Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 30 juli 2012

Av Sigge Svamphund - 30 juli 2012 18:05

Nu har jag inlett upptagna veckan.

Började bra i morse, för helt plötsligt hörde jag ett bekant ljud utanför på gatan.

Mattes mammas bil, jag tänkte inte alls vänta inne i två minuter tills långsamma matte var klar

utan krävde att bli utsläppt.

Var rädd för att missa en massa spännande saker.

 

När slömatte hade behagat komma ut så åkte vi och jag hamnade här.

Innebar att jag var tvungen att klättra för att undgå ett sånt där elakt stängsel som slåss.

 

Detta är Fiendeland även kallat Sparreholms ekhagar.

Finns mängder med komonster där men just nu var de försvunna.

Försökte jobba och hittade några torra kantareller.

 

Det där som matte håller i handen är en bit Stjärnhovstryffel.

Skulle leta sån, men inte ville den visa sej inte.

 

Letade till och med inne i en ihålig ek.

Fanns inga tryfflar, hade de funnits så hade min nos talat om det.

Gick till bilen för att åka en bit igen.

 

Matte borde lära sej att väla parkeringsplatser bättre!

Åt ena hållet ett helt gäng hungriga hästmonster.

 

Åt andra hållet.

Tre miljoner med utsvultna komonster!!!!!!!

Vad som var ännu värre jag skulle minsann släpas in i deras monsterhage.

Var fullt övertygad om att min sista stund var kommen.

 

Märkligt komonstren såg mej inte.

Men jag har väldigt bråttom till säkrare platser.

Människorna som inget begriper gick i lusfart och tittade på en massa ointressanta saker.

 

Sånt här, gamla knotiga ekar är väl fullkomligt ointressant!

Vimlar av såna där och människorna påstår att det så så vackert.

 

Jag fick minsann sitta vid sjön i flera veckor och vänta.

Blev orolig för att onödiga isen skulle lägga lock på den eller så innan människorna kom.

 

Svamphundar bör bada ståndsmässigt!

Alltså såg jag till att ha slottutsikt medan jag badade.

 

Funderar på om detta skulle kunna vara mitt nya boende.

Sparreholms slott.

Jag skulle ju ha en egen vik av Båven att bada i, komonstren borde väl gå att vräka antar jag.

 

Kunde tyvärr inte studera mitt framtida boende närmare eftersom bron är trasig.

Badade ännu mer.

 

Jag brast tydligen i uppmärksamhet ett ögonblick för de här mandelriskorna hittade matte alldeles

utan min inblandning.

Kollade sen och hon hade hittat alla fyra.

Gick tillbaka till bilen för det skulle åkas igen.

 

När jag var i säkert förvar i bilen då skällde jag ut monstren ordentligt.

Läbbiga är de1

Åkte vidare för nu skulle det fikas nånstans också.

 

Hamnade här vid en annan del av Båven.

 

Gissa vad jag ägnade mej åt?

Just det, badade några miljoner med gånger.

 

Människorna fikade och jag serverades min macka.

Slukade den på två sekunder.

 

Mattes mamma hon vet minsann vad svamphundar behöver.

Jag fick sista biten av hennes utsökt goda macka.

Sen åkte jag en massa bil igen typ runt halva Sörmland eller nåt.

Matte skulle till ett ställe och köpa en massa burkar, finns en snygg brud där.

Såg henne men tyvärr blev det ingen dejt eftersom jag skulle åka hem då.

I morgon har jag antingen veckans enda vilodag eller så är jag upptagen med människovalparna.

Vet ännu inte vad som händer..........



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards