Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 juli 2012

Av Sigge Svamphund - 12 juli 2012 18:01

Trodde jag skulle få en trevlig långrunda nånstans i dag med en massa jobb.

Nähä, skitmatte påstod att idag skulle det vara en lugn dag för sen kommer jag att ha fullt upp.

Vadå, jag kan minsann ha fullt upp varje dag, att hon är trött ska inte drabba mej!

 

Jaha, roligare än närmaste skogen verkar det inte bli idag.

Bara att göra det bästa av situationen då.

 

Hann bara in i skogen så var det dags att jobba.

Hittade massor av tråkkantareller.

Morr sa matte men plockade i alla fall.

 

Passerade den skoj rampen där jag roade mej mycket.

Matte kröp runt under den för att kolla om det kommit Ostronmussling, hade det inte.

För övrigt har jag hört nåt om att vi har så det räcker av sån också.

 

Fortsatte att dra runt i skogen.

Hittade en stubbe med Föränderlig tofsskivling, fick mycket beröm.

 

Ännu mer beröm.

Årets första Karl Johan och dessutom utan hyresgäster.

 

Titta så trevligt ännu mer av närmaste skogen har blivit reservat!

Perfekt för det är gammal vacker skog som ska bevaras.

 

Morr sa matte igen.

Ärligt så sa hon det väldigt många gånger för överallt är det kantareller.

 

Alla soppar är inte vackra.

Detta ska föreställa en finluden stensopp.

Behöver väl knappats tala om att den står kvar i skogen.

 

Svamphund i arbete.

Från fårskallarnas hage så doftar det........................kantarell!

Matte vägrade att hämta dom.

 

Hamnade vid sjön och badade.

Blev extremt många bad för matte pratade i telefonen och under tiden så badade jag.

Hon kunde ha fått prata i flera timmar.

 

På väg hemåt.

Hittade vägkonen och roade mej mycket med den.

Letade upp ännu mer kantareller.

 

Tänk på Heden hade nån gått och tappat massor med godis.

Letade reda på allt och smällde i mej.

Gick hem och slappade medan matte fixade med en massa saker inför lördag.

Skulle gå ut, ösregnade, slapp gå ut.

Slutade regna gick ut på eftermiddagsrunda.

Passerade pinn/blomsteraffären och ägnade mej åt trevligt bus medan människorna  pratade svamp i

allmänhet och tryffel i synnerhet.

   

Så här ser det ut när jag smörar för min allra bästa jordgubbsförsäljare.

Fanns inga köttbullar eller annat smarrigt idag, men jag måste ju visa min uppskattning.

Fler jordgubbsförsäljare till alla hundar!

Gick hem och slappade igen.

Nu väntar ett väldigt upptaget schema framöver.

Hinner jag inte kommentera hos er andra så mycket så beror det på följande schema.

Fredag: Träffa bloggkompisen Katten Pelles människor och leta upp svamp till dom plus åka till Eskilstuna

och låna mattes mammas bil.

Lördag: Party, party, party i Skottvång hela dagen

Söndag: Träna tryffelsök

Måndag: Hjälpa matte med nåt i skogen

Tisdag: Passa huset och rasta grannen medan matte är på sin pappas begravning

Onsdag: Jobba på förmiddan passa huset på eftermiddan medan matte passar torget

Torsdag: Åka på turné i Eskilstuna.

SUCK, mitt hundliv är hårt så det kanske var bra med en lugn dag, för jag har hört att det nog planeras

ytterligare att par saker i nästa vecka.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards