Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 augusti 2012

Av Sigge Svamphund - 16 augusti 2012 18:10

I går hörde jag talas om att jag kanske skulle träna tryffelsök idag.

Men i morse var det ändrade planer.

Tryffeln finns åt ett håll och helt plötsligt skulle vi göra saker åt ett annat håll.

Till skogen skulle jag ju i alla fall.

 

Hamnade här i Gröna männenskogen.

Vägbommen var öppen så matte misstänkte att de var vid sina gröna hus och tänkte oroa tillvaron.

 

Säkert de som snott allt vatten i en av mina bra spagropar!

Jag vill ha tillbaka mitt vatten!!!!!!!

 

Inledde med att hitta massor med dofttaggsvampar.

Men matte ville inte ha såna idag så de står kvar och doftar lavendel i skogen.

Vid första gröna husen var det till mattes glädje alldeles dött och övergivet.

Gick in i skogen och började jobba.

 

Gröna männen bryr sej i alla fall inte om mina svampar så jag kunde jobba mycket.

Ska ha träningskantareller till helgen när jag ska utbilda de tre snygga brudarna.

 

Så här såg det ut på många ställen.

Massor med stora kantareller.

Men jag ska beställa mängder med hälsovådligt regn för skogarna börjar vara snustorra igen.

 

Gissa om jag fick beröm när jag markerade den här.

 

Här är den i sin helhet.

En nyfödd Karl Johansvalp som var helt utan larver.

Eftersom matte blev så glad nosade jag raskt upp två till.

 

Som sagt jag jobbade hårt.

Matte påstår att det inte alls behövs en hel korg med kantareller till tre hundar.

Äsch, resten kan hon behöva ta hand om!

 

Titta vilken liten söt grodvalp det satt på en av kantarellerna.

Grodvalpen bor kvar i skogen och kantarellen är här hemma.

 

Hittade bara en ytterst liten spagrop!

Jag måste ju ha pälsen i topptrim tills helgen så detta är verkligen inte bra.

Behöver göra många rejäla inpackningar.

 

Tänkte ta den här vägen för då kommer jag till Krokodilsjön.

Matte vägrade och påstod att vi inte hade tid.

Dumheter!

 

Kontrollerade mitt vinterdass eftersom Gröna männen befann sej långt bort i skogen.

De har massor med gröna hus och hade den goda smaken att hålla sej vid de mest avlägsna.

Dasset var fullt godkänt, bra ifall jag behöver använda det under vintern.

Gick tillbaka till bilen och åkte igen.

Nu skulle jag till min bils gamla hemma.

  

Jag SKA skaffa mej körkort!

Matte har snott halva mitt baksäte och gjort golv av det, alltså snodde jag hennes plats.

På min plats så var det fullt med vinterdäck.

Vem sjutton tänker på såna när det blivit smällhett ute?

När människorna slutat med sitt tråkprat så åkte jag vidare på min turné.

 

Nästa stopp.

Matte gjorde sej av med en massa trokade trattkantareller sen förra året.

Jag bjöd mej på vatten medan människorna fikade.

 

Trevligt ställe för jag fick en skoj leksak.

Hade mycket roligt med den.

Åkte hem och slappade och kom på att jag missat mina dagliga bad.

Åtgärdade det på eftermiddagsrundan, men matte vägrade ta badbilder på mej.

Tänk om ni inte tror på att jag badat när det inte finns bildbevis?

I morgon då SKA jag träna tryffelsök igen, matte har bestämt att inget annat ska komma i vägen för det.

Perfekt för då kan jag bada i Båven också.

Återstår att se om jag lyckas hitta några tryfflar under morgondagen.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards