna mej?
Notera gärna att Fisk är snyggt placerad i korgen igen.
 
Vadå gå till bilen och åka hem?
Jag vill vara kvar och jobba och bada!
Skitmatte bara gick så jag blev tvungen att följa med.
Åkte hem och slappade.
Var ute på eftermiddagsrunda och roligaste som hände då var att jag fick bada i en fontän.
Förväntar mej att få jobba mer i morgon.
För övrigt ligger Fisk i min bil och väntar på mej.
Ska numer alltid ha Fisk som markeringsverktyg tror jag.
 
 
 
 
 

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards