Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2012 17:56

Blev inte alls som det brukar här i morse.

Normalt dricker matte kaffe och lånar min dator, sen är det dgas för morgontoalett.

I morse så var det kaffe och datorlån plus att hon helt plötsligt skulle titta på TV.

Kollade jag också och såg mycket bekanta miljöer från Bäverbäcksskogen.

Sen skulle jag göra min morgontoalett.

 

Hm, jag brukar aldrig nånsin passera campingen vid morgontoaletten.

Började ha onda aningar, tänk om jag skulle tvingas passa tråkhuset en massa tråktimmar?

Då kan det nämligen bli långa morgontoaletter.

 

Hamnade vid sjön också och badade en massa..

Inga skendöda vithajar i dag så jag kunde simma massor utan att matte la sej i.

Fortsatte och nu sa matte att jobb väntade och inte alls nåt passa huset.

 

Som vanligt så simmade jag över ån i stället för att använda bron.

Började förstå vad som väntade.

 

Innan jobbet så är det viktigt med spa.

Här tänker jag kasta mej ut i en ljuvlig spagrop med underbart vatten.

Ni vet sånt där som doftar ruttna växter och annat trevligt.

 

Jag har nåt dagens arbetsplats och nu börjar det.

 

Det är hårda tider nu.

Ser ni alla ljusa prickar på maren?

Allt är tråkkantareller i storlek från vuxna ner till nyfödda valpar.

Jag jobbade och jobbade.

 

Lyckades hitta ett bra markeringsvertyg också.

En gammal flaska, hur nu den hamnat där, men matte tror att nån räv kan ha släpat dit den.

Fungerade perfekt varje gång jag hittade så la jag den bland kantarellerna så inte matte skulle missa.

 

Allt måste jag påminna om.

Undrar hur länge jag ska behöva ligga här och glo innan matte fattar.

 

Så där äntligen begrep hon.

Mina jobb ska dokumenteras, tänk om ni skulle tro att jag inte jobbar så hårt som jag gör!

Vore katastrof.

När jobbet var avklarat så skulle jag gå tillbaka hemåt.

 

Firade med ytterligare en trevlig spagrop.

Sen träffade jag ett par såna där spårvägsmänniskor.

Den ena blev alldeles till sej över alla tråkkantareller, stackarn han hittade nästan aldrig några.

Matte gav honom en mycket exakt beskrivning till ett ställe där det finns.

Han trodde inte sina öron, nån som talar om exakt var de växer1

Jag jobbar ju så hårt och hittar så mycket så vi kan mycket väl dela med oss och gladare spårvägsjobbare

får man leta efter.

Fortsatte och nu förstod jag varför jag fått en så lång morgonrunda för det blev hetare och hetare.

 

Där det inte finns skugga var det jobbigt.

I fjärran försvinner spårvagnen som nyss stannat för att fråga matte om det verkligen var allvar med

vägbeskrivningen till kantarellerna.

Så klart det var.

Jag simmade över ån igen och grejade med lite av varje.

 

Sen ansåg jag att jag ville titta på mina ostronmusslingvalpar.

Visst jag tittade på dom i går men bara för att eller nåt.

Matte följde snällt med.

 

I går alldeles nyfödda valpar och idag vuxna.

De växer fort ooch massor med mer nyfödda valpar finns det.

Bra att matte fick lite annat än bara kantareller.

 

Baddags igen.

Titta noga på bilden.

Jag har minsann burit med mej markeringsverktyget flaskan i många kilometer från min arbetsplats.

Badade en hel del tillsammans med den.

Nu är den gömd på ett av mej noga utvalt ställe så jag kan hämta den vid behov.

Gick hem och insåg att min morgontoalett tog 3,5 timmar ungefär, mitt livs längsta.

Hett och kvavt igen så jag slappade.

 

Matte däremot inredde sin arbetsplats på balkongen och tog reda på nästan all svamp.

Resten ska visst fixas nu ikväll.

Var ute på vanlig eftermiddagsrunda utan att det hände nåt av värde.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards