Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av Sigge Svamphund - 20 augusti 2012 18:18

Har inte hänt så mycket i mitt hundliv idag.

Matte som i vanlig ordning har en massa dumma idéer påstod att jag inte skulle må dåligt

av en lugn dag.

Blev inte skjutsad nånstans när jag skulle på min sedvanliga skogsrunda.

 

På väg ut i hemmaskogen och funderar på vad jag ska sysselsätta mej med.


 

Jobba kändes som en alldeles ypperlig idé, så det gjorde jag.

 

Ser ni alla Svarta trumpeter jag hittat?

 

Så här ser det ut på många ställen i skogen.

Fast jag hittade en massa Mandelriskor också.

 

Jag spaar faktiskt.

Underbart vatten med alldeles ljuvlig doft finns det i mossan.

 

Ännu mer jobb.

Hörde nåt om Svarta trumpet och tråkkategorin.

Valde att stoppa tallkottar i öronen, jag letar upp hur många ton jag vill!

Drog till sjön och badade, men matte vägrade att ta bilder på dagens bad.

Dumheter, alla mina aktiviteter ska förevigas!

 

Titta det kommer nya små kantarellvalpar!!!

Jämför med de normalstora tallbarren så förstår ni hur små de är.

Bra, känns som om jag kan få en lång jobbsäsong.

 

Nere i mossan finns det minsann annat intressant.

 

Fullt med alldeles nyfödda trattkantareller.

Efter ett par skogstimmar så gick jag hem.

Matte fixade en massa tråk, satte på sej svarta kläderna och försvann.

Jag fick roa mej med att leta gömt godis och smaska på en grisknorr medan hon var borta i många evigheter.

Hade urtrist.

 

Matte hade nog inte speciellt roligt hon heller för hon var här. detta är urnminneslunden på en kyrkogård i Eskilstuna.

I dag sänktes uran med mattes pappa där.

En mycket vacker och rofylld plats.

Inom en inte alltför avlägsen framtid så kommer det upp en mässingsplatta med hans namn bland de andra.

När matte kom tillbaka så gick jag ut på en ganska händelselös eftermiddagsrunda.

I morgon har matte lovat att jag ska få jobba som fyrbent etappledare om regnet håller sej borta.

Hon behöver en folktom skog säjer hon.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards