Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 september 2012

Av Sigge Svamphund - 10 september 2012 18:04

Ibland blir jag väldigt trött på mänskligheten (läs matte).

Ta som idag, jag kände mej full av energi och trodde självklart att jag skulle få göra massor

med skoj saker.

Nädå, du hade så mycket hela helgen så idag kan du ta det lugnt!

Dumheter, jag hade inga som helst behov av att ta det lugnt inte.

Kom inte i väg till nån bra storskog heller.

Nä skulle räcka med hemmaskogen.

 

Började med att hitta en Stolt fjällskivling.

Fick mycket beröm för den.

 

Sen bestämde jag mej för att jobba ordentligt.

Ska inte vara några slappardagar just nu inte.

 

Lättjobbat.

Mängder med Svarta trumpeter överallt.

Matte stönde faktiskt inte eftersom hon visste att en hel del skulle få nytt hem.

 

Mitt i allt jobb så bestämde jag mej för att koppla av med några hundra simturer.

Nån människa hade placerat en båt på min allra bästa badplats!

 

Ja, ja det löste sej, jag kunde bada vid ett annat ställe så världen gick inte under i dag heller.

 

Fortsatte att jobba och jobba.

Matte hade glömt vilken mängd trumeptsvamp som skulle flytta så hon plockade snällt utan att gnälla.

 

Ser ni svampkorgen?

Matte gjporde det inte så jag fick minsann leta efter den.

Kan tala om att den finns alldeles mitt i bilden.

Allt ska jag hålla reda på!!!

 

Tycker att jag jobbade ganska bra.

Många svampar blev det.

Eller en Stolt fjällskivling och resten svart trumpet.

Sen skulle jag åka iväg och lämna av svamp.

 

Hamnade här precis utanför Malmköping.

Här odlas det massor med spännande grönsaker, både vanliga och ovanliga sorter.

Allt är självklart ekologist.

Sa åt matte att hon fick INTE komma tillbaka med äckelsallad.

 

Måste bara visa, det växer minsann persikor i Malmköping.

Fanns massor på träden.

Matte kom tillbaka med massor med grönsaker och naturligtvis äckelsallad!

Alltså jag letar upp all svamp och ska den bytas bort så ska det i alla fall inte vara mot äckelsallad!

Tomater, konstiga gurkor, persilja och en massa annat som hon släpade på är helt ok och gott.

Men den där salladen kunde hon ha glömt!

Blev ännu värre när jag skulle åka hem.

 

Alla grönsakerna växer minsann i fiendeland!

Ryktet hade tydligen gått bland komonstren att det fanns svamphundslunch.

Jag blev som vanligt hysterisk (inte alls, matte ord) och skällde ut dom rejält.

De ska inte ens titta på min bil!

Upptäckte dessutom en ny form av hundfälla.

De har en tunnel under stora vägen där de kan gå från en monsterhage till monsterhuset.

Jag är fullt övertygad om att de har fixat till nån fallucka där så gröna bilar med svamphund i faller ner och

fångas.

Tur att det inte är så ofta som jag åker den vägen.

Sen har jag mest slappat medan matte fixat tråk.

Ja hon roade sej också.

http://quiz.svd.se/?sTid=1176

Klicka på länken så kan de som vill testa sina svampkunskaper.

Finns flera stycken olika quiz där som handlar om svamp.

Matte hade överraskande nog alla rätt på allihopa.

 

Fast vad de här "svamparna" är för art är okänt.

Tydligen växer de bäst i svampkorgar för det var där fyndet gjordes i går kväll.

Kan för övrigt meddela att Kattvalps Balder växer som ogräs.

När han kom hit vägde han knappt 450 gram och i dag var han upp på nästan 900!

Han har alltså dubblat sin vikt på två veckor1

I morgon förutsätter jag att jag får en aktivare dag.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards