Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 juli 2012

Av Sigge Svamphund - 21 juli 2012 18:14

I dag har det faktiskt varit en lugn dag.

Mycket välbehövligt enligt matte.

Just ja, TACK för alla hälsningar igår, det slutade ju bra.

Nu när matte hämtat sej så är hon väldigt, väldigt glad att det INTE kom nån spårvagn full med turister just då.

Det hände nämligen bredvid spårvägen och turister ska besparas synen av matte iförd trosor och T shirt

galloppernades ut i vattnet till nödställd hund!

Men min dag var det.

Skulle som vanligt gå en längre runda på förmiddan.

Innan vi gick så hade jag och matte läst en massa kommentarer, bland annat att Rudis matte ville ha en kasse

pepparkakor.

 

Titta vad vi hittade!

En hel sopsäck full med pepparkakor till Rudimatten!

Troligen har nån varit vid kakfabriken men så har säcken gått sönder.

Enligt matte mycket underhållande med tanke på vad Rudi skrev.

 

Så där äntligen på fria tassar.

Där framme är skogen och jag tänker minsann jobba, lugna dagar är fullkomligt onödiga.

 

Gick alldeles utmärkt att jobba.

Hittade till mattes förtvivlan mängder med kantareller.

 

Vattentjuven härjar så spagroparna börjar vara bristvara.

Här har jag i alla fall hittat ett vägspa.

 

In i skogen igen och nu på en väg jag inte gått på väldigt länge.

Alltså hade jag massor att kolla.

 

Just ja, jag hade ju gömt en handske där nångång för länge sen.

Den var orörd så jag roade mej innan jag gömde den igen.

 

Nådde den lilla sjön i skogen.

Här brukar jag alltid bada, men idag nöjde jag mej med att titta på den.

Matte började fundera på om jag blivit så skrämd av gårdagens sjödrama att jag inte skulle våga bada igen.

 

Hittade hjortron också.

Men de var inte mogna ännu, sent för de borde ha varit klara för en vacka sen.

Drog vidare i skogen.

 

Jobbade självklart ännu mer.

Hittade bara en massa kantareller, matte tjatade om soppar och annat.

 

Den här dög inte.

Det är en Gallsopp som en del förväxlar med Karl Johan.

Gallsoppen är oätlig och smakar som namnet anger.

Finns ett enkelt sätt att skilja den från Karl Johan.

Gallsopp har alltid mörkt ådernät på ljus fot och rören under hatten är svagt rosafärgade.

Karl Johan har ljust ådernät mot mökare botten och ALDRIG rosa rör.

Om du är osäker så smaka, gallsoppens smak glömmer man inte!!!!

 

Förbaskade vattentjuv!!!!!

Det behöver komma hälsovådligt regn!

Mina utsökta spagropar håller på och försvinner och jag måste sköta min päls!

 

Inne bland granarna brukar det vara en utsökt nästansjö.

Där hade vattentjuven varit och stulit hela sjön.

Fick inte låna matte mobil för att gör polisanmälan!

Som hämnd letade jag upp ännu mer kantareller.

Så var det det där med dagliga baden, jag närmade mej närmaste sjön och matte ville se om jag

vågade bada som vanligt igen.

 

Hundbadet.

Där finns inga lömska båtrep att fastna i.

Men det fanns minsann annat trevligt.

 

Kolla vad jag hittade!

Mitt livs första FRANSKA dejt!

En mycket trevlig schäferbrud med sina människor.

Hon och jag förstod varnadra fullständigt.

Var värre med människorna, matte kan ingen franska och deras och mattes engelska är lagon rostig.

 

Hur som helst även franska brudar har sunda intressen.

Jag finns utanför bild och badar för fullt.

 

Här bildbeviset, jag har minsann inga bekymmer med att bada nu inte.

Kan för övrigt rekommendera hundbadet vid Malmköpings camping till dejtingsugna hundar.

Fast kom ihåg att alla brudar tillhör svamphunden!

 

På väg hem.

Normalt brukar jag ju vara på fria tassar på Heden men idag såg det ut så här.

Jättelik loppis.

Matte skulle titta efter nåt till människovalparna men det fanns inte.

Där emot en snäll människa som delade med sej av sin korv till sugen svamphund.

Hur Heden kommer att se ut nästa helg det försöker mattte förtränga.

Då är det enorma Malma marken och hela Malmköping är invaderat.

Till sist måste jag visa bilden matte stal av människovalparnas pappa igår.

 

Kolla Oliver med Vithajen som han dragit upp alldeles själv!!!!

Matte påstår att han vansläktas fruktansvärt som gillar att fiska (att hennes egen valp också gör det

har hon alldeles förträngt).

Jag däremot tycker att han är väldigt duktig som har dragit upp en så stor abborre alldeles själv.

Matte påstår att hon ser hur den tänker sluka Oliver.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards