Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 juli 2012

Av Sigge Svamphund - 3 juli 2012 17:45

Blev en upptagen förmiddag, efter morgontoaletten så hann jag knappt med nåt slappande innan

jag skulle ut och åka.

Matte skulle ju göra bort sej i Radio Sörmland på morgonen och prata om svamptillgången i Sörmland

Vi skulle träffa reporten i en skogsbacke precis utanför Eskilstuna.

 

På plats och när matte ska prata då går det åt rejäla antenner!!!

Denna hissades upp från bilen.

 

Jag försökte jobba, som jag letade men inte en endaste svamp fanns det.

 

Eftersom matte för det mesta har noll koll på vad hon säjer så föreslog jag att intervjun kunde handla om 

bra pinnar i stället.

Hade ingen som helst framgång, Radio Sörmlands reporter Anna Bremer skulle prata svamp med matte.

 

Matte pratade och pratade fast hon säjer själv att hon inte har en aning om vad hon sa.

Jag fick stillsamt sitta och vänta.

Säj inget till matte men jag har kottar i öronen för att slippa höra alla grodor trilla ur hennes mun.

Så här låter intervjun med matte........

Kan meddela att så där låter hon inte normalt.

Tur att matte hade några av gårdagens svampar med sej så hon kunde visa en del av vad som finns i

skogarna nu.

Alla skogar innehåller ju svamp utom den där vi var.

 

Dagens enda fynd där.

Någon som behöver en halv människovalpsvagn?

När intervjun (läs mattes svammel) var avslutat så åkte vi till hennes mamma.

Blev fika och matte dumpade av nästan alla kantareller som jag hittade i går.

Sen blev vi hemskjutsade så mattes mamma kan ha sin bil igen.

Skulle gå en sväng i skogen här

 


Träffade Nikki som låg och slappade i hettan.

Blev bara lite bus med henne.

 

Titta här!

Radion skulle ha kommit till mina skogar istället.

Hann bara sätta tassarna i den så hittade jag Föränderlig tofsskivling.

 

Drog runt och ägnade mej åt vanliga hundgöromål.

Som här jag har hittat kantarellvalpar.

 

Nu mognar det minsann mängder med hundgodis, menar blåbär i skogen.

Åt väldigt mycket.

 

Matte ägande sej åt tråk och plockade en massa fläderblommor.

Men alla är inte utslagna inne i skuggiga skogen så vi ska visst tillbaka.

 

Svamp var det..........

Här har jag hittat ett par kremlor, men de håller på och torkar!

Mer hälsovådligt regn tack.

 

Blev så varmt att till och med fårskallarna låg och slappade.

Bryr mej inte om såna eftersom de inte äter hundar.

 

Vanliga väntan på långsamma matte.

Jag har viktiga saker som väntar.

 

Några tusen bad var fullkomligt nödvändiga eftersom det blivit så varmt.

 

Tror att nån behöver ösa sin båt.

Funderade på om jag skulle använda den som spa men det fick jag inte för matte.

 

På väg hemåt.Matte har letat ostronmussling alldeles utan framgång på björken (brukar finnas där).

Men jag tänker inte gå en meter förrens hon uppmärksammat mitt fynd.

 

Jag hittade minsann två tegelröda björksoppar.

Bara små valpar men de räckte till macka åt mej och matte.

 

Tro inte att jag går hem utan att ha badat i fontänen.

Matte påstod att jag badat så det räckte i sjön, men det är stor skillnad på sjöar och fontäner.

Alltså badade jag mer.

I morgon hoppas jag att jag kan jobba mera i lämplig skog.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards