Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 juni 2012

Av Sigge Svamphund - 6 juni 2012 18:30

I går kväll kunde jag faktiskt göra min sista runda utan att riskera några skador alls.

Inte en endaste otäck regndroppe i sikte.

Sen började dagen väldigt bra för jag träffade Ziva på morgonrundan, mycket trevligt.

Tyvärr hade skitmatte kameran hemma.

Min mage var i lite olag så korkade matte bestämde att jag kunde ta det lite lugnt.

Dumheter, min mage påverkas inte negativt av att jag har fullt upp.

 

Bara för att magen krånglade så kunde jag hålla mej i närmaste skogen ansåg matte.

Hade tyvärr inte så mycket annat att välja på, men hoppades på att kanske möta nån trevlig hund.

 

Nä, detta är inte smultronplantor, de är jättelika och blommorna ser ut som jordgubbsblommor i storlek.

Blir säkert alldeles utmärkt hundgodis.

Drog runt i skogen och ägnade mej åt mina vanliga hundgöromål.

Inte en endaste hund träffade jag.

 

Hade mycket skoj med att springa upp och ner på rampen.

Borde finnas fler såna i mina skogar.

 

Snart mognar blåbären.

Dötrist när matte ägnar sej åt att plocka såna, men det är väldigt goda.

Blir massor i mina skogar.

 

Ok, jag behövde uppsöka granar lite nu och då, men sånt kan faktiskt hända den bästa hund.

Alltså behövs det inget mänskligt tjafs om att ta det lugnt.

 

Kollade de vilda fläderbuskarna i skogen.

Snart kommer de att blomma, så då ska det plockas en massa såna.

 

Nä, ännu har inte kantarellvalparna fötts.

Men jag vet att det är nära nu, känner verkligen för mer jobb.

 

Det är nåt där borta i skogen.

Men vad det var vet varken jag eller matte för det visade sej inte.

Hälge eller rådjur tror matte.

 

Hon ställde sej och glodde på alla fårskallarna.

Fullkomligt oitressant, såna äter inte svamphundar.

Jag borde egentligen vara väldigt intresserad av att valla dom med tanke på mitt ursprung.

Äsch, finns så mycket viktigare saker att ägna sej åt.

 

Som detta.

Bad botar absolut en mage som är i olag.

Alltså ägnade jag mej mycket åt det.

 

Innan det var dags att gå hem så kollade jag efter fynd.

Fanns inget skoj.

Hittade bara en gammal ölburk som jag tröttnade på ganska snabbt.

 

På väg hem och som vanligt kommer de svarta molnen.

Hann hem innan dagens regnskur kom.

Slappade ett tag innan det var dgas för eftermiddagsrunda.

 

Matte skulle gå och göra saker i grönskaslandet.

Som studera äckelsalladen. tyvärr dröjer det inte så länge innnan den är plockbar.

Vidrigt för hon kommer att förstöra allt med den.

 

Den behöver absolut inte bli större än denna.

Förresten så är den på bilden extra äcklig, det är isbergssallad och det är det värsta jag vet!

Hoppas att den stannar i växten!

Jag ansåg självklart att det skulle vattnas med skoj slangen.

Matte tvärvägrade, nåt om att regn det har det kommit så det hehöver inte vattnas.

 

Fast hon var snäll och roade mej med vattnet som finns i tunnan.

Inte alls samma sak som slangen, men det här är också skoj.

Matte skvätter ut och jag fångar.





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards