Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 24 juli 2012

Av Sigge Svamphund - 24 juli 2012 18:24

Ursäkta, men det blir inte en endaste bild idag.

Matte har tagit ett helt gäng men kameran lyckades hon glömma på fel ställe!

Hur som helst så skulle jag iväg till en av mina arbetsplatser på förmiddan innan det blev alldels för hett.

Vandrade i väg, följde spårvägen och passerade min numer före detta badplats., Ni  vet den där jag fatsnade i repet. Normalt hade jag rusat dit för bad men jag minns vad som hände så jag bara gick förbi. Badade mycket från andra ställen i stället.

Till slut kom jag till min arbetsplats och jobbade väldigt hårt. Men även där är kantarellerna torra så massor med regn behövs.

Skulle gå hem trodde jag, men det skulle jag inte alls. När jag kom till spårvägen så fick jag vänta en stund och sen kom det en spårvagn. Matte hade inte lust att bära all svamp i många kilometer så jag åkte spårvagn tillbaka. Ganska skönt att bara ha en liten bit hem sen.

Var hemma och slappade ett tag och sen skulle jag ut igen.

Då stod Leonberger Cleos bil på min gata1

Dejt!

Mycket trevligt, åkte till Döda Älgenskogen med henne.

Vi spaade tillsammans i en bäck, badade massor i ena sjön och så jobbade jag ännu mer eftersom hennes matte ville ha kantareller.

Matte nöjde sej med ett par champinjoner, nån Karl Johan och lite Svart trumptsvamp. Lite synd att det inte blev nån bild när hon satt fast i ett taggtrådstängsel. Jag hade nämligen krupit under och hittat Svart trumpetsvamp och när matte skulle tillbaka så fastande hon i taggtråden. Tur att Cleomatte var med annars hade hon säkert suttit fast fortfarande!

Blev synnerligen läbbigt när vi skulle tillbaka till bilen. Kom ett vidrigt hästmonster med en människa på ryggen. Rena turen att varken jag eller Cleo slutade som monstermat.

Åkte hem och hann bara vara hemma en liten stund så kom Kaspers matte.

Tyvärr hade hon glömt Kasper hemma, jag som hade tänkt mej lite mer trevligt umgänge! Hon hade i alla fall gott godis till mej.

När Kaspermatte åkt så började matte leta efter kameran, fanns ingen sån nånstans.

Men Cleomatte ringde och talade om att den låg minsann kvar i Cleos bil! Får tillbaka den i morgon så då kan jag nog visa en del bilder från idag.

Blir för övrigt en sen uppdatering här i morgon, jag ska följa med amtte och passa torget några timmar.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards