Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Sigge Svamphund - 1 juli 2012 18:04

Blev en bra hunddag igen.

Matte hade alldeles utan min inblandning räknat ut att jag skulle få besöka en av mina gamla skogar.

Hon behövde en långpromenad så vi åkte iväg.

 

Perfekt jag hamnade i Bäverbäcksskogen.

Har inte varit där på evigheter och sist åkte jag bil förbi alla intressanta platser för då var det jobb på Sörmlandsleden som gällde.

Nu hade jag massor att greja med.

 

Jodå, jag finns där inne bland ormbunkarna i full färd med att spaa i en dold grop.

Fortsatte och hade massor att greja med.

 

Kom till Bäverbäcken som var i perfekt skick.

Men skitmatte förbjöd mej att bada i den. för vattnet var alldeles för strömt.

 

La mej och deppade men kom på att jag passar väldigt i smörblommor.

Fast sanningen är att det fanns ett litet spa där.

 

Tänkte naturligtvis rulla tunna, men det gick inte eftersom den var full med vatten.

Tunnor jag ska rulla med ska vara tomma!

 

Passade på att jobba lite. 

Hittade några kremlor (de ljusa prickarna framför mej) men de var fulla med hyresgäster tyvärr.

 

Sen fick jag bråttom. Där framme bodde Golden Lotta och kanske att hennes människor skulle vara där.

Hade tur de var där så jag busade massor medan matte ägnade sej åt mänskligt tråkprat.

 

Ännu bättre min alldeles egna rulltunna fanns på plats.

 

Roade mej massor med den.

Gillar min tunna som aldrig är full med en massa vatten.

Fortsatte och grejade med en massa viktiga saker, jobbade mer och hittade både kantareller och

kantarellvalpar. 

Men de får Lottas människor plocka.

  Finns Gröna hus i Bäverbäcksskogen också.

Som den artiga hund jag är så lämnade jag självklart hälsningar till Gröna männen.

 

På väg tillbaka och jag och matte hade skilda åsikter om väg.

Jag fick min vilja igenom och kunde kolla en bit av en väg till.

Rullade ännu mer tunna och busade ytterligare en sväng med Lottas människor.

 

Fulla vattentunnor ska utnyttjas till nåt.

Jag har dresserat matte ganska bra för hon skvätte ur vatten åt mej, perfekt eftersom jag var tröstig.

 

Jag har fler viktiga saker att pyssla med och matte bara drar benen efter sej.

Har väntat i flera evigheter på henne.

 

Andra änden på Bäversjön.

Här hade jag inte simmat i år.

Nu är det gjort och simvänligheten var lika stor som vanligt.

 

Bäverbäckens inlopp.

Så här strömt är det och jag brukar bada bara en liten bit bort.

Kanske bäst att lyssna på matte som inte vill ha flera katastrofer nu.

 

Jag använde den i alla fall som spa men höll mej väluppfostrat i kanten.

Åkte hem och slappade.

Har varit så kvavt att matte pratat om Åskar men ännu har han inte dykt upp tyvärr.

I morgon ska jag få jobba säjs det.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards