Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 september 2012

Av Sigge Svamphund - 5 september 2012 18:00

Så där, mitt hundliv börjar återgå till sin vanliga ordning igen.

Verkligen på tiden.

Blev skjutsad till en av mina bra skogar idag.

 

Som vanligt hann jag bara sätta tassarna i skogen innan det var dags att jobba.

Bäst att passa på innan lappmöglet kommer.

 

Alldeles underbara spagropar hade det bildats.

Sist jag var här så var de tomma, mer regn till alla spasugna hundar!

 

Trattkantareller finns allt från såna här nyfödda valpar till vuxna.

Matte vägrade att plocka, skitmatte!

 

Kolla bäcken!

Full med alldeles perfekt skum för inpackningar.

Min päls kommer att vara i toppskick.

 

Mer jobb, har hittat lite Föränderlig tofsskivling på en stubbe.

Men de är kvar, bäst före datum hade passerat.

 

Notera gärna min fina kotte som jag har i munnen medan jag förbereder mej för spa.

Enligt skitmatte använder jag den som napp.

Spaade mer och jobbade mycket.

 

Som här en stig alldeles full med mandelrikor till mattes förtvivlan.

 

Senaste ansiktsutsmyckningen.

Synd att jag inte mötte nån snygg tik.

Tycker att jag ser extremt tilltalande ut, spindelnät, björklöv och tallbarr visar en aktiv hund som

jobbar hårt i skogen.

 

Fick väldigt mycket beröm för den här.

Äntligen en fin Karl Johan, fast sen hittade jag en till.

Drog runt och hade väldigt mycket att pyssla med.

 

Till slut hamnade jag på min Sörmlandsledsetapp.

Perfekt skick på den, så här borde den alltid se ut!

Matte tycker självklart nånting annat, plus att ungefär här började hennes ena stövel att läcka.

 

Ljuvligt!!!

Min nästansjö är tillbaka!

Förra gången så hade vattentjuven snott hela men nu kunde jag simma.

 

Så där, dagens skörd.

Minst en full korg per dag (gärna flera) känns som ett lyckat jobba.

Hamnade i bilen och skulle till Eskilstuna.

Matte lyckades köra förbi en poliskontroll utan att bli stoppad.

Kan bero på att de befann sej på andra sidan vägen, men matt såg hur en polis tittade längtansfullt efter 

bilen.

De som älskar att stoppa oss missade det denna gång.

 

Hm, visst min bil är liten men måste matte parkera den så den ser ut som nån löjlig leksaks bil?

Gick och hälsade på mattes mamma.

 

Vad är detta?

Det är bara dukat för två och vi är faktiskt tre där!

Undrar vem som ska bli utan lunch, matte kanske.

Som vanligt människorna åt och jag fick minsann ligga och vara hungrig.

Men sen fick jag en ordentlig portion med utsökt god mat, blev mätt och belåten.

Matte dumpade nästan all svamp där också.

Så var det sån där turné när jag tvingades att passa bilen.

Rudimattes tråkjobb, vidare till ICA Maxi för att matte skulle klaga på stövlarna som bara höll 1,5

månader.

Matte fick nya, fast hennes stövlar brukar av nån märklig anledning ofta gå sönder efter runt nån månad.

De förra håller nog rekordet med två veckor och de gick inte att klaga på eftersom affären gått i kk.

Så var det stopp vid Grisöronaffären.

Skulle handlas mer mat till Kattvalps Balder som äter mängder.

Mycket trevlig ägare av den affären eftersom han frågade hur Balder mådde.

Matte hade berättat förra gången hon var där och skaffade kattvalpsmat.

 

Jag blev inte utan.

Matte köpte en snusk godispåse till mej.

Hemma igen så valde jag ut ett par smarriga saker att äta omgående.

Sen åkte påsen ut på balkongen!

Matte påstår att den stinker, jag anser att den luktar utsökt.

Hon gnäller över att det luktar apa i köket eftersom svamptorken är full med mandelriskor så fiskstanken

enligt henne är vidrig.

Kunde hon väl ha kaumoflerat med doften  från min godispåse?




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards