Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 7 september 2012

Av Sigge Svamphund - 7 september 2012 18:16

Äsch, blev nästan en tråkdag det här.

Skulle som vanligt till skogen och när jag såg att matte grejade med ryggsäck och andra

viktiga saker så förutsatte jag att det skulle bli en massa jobb.

Åkte iväg och mötte mattes mamma och sen drog vi till skogs.


  Inledde med en underbar spagrop och lite jobb.

 

Som här, jag försöker förklara för mattes mamma att det faktiskt finns kantareller där som hon kan plocka.

Men hon har tydligen lika dålig nos som alla andra människor.

Gäller att vara väldigt tydlig med var fynden finns.

 

Mattes släkt har visst plockat lingon i över 100 år på samma ställe.

Först hennes farfars föräldrar, hennes farfar, mattes föräldrar och nu matte.

Men jag litar inte på att människorna hittar så det är lika bra att visa vägen.

 

Typiskt tråk!

Varför plocka sånt här när man kan leta svamp?

 

Gjorde ett par försök att hjälpa till.

Lönlöst, det går inte bra att plocka lingon om man är hund.

Lyckades bara riva upp en massa lingon och ljung.

 

Titta vilken fantastisk pinne jag hittade.Tro nu inte att männsikorna roade mej med den inte.

Nädå, bara plocka en massa lingon hela tiden.

 

Är du möjligen färdig snart?

Jag är fikasugen och vill ha min macka!

Blev fika så jag fick min macka och delar av människornas.

 

Sak de nu vara så tråkiga så får jag väl fördriva tiden med att spaa.

Lät mina spaskall eka som underhållning till tråklingonplockandet.

 

Äntligen!

Kunde i alla fall jobba lite och hittade kantareller som mattes mamma fick.

 

Mycket tid gick åt till att sitta och ha tråkigt.

Begriper absolut inte tjusningen med bärplockning!

 

Fast det är väldigt vackert på det där urgamla lingonstället.

Ännu bättre att skogen kommer alltid att få vara kvar eftersom den ingår i samma naturreservat som

min korta Sörmlandsledsetapp passerar.

 

Äntligen!

Människorna är klara med tråklingonen, kanske kan det bli roliagre nu.

På väg tillbaka så lyckades jag jobba lite mera.

Åkte hem och slappade.

Matte rensade tråklingon sen gick jag ut på händelselös eftermiddagsrunda.

Kom in igen och matte kokade massor med lingonsylt som mina bästa människovalpar ska få.

Medan hon höll på med den så var Kattvalps Balder synnerligen fräck.

Han satte sej i MIN matskål och försökte äta av MIN mat!

Han har faktiskt alldeles egen mat som jag inte får äta!

Matte tog honom och placerade honom vid hans mat istället fr han mår nog bättre av den.

I morgon ska jag i alla fall roa mej.

Kommer en svamphundselev som vill lära sej att hitta Svart trumpetsvamp.

Jag vet genom hans blogg att vi har gemensamma intressen som spa och bad.

He, he jag tror jag kommer att få en skoj helg!!!


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards