Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 juni 2012

Av Sigge Svamphund - 2 juni 2012 18:06

Tråkdag.

Blåst huggormar och varit iskallt med mängder med hälsovådligt regn.

Men jag hann lite innan regnet kom, det är välbehövligt bara jag slipper gå ut och skadas.

Morgontoalett och matte skulle hämta rabarber.

Självklart hjälpte jag till med att ta bort bladen.

Måste ju göra nån nytta i alla fall.

Gick ut för n längre runda.

Matte hade haft en plan, men det blåste så kallt så det blir en annan dag.

Började i en liten skog, fanns inget skoj där.

Fortsatte på spårvägen.

Mötte inte en endaste hund, brukar ju kunna dejta där med lite tur.

När sjön ser ut så här är det inte badväder enligt badkrukan matte

Vad gör väl lite vågor?

Den där äckliga tabletten som matte lurade i mej igår satte fart på magen.

Hann inte uppsöka en gran utan fick nöja mej med en björk.

Jag SKA bada!

Missade alla bad igår.

Passade faktiskt på att ta ett par trevliga dopp bland vågorna.

Lingonen blommar för fullt.

Matte hoppas på att det blir massor med såna för människovalparna har beställt sylt.

Drog i vääg in i skogen där inte blåsten kändes lika mycket.


 

Ser ni mej?

Jaså inte.

Men jag sitter ju bakom grönskan.

Väldigt gott gräs ute på ängen.

Åt massor.

Det närmar sej.

Jag markerade på flera ställen, vilket innebäer att kantarellmycelet är aktivt.

Med allt regn nu och lite värme så kommer de snart.

Notera gärna att jag fortfarande är vackert orange på svanstippen.

Matte svär och påstår att om en månad då ska det inte finnas ett spår av det där orange för då måste

jag vara snygg.

Hittade inga vettiga spa, men där bäcken rinner är det som en liten damm.

Roade mej mycket där.

Matte stirrade mest på den stora röda vinbärsbusken.

Lär nog behövas stövlar när de bären ska plockas.

Började regna så jag ville hem snabbare än snabbt.

Nähä, fick passa Zivas matte några minuter vid second handen.

Klagade eftersom jag inte träffat Ziva på evigheter.

Men hennes matte har tydligen inte kravlat sej ur lopplådan när jag gör morgontoalett.

Måste nog ändra på någons morgonrutiner så jag får dejta.

Fantastisk värme ute.

Mitt på dagen och söderläge, hela 5,2 plusgrader.

Ähnade mej mest åt att ligga och slappa.

Drömde om bättre tider med en massa bad, dejter och svamphundsjobb.

Fats jag hittade mitt gamla gosedjur och hade nostalgitripp en stund.

Den fick jag av min första famlij och bar alltid runt på i min ungdom.

När de var och hälsade på mej för ett par år sen så hade de det med sej.

Släpades ut i iskallt hälsovådligt regn igen på eftermiddan.

Matte var mycket hänsynsfull så jag vara bara ute en mycket kort rund.

Tydligen börjar hon begripa att man skadas av regn! 



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards