Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 september 2012

Av Sigge Svamphund - 3 september 2012 18:07

Skitmatte!

Hon är trött och påstod att det skulle vara lugnt idag, fullkomligt onödigt!

Jag sov gott i natt och vaknade pigg och utvilad.

Först sa hon att jag skulle få nöja mej med hemmaskogen, sen kom hon på att hon var på eremithumör

och i hemmaskogen möter vi ofta människor.

Alltså blev jag skjutsad till annan folktom skog.

 

Hamnade i Döda älgenskogen.

Bra, för jag har minsann inte jobbat där på ett par veckor.

Fick dessutom höra att jag kunde vara ledig idag efter allt slit i helgen.

Dumheter, här har jag hittat Svart trumpetsvamp.

 

Bäcken var alldeles perfekt så jag spaade massor.

 

Jag syns som en svart skugga bland träden och är i full färd med att jobba.

Tänkte inte alls vara ledig.

 

Kom till ena sjön och badade massor.

Dessutom hittade jag en alldeles perfekt flaska att roa mej med.

 

Efter badet så jobbade jag ordentligt.

Hittade många Karl Johan men alla var sjuka och Kungschampinjonen för gammal.

 

Till alla mina svamphundselever som läser min blogg.

En gammal flaska är ett perfekt när man hittar svamp

Den jag fyndade i dag innehöl dessutom gammal saft, en kantarell syns bredvid flaskan.

 

Bra strolek på kantarellerna i den skogen.

Hittade massor som var rejält fullvuxna till mattes förtvivlan.

 

Spagroparna var helt underbara.

Kunde göra fantastiska inpackningar som doftar underbart.

 

Svart trumpetsvamp fanns det några miljoner av.

Mängder med vuxna och ännu mer valpar.

Perfekt eftersom jag får besök av en skånsk flock på jakt efter såna om några veckor.

Matte bara stönade.

 

Får jag presentera mamma Karl Johan med sin lilla valp.

Faktiskt så hittade matte två fina såna idag så de blev lunchmackor till oss.

 

Tycker att jag jobbade bra på min "lediga" dag.

Full korg och en halv kasse tycker jag är helt ok.

Kunde säkert ha blivit ännu mer om inte tråkmatte bestämt att vi skulle åka hem.

Åkte hem och slappade ihop med matte.

 

Ett under håller på och sker Ormen nosar på Balder fd Kattvalp!!!!

Kan meddela att han för övrigt håller igång alldeles väldigt numer.

Busar som vilken kattvalp som helst.

Matte försökte ta bilder när han brottades med en tennisboll som han knappt orkade med men de blev bara 

sudd allihopa.

 

Får jag presentera asagänget, erkänner bilden arrangerad.

Balder blev ditflyft av matte.

Askur, Balder och en mindre lycklig Ormen menar Freja.

Balder försökte leta mat på Askur medan han tvättade och pysslade.

Kan tala om att en viss annan katt/orm försvann ganska snabbt.

I morgon hoppas jag att matte är pigg igen så jag kan få ut och jobba ordentligt i nån trevlig skog.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards