Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 7 juni 2012

Av Sigge Svamphund - 7 juni 2012 18:01

Varit en lite konstig dag.

Skulle göra min vanliga morgontoalett och drabbades av onda aningar.

Blev inte vanliga vägen utan jag hamnade först en sväng i skogen och sen fortsatte jag till sjön.

Började fundera på om det var trista passa tråkhuset som väntade.

En tidig morgon är sjön alldeles stilla och enligt matte var det så vackert.

Ointressant.

Det här däremot kallar jag för vackert!

Svamphund tar ett välbehövligt morgondopp.

Kan meddela att det blev många dopp, gäller att passa på. 

Fick med mej matte över den där bron som hon avskyr.

Nåt om att den lutar och nog är opålitlig.

Sånt här tråk gillar hon, snart blommar älgörten och då ska det plockas en massa sån.

Äsch, mänskligt trråk.

Var mycket bättre att kasta mej i vattnet igen.

Flöt runt en pinne i sjön som absolut inte hade där att göra!

Ska vara ordning i mina sjöar.

Efter avslutade bad så tog jag den med mej.

Nu har jag lagt den på ett bra ställe så jag kan använda den igen.

Hälsovådliga regnets MYCKET positiva effekter.

Halva bryggan är försvunnen igen, innebär att min sjö är ordentligt påfylld.

På väg hemå¨t och nu blev det trevligt.

Har span på morgonens dejt.

Schäfer Freja var ute och rastade sin husse.

Mycket trevligt att få dejta en stund.

Gick hem och var inställd på passa huset.

Jodå, jag passade hus ihop med matte som väntade och väntade på en bil från ett skitföretag.

Mellan klockan 10-12 skulle de komma var det sagt, men tiden gick och ingen bil från skitDHL kom.

Skulle gå ut en sväng igen, matte satte lapp på dörren.

Nu blev det väldigt bra.

Jag jobbar!

Har bara hunnit till grannhusets gräsmatta och där.................

Får jag presentera årets första strävsopp, troligen en björksopp eftersom den växte vid en björk.

Fick massor med beröm och var inställd på svampmacka.

Men den var full med hyresgäster så det blev ingen macka till mej.

Gick en sväng och så hem igen, inget skitåkeri hade dykt upp.

Matte ringde och sa saker för då var klockan närmare två, tog en himla tid att hamna rätt.

Kopplas runt till typ fem olika ovetande personer och kopplas bort en gång, men sen hände det saker.

Tio minuter efter att luren var pålagd så stod gula lastbilen med röd text på gatan.

Matte fick höra ett gäng skrattretande dåliga ursäkter.

Gick ut igen.

Upplivad av soppfyndet så ville jag till skogen för att kolla om jag kunde fynda mer.

Jodå kantarellmycelet doftar men ännu inga valpar.

Inga andra trevliga svampar heller 

Äckliga blodsugare!

Det gillar min nos alldeles för mycket så nu blir det tjärsalva på den för att slippa eländena.

Matte har det så bra så de biter aldrig henne.

Skulle gå hem.

Får jag presentera Zorro, min pudelpolare.

Vi brukar träffas när vi gör våra morgontoaletter, men nu stötte vi ihop på eftermiddan.

Trevligt med umgänge en stund.

I morgon ska jag ha en vanliga dag utan att passa tråkhus ihop med matte, så planerar jag självklart för

att förhoppningsvis hitta fler svampar så jag kan få en macka med smörstekt sån.

  

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards