Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 7 juli 2012

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2012 18:02

Antar att ingen missat att vädret är alldeles vidrigt.

Hett, kvavt och nästan ingen luft kvar.

Inte vill Åskar komma och hälsa på heller.

Hade i alla fall tur på morgonrundan och fick dejta Ziva.

Underlättade att ha sällskap av henne i äckelvädret som dessutom fört med sej att all världens myggor

invaderat hela Malmköping.

Matte som inte blir myggbiten och normalt inte besväras har haft såna som suttit på henne.

Slappade ett tag, går åt väldigt mycket slappa just nu.

Skulle ut och i sakta mak så släpade jag och matte oss iväg.

 

Hamnade på enda vettiga stället just nu.

Hundbadet.

 

Ljuvligt med en massa sköna simturer.

Svalkade i alla fall lite.

 

Bestämde att jag skulle gå och bada på ett annat ställe och matte följde snällt med.

 

Bra badpinne är hittad och jag bara väntar på att den ska hamna i vattnet.

Men.............

Du får INTE bada här sa matte och såg alldeles skakig ut.

 

En skendöd vithaj flöt runt och matte både såg och hörde hur den klapprade med tänderna och tänkte

käka svamphund alternativt hoppa upp på land och käka svamphundsmatte.

Kan medddela att det är tur att det är bra zoom på kameran för så nära som det ser ut på bilden hade inte

matte vågat gå.

 

Gick tillbaka till hundbadet.

Funderade på om det var tillåtet att bada trots anden.

Men änder är fredliga så jag badade ännu mer.

Sen skulle jag helt plötsligt gå nånstans.

Matte sa ett par magiska ord så jag fick så bråttom att jag glömde att kolla mina kantarellvalpar.

 

Mattes magiska ord var att Molly väntade på mej!

Förbaskade onödiga koppel, jag vill till henne nu!!!!

 

Äntligen!

Mycket trevligt att få träffas igen.

Nästan så jag glömde hur äckligt det är ute.

 

Man ska ju imponera på brudarna så jag visade framtassarna som svamphund.

Mollys matte fick plocka en massa tråkkantareller.

 

Gick en liten sväng i skogen och jag jobbade mera.

Molly tillhör de hundar som ska gå kurs hos mej för att lära sej svampsökets hemligheter.

Nu har hon fått se hur läraren jobbar i alla fall.

 

Så skule vi till ett annat ställe.

Egentligen är det gångavstånd men vi tog Mollys konstiga bil istället.

Bra för jag bjöd mej på hennes mat.

Den var väldigt god.

 

På väg in på nästa ställe.

 

Självklart så jobbade jag ännu mer.

 

Är alla brudar kleptomaner?

Här sticker Molly med pinnen som är min och som jag ska ha kastad som belöning vid väl utfört arbete.

 

Bara för att jag var upptagen så lyckades Mollymatte hitta kantareller alldeles utan min inblandning.

Hm, undrar hur många hon missade?

Säkert massor.

 

Tog med Molly ut på en liten väg.

För jag har intressanta saker där som jag visste att hon skulle uppskatta.

 

Den som tittar nog ser min svans och skymtar Mollys huvud.

Jag har ett underbart spa där med vatten som doftar alldeles ljuvligt.

Vi spaade massor tillsammans.

 

Nu igen!

Här har hon precis stulit min bra pinne.

Men eftersom jag är gentlehund ville jag inte bråka.

 

Det var för övrigt alldeles för hett för att ha riktigt skoj.

Här syns det nästan på Molly hur varmt det är.

 

Så var det dags igen.

Min pinne är förlorad.

Försökte jobba lite mera men orken var slut på grund av äckelvädret.

 

Hon har bra sunda intressen.

Här ligger hon och njuter i ett lerigt spa.

Vad hennes matte sa det antar jag att ni inte vill veta.

Gick till bilen och drack några oceaner med vatten inan det åktes en liten bit.

 

Dasg att säja hej då.

Men min oemotståndliga charm gör att Molly tittar längtansfullt efter mej.

Undrar om jag ska slå till och fria till henne?

Ska tänka lite på saken, men om hon klarar svampsökskursen ska jag nog göra det.

Skulle kännas bra med en fru som kan spaa, bada och leta svamp ihop med mej.

Sen har jag bara slappat ihp med matte som bara tjatar om Åskar.

Sånt här väder gör henne mer folkilsken än vanligt så var glada för att ni slipper träffa henne.

Hoppas det är bättre i morgon så jag kan vara aktiv.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards