Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 31 maj 2012

Letat spa

Av Sigge Svamphund - 31 maj 2012 18:10

Varning för alldeles för många bilder idag.

Matte "leker" med nya kameran och då blir det för mycket.

Hon hade den med när jag gjorde morgontoalett, men tro inte att jag lyckades träffa nån av mina

brudar inte!

Blev bara fjantbilder på fjantblommor.

Onödigt bilder ska ha mej eller saker som intresserar mej som motiv!

Slappade ett tag innan jag skulle åka till skogen.

Passar på att besök de mer avlägsna nu när jag haft tillgång till mattes ammas bil några dagar.

Perfekt!  

Blev skjutsad till Gröna männenskogen där jag inte har varit på evigheter.

Låst vägbom brukar innebära att Gröna männen inte är där och oroar tillvaron för mej.

Hade massor att göra.

Som här, jag jobbar som murkelhund, det fanns faktiskt flera tycken men torra.

Efter gårdagens såpatortyr så behöver jag verkligen spaa massor.

Här ska det vara bra, men vattentjuvan hade varit där också, inte en droppe fanns det.

Drog iväg in i skogen istället på stigar jag inte gått på evigheter.

Självklart så letade jag framgångslöst efter spa.

Till och med den bra pålitliga bäcken var alldeles torr.

Så skulle det lekas med kameran igen.

Jag skulle vara modell.

Detta är taget utan zoom, jag är en svart prick.

Med full zoom och nu syns jag ju riktigt bra.

Men jag hade faktiskt viktigare saker för mej än att agera modell.

Alltså drog jag iväg på nya äventyr.

Nä inte här heller och jag stinker såpa!

Brukar bli ljuvliga inpackningar här.

Men nu är det bråttom.

Jag kan ju alla mina skogar och vet precis vad som finns längre fram.

Kära gamla Krokodilsjön.

Har faktiskt inte badat i den ordentligt i år.

Ändrade självklart på det och det fanns inte skymten av otäck såpaflaska idag.

Medan jag simmade så provade matte zoomen igen.

Exkat samma ställe som föregående bild men nu zoomat.

Bra sån på nya kameran. 

Efter bad så gäller det att ruska allt vatten ur pälsen ordentligt.

 

Sen är det viktigt att torka sej ordentligt, vilket bäst görs i löv, mossa och ris. 

Så var det elndiga fiskögat igen.

Matte var bara tvungen att testa för att se hur skogen skulle bli.

Träd ska vara raka och inget annat, nu har hon testat så det får vara nog!

Min underbara superspagrop, eller före detta sån.

Inte en droppe så torrt att jag inte ens kunde göra tassinpackningar i leran.

Jobbade lite mer istället.

Hittade ytterligare några murklor men matte påstår att det säkert var årets sista.

Äsch, det där har jag hört förr.

Närmade mej Gröna husen och hade planer på att kolla mitt gamla vinterdass och annat intressant.

Nä, det blev andra hållet för vid husen var det fullt med gröna män och skyddsvakter.

Får väl kolla dass och annat en annan gång.

På väg hem och över Malmköping är det ett kolsvart moln.

Mattte trodde att Åskar skulle komma på besök.

Det omotiverade trafikljuste beror på vägarbete längre fram.

Kan meddela att ingen Åskar kom.

I stället togs det nya fjantbilder på fjantblommor på balkongen.

Gick ut på eftermiddagsrunda och hade tur.

Hann precis tillbaka hem så kom regnet.

Hoppas det kommer massor (öser ner just nu) så jag får tillbaka alla spagropar.

Såg att en del av er funderade på vad det är för kamera matte köpt till mej.

Det är en Canon A2200 HD 14,1 megapixlar och 4x optisk zoom, finns till mycket bra pris på Elgiganten.

Nu ska nog Bloggplatsen få ett mail för bilduppladdningen är extremt långsam.

Det har tagit drygt två timmar att få dagens bilder. 



  

 
 
Ludde

Ludde

31 maj 2012 22:30

Hälsa matten att det tar mycket längre tid att ladda upp STORA bilder med många megapixlar än små. Jättefina klara bilder blev det i alla fall! Speciellt på bryggan ser du riktigt ruskig ut, hehe, och om matten kröker skog med fiskögonen så får hon säkert bassning av skogvaktaren... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

31 maj 2012 23:44

Mjau, så fina bilder det blev med din nya kamera, Sigge.
Det där med fisköga ska matte kolla om det fnns i hennes kamera, kanske, kanske inte.
Kul att trixa lite med bilder tycker matte, som har ett grafikprogram där hon gör om bilder ibland.

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

 
Kasper

Kasper

1 juni 2012 00:46

Kameran fungerar bra, ju! (Men säg åt matten att strunta i läbbiga fiskögat, har hittills inte sett en enda bild någonstans där ett sånt varit befogat. Säger min matte.)
Hos mig har det kommit några riktiga störtskurar, och faktiskt också en liten glimt av Åskar, men det hann jag faktiskt inte märka. Det var när matte stökade som värst.

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards