Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 28 augusti 2012

Av Sigge Svamphund - 28 augusti 2012 17:34

Nu gäller det att försöka ta det senaste dygnets alla övergivna djur i rätt ordning.

Som jag skrev i går så ägnade sej matte åt att springa i  väg med morötter och gurka medan hon

svor över mänskligheten.

 

Här är den anledningen.

Vår granne hade hittat en övergiven kaning i en bur vid grannhuset.

Visst jag och matte har sett buren men trott att den var tom eftersom kaninägarna flyttat.

Men inte i buren satt Kaning utan mat och vatten och det har han varit utan länge.

Stackarn är bara skinn och ben!!!!!

 

Men nu får han omvårdnad av både matte och vår granne.

Han matas med gräs, morötter, äpplen och annat som kaniner gillar.

Så återstår bekymret med vad som ska hända med honom, för han kan ju inte bo kvar där ute.

Nu har han i alla fall allt han kan önska genom matte och grannens omsorger.

Jag gillar verkligen hans stuk p öronen, det känns lite bekant!

Så blev det idag och dags för morgontoalett.

Helt plötsligt så kom det en hund från ingenstans.

Hunden verkade alldeles övergiven och sökte kontakt med matte men bestämde sej för att hata mej.

Inget halsband och inte en människa nånstans.

Blev vissa probelm eftersom de förälskade sej i matte men tänkte slåss med mej.

Med möda så blev vi av med den (läs den stod och tittade efter matte med längtan i blicken).

Tillbaka inne så ringde matte till polisen för att kolla om nån anmält den saknad, hade ingen gjort.

Polisen tog i alla fall emot mattes anmälan och både hon och jag hoppas att den har hittat hem igen.

Så skulle jag på min vanliga skogsrunda.

Matte pratade om att nu var det i alla fall ingen risk för övergivna djur, för Hälge och Vilda grisarna

får klara sej själva.

Hamnade vid Sagostigen eftersom matte skulle skaffa hö till Kanin där.

 

Perfekt, nu är Sagostigen stängd för säsongen och jag kan åka med min bil förbi diverse monstertillhåll.

Känns bra att inte behöva riskera livet.

 

Matte hämtade en massa hö medan jag dejtade Jack Russelbrudarna, fast bara Alice fastnade på bild.

Sen efter flera evigheter skulle jag ÄNTLIGEN gå till skogen, matte hade ägnat alldeles för mycket tid åt

mänskligt tråkprat.

Kunde ha slutat i katastrof.

Hann passera genom ett hästmonstertillhåll när det dundrade bakom min rygg.

 

Ha!

Jag är i säkerhet så det blev blåst på svamphundsfrukosten.

Att jag la benen på ryggen och försvann i 180 är en annan historia som vi inte behöver prata så

väldigt mycket om.

 

Himla skönt att vara inne i trygga skogen.

Här finns minsann inga otäcka monster som käkar svamphundar.

 

Min högt älskade bäck.

Tyvärr behöver den mer vatten för att bli perfekt.

Undret skedde för matte plaskade över bäcken.

 

Nähä, de Karl Johan som växte alldles i kanten var sjuka.

Men jag skulle få jobba på andra sidan.

 

Arbete är livet!!!!!

Vad matte sa om det här fyndet lämpar sej inte för tryck!

 

Så där alla är plockade och den tomma korgen är nästan full.

Notera gärna min fina kotte som jag placerat på svampen.

 

Så där enligt matte färdigjobbat för idag.

Mängder med kantareler och några mandelriskor jobbade jag ihop idag.

Hann med en del spa också.

 

Fullkomligt unik bild!

Jag är nära två hundätande hästmonster!!!

Ja, ja sekunden senare sprang jag med vindens hastighet för att inte bli lunch.

Trodde jag skulle åka hem, men inte det.

 

Hamnade här.

Där bor de som äger Sagostigen och snart kommer alla som ser TV reklam osv att få se Flassbro gård och 

alla deras komonster i en reklamfilm.

Nåt om mjölk.

Filmteamet står där, men de skulle inte filma mej.

 

Här är anledningen till att jag hamnade där.

Den här lille kattvalpen cirka 5 eller 6 veckor gammal hade bara dykt upp där i går.

Han sprang runt och skrek alldeles förtvivlat, längtade säkert efter sin mamma, mat och trygghet.

Om kattvalpen blivit dumpad där av elak människor eller om mamman försvunnit vet ingen.

Men eftersom ingen mamma synts tidigare och kattvalpen bara fanns där så kan det mycket väl hända

att den bara slängts av.

Den kunde inte bo där eftersom Jack russelbrudarna blev tokiga och trodde att det var en råtta.

Matte tvekade aldrig, så klart kattvalp ska ha nånstans att bo och bli en trygg kisse.

Hade nu inte vi kunnat hade troligen en vandring över regnbågsbron väntat den lille killen.

Sånt ska inte drabba den som knappt börjat leva så med hem åkte kattvalp i kartong,

 

Kattvalp har kommit in och försöker äta de andras torrfoder.

Kan tala om att han fick annan lämpligare mat av matte.

 

Liten, liten kattvalp möter Askur för första gången.

Freja såg kattvalp och sprang och gömde sej för kattvalp var det äckligaste hon sett.

 

Hej farbror Askur, jag längtar så förtvivlat efter min mamma, kan du ställa upp som reservmamma?

 

Självklart sa Askur och började genast pyssla med lille kattvalpen.

Han har blivit grundligt tvättad och Askur uppför sej som om han var hans mamma.

Går och lockar och pysslar med den lille och vårdar honom ömt.

Matte gick till affären (och lyckades undgå att hitta fler övergivna djur) för att skaffa mer lämplig mat

till kattvalp.

Lille kattvalp blev så glad att att spann alldeles väldigt högt när han serverades nån svindyr paté för katter.

 

Nu ser det ut så här.

Mätt och belåten kattvalp sover i kojan matte har gjort till honom.

Ni som minns Hittekisse Liv från i våras kommer nog ihåg att hon också bodde i transportburen som matte gjort koja av.

Nu håller vi alla tassar och tummar för att lille kattvalp ska bli trygg och växa till sej under Askurs omsorger.

Matte ska visst på nåt tråk i Eskilstuna i morgon och då ska det handlas lite mer som Kattvalp behöver.

Så hoppas både jag och matte att vi inte snubblar över fler övergivna djur just nu.

Räcker faktiskt med Kanin, Hund och Kattvalp på ett dygn!




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards