Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Sigge Svamphund - 15 augusti 2012 18:09

Såna där dumma mänskliga påhitt igen.

Du kan ha en lugn dag för det har varit mycket på sista tiden.

Fullkomligt onödigt enligt mej.

Skulle i alla fall en sväng till skogen.

 

Jag föredrar ju att jobba så jag körde omgående igång.

Hittade anska mycket Svart trumpetsvamp.

Har tyvärr hört nåt om att de snart hamnar i tråkkategorin de också.

 

Om man letar långt inne i buskarna så finns det (till mattes förtvivlan) stora fina kantareller.

Men sen tog jag ledigt en stund.

 

Dejt på gång och jag har bråttom.

 

Titta jag hittade Siri!!!!

Mycket trevligt för det var ett tag sen sist.

Den där bollen hon har i munnen den var väldigt skoj.

 

Här hjälps vi åt att leta efter bollen som människorna slarvat bort.

Självklart hittade vi den.

Så hörde jag nåt mycket trevligt.

Siri ska visst vara elev hos mej i helgen, perfekt då har jag tre brudar som ska gå kurs för mej.

Blir en bra helg känns det som.

 

Snäll är hon Siri.

Jag fick hennes boll och hade mycket skoj med den.

Den fungerade ypperligt som markeringsvertyg också.

Jobbade nämligen lite mer.

 

Den var dessutom alldeles utmärkt att bada tillsammans med.

Badade massor.

 

Detta är Hosjöodjuret enligt matte.

Visste inte att det finns ett sånt i den sjön, har aldirg träffat det.

 

Försökte träna matte i bollsök.

Människor är ju urusla på sånt. Alltså gömde jag bollen och stirrade på platsen allt för att få trögmatte att

hitta den.

Ha, ha hon fick minsann jobba rejält!

 

Vadå, gå hem?

Jag kunde ha varit ute i flera timmar till.

Men matte påstod att hon hade annat att göra.

Visade sej att hon skulle åka till Eskisltuna med den så kallade skrivaren.

Jag var erbjuden att vara hemma och passa huset.

Skulle jag inte alls, jag skulle med.

Matte lämnade tillbaka skrivaren på Gubbdagiset och framförde klagomål och jo det var visst fler som

haft bekymmer.

 

Jag får absolut inte passa affärer i Eskisltuna.

Men de här två fick visst äran att passa en stor hamburgerrestaurang.

Jag hade det mycket bättre i min bil jag.

Så åkte jag till mattes mamma.

Slappade medan matte gjorde tråksaker på datorn och lånade den fungerande skrivaren,

Nu är alla papper klara som mina deltagare från helgens kurs ska ha.

 

Hos mattes mamma serveras det alltid nåt gott att äta.

Jag har till och med en egen låda i frysen där märkt med mitt namn.

Här väntar jag på vad jag ska serveras.

 

Tack snälla mattes mamma!

Jag fick en skål med alldeles utsökta köttbullar.

Tänk om jag passat huset då hade jag missat dom!

 

Dessutom finns världens bästa matta där om det kliar nånstans.

Den är alldeles underbar och jag utnyttjar den flitigt.

Sen var det dags att åka hem igen.

Har mest slappat sen jag kom hem.

I morgon funderar matte på om jag kanske ska få åka och träna tryffelsök igen.

Låter som en vettig sysselsättning tycker jag.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards