Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Sigge Svamphund - 11 september 2012 18:28

Haft en mycket bra hunddag.

Fast den strulade i början.

Hörde att jag skulle få dejta nån som jag inte har träffat på evigheter.

Gick ut till min bil och skulle åka och träffa dejten.

Nä sa bilen och vägrade starta 8igen).

Men dejtens matte kom och med startkablar så hoppade den igång direkt.

Åkte till Döda älgenskogen.

 

Ur den andra bilen kom Lady M som jag inte dejtat på över 1 år.

Verkligen på tiden, ska inte behöva vänta i flera evigheter på mina brudar!

 

Uppfann ett nytt sätt att förvara viktiga pinnar.

Kände mej väldigt smart eller...........

Jodå, min idé är lysande men skitmatte ville inte alls ha en pinne hängande i svampkorgen.

Den bara försvann.

 

Lady M:s matte ville ha Svart trumpetsvamp så då såg jag till att hon fick sån.

Matte ville av nån märklig anledning inte ha sån idag.

 

Visade den superbra bäcken som finns där.

Lady M uppskattade den verkligen.

Gillar brudar som delar mina intressen.

 

Drog in i skogen och letade upp en massa mer svart trumpet.

Matte nöjde sej med några fina Karl Johan.

 

Lady M är som alla nadra brudar.

Bara ute efter mina pinnar!

Skogen är full av pinnar varför ska då alltid min vara intressantast?

 

Snodde tillbaka den och försökte avleda genom att visa en bra spagrop.

Funkade en stund.

 

Hittade ett helt gäng med fina Kungschampinjoner.

En mycket god svamp så jag fick självklart beröm.

 

Firade med en massa trevliga bad i sjön.

Mycket skönt.

 

Sen fortsatte vi att dra runt i skogen ett tag.

Jag jobbade självklart mer och hittade kantareller, trattkantareller och en del annat.

Människorna ägnade sej mest åt en massa tråkprat.

Sen var det tyvärr slut på de trevliga skogstimmarna.

Men jag hörde nåt om att få dejta igen ganska snart.

Åkte hem och serverades lunchmacka med Kungschampinjon och Karl Johan.

Utsökt god hundlunch.

Slappade ett tag och så skulle jag på eftermiddagsrunda.

 

Mycket trevligt, för då lyckades jag dejta Whippet Scilla.

Var länge sen sist.

Måste bli ordning i tillvaron så jag kan träffa alla brudar precis när det passar mej.

 

På väg hem men jag har planer.

Tänker minsann hälsa på i Malmköpings pinn/blomsteraffär.

Planerna gick i lås, jag fick gå in och hälsa på.

Vet ni att det finns kottar i blomsteraffärer?

Jag hittade en som var alldeles perfekt att busa med plus en halvstor människovalp så jag hade väldigt

skoj medan matte ägnade sej åt tråkprat igen.

Ska tydligen göra nåt nytt på lördag och då är han som äger affären inblandad.

Gick hem och turen var med mej.

Kom hem i precis rätt tid för att undgå hälsovådliga regnet som började vräka ner.

I morgon ska jag visst åka till Eskilstuna och köpa nytt batteri till min bil och sen ska mattes valp

skruva dit det.

Lär hinna med en skogssväng och litye jobbande innan dess antar jag.

För övrigt ska jag ägna kvällen åt ett allvarligt samtal med Kattvalps Balder.

N'är jag var nästan klar med bloggen så klev han på tangentbordet, skrev en lång obegriplig mening och

avslutade med att sätta tassen på deleteknappen!

Har alltså fått göra om allt!

Små kattvalpar ska INTE försöka blogga, ska nog ha datorkurs med honom.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards