Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 juni 2012

Av Sigge Svamphund - 18 juni 2012 17:53

Dagen började alldeles perfekt.

Fick nämligen dejta Ziva under morgontoaletten och inget regn kom det heller.

Fler såna mornar tack!

Så skulle jag ut på en ordentlig runda, hade en hel del överskottsenergi efter gårdagen.

Bestämde mej för Vilda grisvägen för från den kan jag komma till många intressanta ställen.

Hittade massor med hundgodis i ett dike.

Åt i alla fall tio stycken och matte lika många.

Spaade självklart massor i alla nytillkomna spagropar.


 

Här testar jag en ny grej, spaa med min vägkon.

Kan rekommenderas, var väldigt skoj.

Sånt här gillar jag.

Skogen har nästan förvandlats till träsk.

Mer vatten till mej!

Tyvärr var jag tvungen att passera hästmonstren.

Ser ni hur hungrigt det stirrar efter mej?

Så skulle jag välja väg igen.

Hade vissa problem om jag skulle ta den högra eller vänstra.

Båda leder nämligen till trevliga sjöar.

Bestämde mej till slut.

Den andra sjön kan jag gå och bada i en annan dag.

Dagens första jobb.

Det var en gång en sopp av okänt ursprung.

Kantarellvalparna de sprutar fram ur jorden just nu.

Hittade mängder.

Hit ska jag.

För nu har jag viktiga saker på gång och matte bara drar benen efter sej.

Sjön!!!!

Jag har faktiskt missat baden i två dagar så jag hade massor att ta igen.

Alltså badade jag länge och mycket.

Fortsatte och helt plötsligt ropade matte på mej.

Det ligger ett hus ganska nära sjön, ni vet ett sånt där som matte ska flytta till när hon är folkilsken.

Hur som helst skulle jag komma och titta på nåt.

Fullkomligt unik bild!

Titta där sa matte och pekade, väluppfostrad som jag är så gick jag och hamnade rakt på KOMONSTRET!!!!!!!

Sekunden efter att denna bild togs så var jag bakom matte i full färd med att avgrundsmorra och

skälla ut vidriga monstret.

Titta så hemskt det är!

Självklart ute efter att smälla i sej mej till mellannmål.  

Sprang snabbare än blixten mot skogen.

Ett mycket klokt val skulle det visa sej.

Jag hittade en forsande bäck.

Såna brukar kunna innebära trevliga saker.

Jadå, mängder med underbart skum.

Jag har inte gjort skuminpackningar på evigheter.

Nu såg jag till att göra det riktigt ordentligt.

Om det nu vore nån ordning på matte så borde jag få gå tillbaka imorgon och göra flera.

Fortsatte i skogen.

Hittade ännu fler kantarellvalpar och spaade massor.

Gick en bit på en Sörmlandsledsetapp.

Spänger är ett korkat mänskligt påfund!

Man ska njuta av vatten och inte använda såna onödiga saker!

Har tillbringat tre timmar i skogen och försöker övertala matte att vi ska ta några timmar till.

Hon vägrade!

Hänvisade till att hon var hungrig och att det kom svarta moln och alla möjliga dumheter.

   


Så där.

Årets första kremla är född.

Hittade den mitt på Heden så jag behöver inte ens till skogen för att jobba.

Fanns massor med Nejlikbroskskivling också.

Matte tänkte faktiskt macka, men då kom hälsovådliga regnet så det blev ingen macka idag.

Skadades lite men hade tur och var nära ett tak så jag kunde söka skydd.

Gick hem och slappade.

Så var det dags för eftermiddagsrunda.

Passerade hos Whippet Scilla och som vanligt växte jag fast.

Mycket effektivt för Scilla kom ut och umgicks en liten stund.

Känns alltså som en väldigt bra hunddag detta frånsett vidriga komonstret, men nu vet jag att jag ska ta

långa omvägar när jag passerar där. 


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards