Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av Sigge Svamphund - 8 augusti 2012 18:04

TACK för alla trevliga gratulationer jag fått i samband med presenten från matte.

Idag så skulle jag provåka den lite mer.

Skulle jobba i nån av mina mer avlägsna skogar, valet stod mellan Bäverbäcksskogen, Vithajssjön

eller Bäversjön

Slutade med att jag hamnade i skogen med Bäversjön.

 

Till er som funderar, det går att hitta min bil även i skogen.

Till och med virmatte klarar det!

 

Länge sen jag var i skogen med Bäversjön så jag markerade självklart ordentligt att jag anlänt.

Hade för övrigt väldigt mycket att kontrollera efter min ganska långa frånvaro.

 

Sånt här är viktigt att kolla.

Behövs mer vatten i bäcken för att den ska vara perfekt, men den dög i alla fall till spa.

 

Jobbade självklart massor.

Mängder med tråkkantareller och mandelriskor.

 

Börjar nog bli höst för det hade kommit såna här Olivvaxingar.

God matsvamp.

 

Passerade huset långt bort i skogen där mina engelska kompisar bor.

Tyvärr var de inte hemma och tunnan jag tänkt rulla med var full med vatten.

 

Gissa var svamphunden befinner sej!

 

Just det en alldeles fantastisk ljuvlig spagrop.

Blev underbara lerinpackningar.

Drog vidare i skogen och jobbade mer.

Matte hade hoppats på att hitta en eller annan Karl Johan, brukar vara gott om såna där.

 

Hm, bäst föredatum har passerat sen länge på den enda jag nosade upp åt henne.

 

Detta är en bild till mina blivande elever.

En viktig kunskap som svamphund är att kunna placera markeringsverktyget så inte ens människa missar det.

Jag lägger gärna dagens utvalda kotte eller vad jag använder i korgen.

 

Detta är Bäversjön.

Visst var den ovanligt vacker idag alldeles spegelblank.

 

Självklart badade jag massor.

Precis lika simvänlig som vanligt.

Matte satt på en stubbe och försökte tänka, antar att hon misslyckades i vanlig ordning.

 

Helt plötsligt så såg det ut så här över skogen.

Som alla vet skadas jag ju allvarligt av regn så det var lika bra att vända tillbaka.

 

Som sagt det håller nog på och blir höst för nu kommer det massor med flugsvampar i skogen.

Jag fortsatte att jobba och greja med en massa intressanta saker.

 

Så hittade jag årets första trattkantareller.

Egentligen alldeles för tidigt, men det mesta är tidigt i svamparnas värld i år.

 

Har ytterligare en sjö i den skogen som jag behövde bada i.

Fick vänta i flera evigheter innan det blev baddags.

 

Studera nästanmogna lingon är typiskt mänskligt tråk!

Bada är mycket viktigare!

 

Turen var med mej.

Hann till min bil och sätta mej i mitt baksäte, då började det.

Kom massor med hälsovådligt regn, skönt att jag slapp skadas.

Åkte hem och slappade medan regnet vräkte ner och Åskar mullrade långt bort.

Skulle ut på eftermiddagsrunda, just då regnade det inte.

Gick och hälsade på i pinn/blomsteraffären.

Perfekt, hittade nytt hundgodis där.

Efter att ha rotat runt lite så hittade jag en pinne med kanelsmak.

Den var så utsökt god så jag slukade den, kan verkligen rekommendera pinnar med kanelsmak till

godissugna hundar!

I morgon ska jag ha kurs.

En av mina elever som ska vara med i helgen kan inte på lördagen så hon ska gå del ett för mej

i morgon.

Ser jag fram emot, dejt med en snygg labradorbrud som ska utbildas till svamphund.

Känns som om morogn dagen kommer att bli en bra dag.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards