Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 juni 2012

Av Sigge Svamphund - 8 juni 2012 17:39

Har ingenting att klaga på i dag, inte ens virrmatte har misskött sej.

Började mycket bra med morgondejt med Ziva,.

Ska jag klaga så möjligen dåå att kameran var hemma.

Sen skulle jag ut på långrunda, matte hade ingen aning om vad vi skulle ta för väg mer än att

vi skulle ta en längre runda.

Började med spårvägen för via den så kommer jag till många bra skogar.

Kände för att jobba och hoppades på svamp.

Jodå, de finns mitt på spårvägen och för första gången levde denna upp till sitt namn.

Den heter Syllsvamp och nu växte den faktiskt på syllar.

Ingen matsvamp, men skoj att hitta eftersom det visar att fler svampar är på gång.

Tror att matte hade tänkt blåsa mej på baden.

Men jag vägrade gå så jag kunde bada massor vid översvämmande bryggan.

Tog några dopp till på andra ställen.

Nån som behöver en tvättkorg?

Finns att hämta i strandkanten vid Hosjön.

Perfekt med lucka i sidan.

Finns ingen anledning att använda broar när man kan simma i ån.

Badkrukematte gick på bron hon.

Allt finns där jag drar fram.

Vad säjs om att hitta en mussla mitt på spårvägen?

Ok, det är precis mittemellan mina sjöar men jag undrar hur den hamnat där.

Verkade som om det var nån hemma i den.

Matte förpassade den till ena sjön, nåt om att den  mår bättre där än på spårvägen.

Här nere skulle alla spaintresserade hundar vara med.

Fantastiskt vatten som doftar underbart ruttet.

Spaade massor.

Så trodde jag att vi skulle gå den vanliga rundan via Vilda grisvägen, men matte hade andra planer.

Helt plötsligt skulle vi åt ett helt annat håll.

Hm, det gör inget om de klipper gräset!

Jag höll på att försvinna i det, var tvungen att ha onödigt koppel en liten stund också.

JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!

Jag har hamnat på ett av mina allra bästa jobbarställen.

Här brukar det finnas tonvis med kantareller.

Självklart så började jag omgående med mitt mycket viktiga svamphundsjobb.

Välkomna till världen.

Jag har äran att presentera årets första nyfödda kantarellvalpar!

Detta är Blek kantarell alltså de som en del kallar sommarkantarell fast de heter Blek kantarell.

Ljusare gula knubbiga som gärna växer med hassel, ek eller bok.

Som jag jobbade.

Nu var det minsann inte frågan om att bara känna att mycelet är aktivt.

Nädå, det finns tusentals kantarellvalpar överallt.

De har var de största ca 5 millimeter i diameter.

Mycket trevligt för nu är minsann min traditionella midsommarmacka räddad.

Jag kommer att kunna smaska i mej smörstekta kantareller då. 

Kunde ha varit kvar och jobbat ännu längre för överallt där jag satte tassarna så hittade jag nya.

Mer regn och lite värme tack, här ska jobbas!!!

Gick tillbaka och spaade mej fram efter vägen.

Passade på att bada en hel del i min andra sjö också.

Hundlivet kändes alldeles underbart.

Titta här då!

Snart hemma och då träffade jag på Nikki.

Henne har jag inte sett på flera evigheter, så trevligt med dagens andra dejt.

Vi hade massor med skoj på Heden.

Gick hem och slappade några timmar.

Skulle ut på eftermiddagsrunda, passerade hos Whippet Scilla men matte släpade brutalt iväg mej utan att

jag hade fått dejta.

Fast på väg tillbaka passerade vi igen.

Jag satte mej och stirrade på Whippet Scillas dörr.

Låtsades att jag vägde minst 250 kilo och var orubblig.

Bra knep, det funkade för Scilla kom ut! 

Hon behövde faktiskt tröstas av mej, för hon hade blivit torterad av sin matte.

Tydligen hade hon rullat sej i nåt utsökt och det hade slutat i tortyrkammaren.

Vi hade mycket trevligt, men kameran var hemma tyvärr.

Scillas lillmatte var himla bra på att busa också.

Kände mej väldigt, väldigt nöjd med min dag när jag kom hem.

Ännu bättre är att jag sett att matte handlat glutenfria saker, när hon gör det då vankas det minsann

besök av mina allra bästa människovalpar!

Undrar vilken dag de tänker komma och umgås med mej?

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards