Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 31 juli 2012

Av Sigge Svamphund - 31 juli 2012 18:12

Idag har jag haft vilodag.

Enda lugna dagen på länge för sen är det fullbokat varje dag i en vecka.

Skulle ta en skogsrunda på förmiddan.

 

Kolla Heden!

Friden är tillbaka och jag kan röra mej fritt där när jag vill.

 

Nä jag tänker faktiskt inte gå en millimeter till.

I alla fall inte åt det håll matte har tänkt sej.

Jag hör hur nån ropar på mej och vill dejta.

 

Titta vad som skymtar där bakom staketet.

Schäfer Freja ville faktiskt träffa mej och jag henne.

 

Lyckades övertala matte så jag fick gå och dejta henne en stund.

Mycket trevligt, sist fick vi ju inte umgås eftersom hon luktade gott men nu var det fritt fram.

Umgicks ett tag innan matte bestämde att vi skulle vidare.

 

Försökte spaa på mitt bra ställe men där hade minsann den eländige vattentjuven härjat.

Fanns inte alls lika mycket vatten som det brukar.

 

Gick och jobbade istället.

Matte kan ha sina vilodagar bäst hon vill, jag ska jobba!

 

Titta till vänster om mej vid stenen.

Visst har jag hittat fina tråkkantareller?

Var faktiskt ett alldels nytt ställe jag hittade och det fanns massor med stora fina där.

 

Efter att ha jobbat ännu mer så kopplade jag av med spa.

Men vattentjuven har varit framme där också.

Sen blev det lite tokigt.

Jag behövde uppsöka en gran och matte är ju vänlig och lämnar mej i avskildhet då.

Bara det att när hon tittade så satt jag och såg olycklig ut.


   

Kan faktiskt inte använda en gran som har fullt med kantareller under sej.

Medan matte plockade så hittade jag en annan gran för mina naturbehov.

 

Helt plötsligt så såg himlen ut så här.

Egentligen skulle vi ha gått mycket längre men matte ansåg att det var bättre att gå hem.

 

Hann inte hem.

Vidrigt, jag skadas allvarligt (mycket värre än vad matte skadades av dansbanden i söndags).

Försökte smyga efter väggarna för att undgå det värsta.

Slutade regna innan jag var hemma så för att trösta mej gick jag in i pinn/blomsteraffären.

Mycket trevligt, jag hittade ett skoj hopknycklat papper som jag spred ut över affären.

Blev väldigt snyggt!

Matte pratade om att jag skulle bli portad, vilket jag enligt ägaren aldrig kommer att bli.

Det finns vettiga människor som inser att vi hundar kan vara duktiga på butiksinredning.

Gick hem och slappade edan matte grejade med en massa inför kommande svampsökskurser.

Gick ut på eftermiddan och hamnade i hälsovådligt regn i gen.

Fast jag hann dejta Whippet Scilla en snabbis.

Så till sist.

På torsdag så finns nya nummret av Härliga hund i butik.

I dag har den börjat nå prenumeranter och Vijas matte har varit snäll och fotat av bilderna.

Här är ett par stycken.

 

Den här bilden är så väldigt mycket jag.

Vatten och en pinne, tror jag är på väg upp ur en av mina nästan sjöar.

 

Ett under har skett!

För första gången har jag hört matte säja att hon gillar en bild där hon själv förekommer.

Hörde nåt om att kolla om hon kan beställa en sån bild från tidningen.

Nu ska det bakas nån kaka i detta hus.

I morgon är det dgas för sommarens tradition.

Gissa om jag kommer att roa mej massor.

Vet att det väntar massor med bad, jobb och människovalpsbus också.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards