Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 30 maj 2012

Av Sigge Svamphund - 30 maj 2012 19:09

Om jag hade vetat vad skitmatte planerade så hade jag stannat hemma idag.

Verkade så bra.

Bryggdes kaffe och fixades mackor så jag trodde att nåt trevligt väntade.

Åkte en stund och när jag befann mej på den här vägen så ansåg jag att matte skulle trampa gasen i

botten.

Visste precis vad som väntade och jag hade bråttom.

Så där ÄNTLIGEN ute ur bilen.

Jag har faktiskt inte varit i den här skogen sen sent i höstas och har massor att göra.

Som detta viktiga, kolla spagropar.

Den eländige vattentjuven har minsann varit framme här också!

Hittade i alla fall en, men det var dagens enda och det brukar vara massor i den skogen.

Det här kallar jag för onödiga bilder.

En björk som inte hämtat sej efter vinterns lappmögel.

Ska inte tas onödiga bilder,jag hade bråttom.

Eftersom jag av naturen är optimist så försökte jag kolla ett kantarellställe.

Nä för tidigt fortfarande.

Men nu är det akut för bakom kröken väntar paradiset.

Underbara Krusbärssjön.

Ja, egentligen heter den nåt helt annat men människovalpen Oliver kallar den för Krusbärssjön så då

får den heta det.

Ett av mattes allra bästa favoritställen.

Jag badade massor och allt var frid och fröjd tills................

Detta ska föreställa jag.   

Skitmatte som jag planerar att skänka bort har smetat en massa grönsåpa i min päls!

Urusla ursäkten att jag behövde bli av med en del organe färg.

Behövde jag absolut inte!

Jag är mycket moderiktig och tror att det kommer att bli en trend bland hundar men slingor i pälsen.

Titta så det ser ut när jag simmar.

Massor med vidrigt såpskum bildas det!

Badade så mycket att jag tappade räkningen på alla gånger,

Kolla här i sjökanten syns minsann resterna sen jag förtvivlat försökt bli av med eländet ur pälsen.

Kan meddela att grönsåpa stinker lika mycket som vidrigt schampoo!

Undrar förretsen varför nån korkad människa kastar en glödlampa i sjön.

Det är flera kilometer till närmaste ställe med el.

Matte tog reda på den för den ska inte flyta runt i min sjö.

Åt mina mackor fast jag egentligen var osams med matte efter påhittet med såpaflaskan.

Drog runt mer i skogen.

Allt var sej likt, bara svampen som saknas.

Dags att säja hej då till Krusbärssjön.

Men jag kommer snart tillbaka och då ska matte glömma såpaflaskan hemma!   

Åkte hem och slappade.

Gick ut och passade jordgubbsförsäljaren (han gillar mej) medan matte hämtade nåt i affären.

Titta vad hon har köpt till mej!

En ny kamera.

Den andra höll på att ge upp, den strular ganska ofta numer.

Den här har en massa mer megapixlar och bättre zoom.

Matte höll på och grejade med den och tog en massa fjantbilder på sina blommor på balkongen och

annat tråk.

Minst tråkiga bilden, Askur kollar tomatplantor.  

Sen blev det mycket intressant, jag såg hur hon började greja i köket och mycket riktigt.

Titta vilka som kom!

Mina bästa människovalpar och deras pappa skulle äta pannkaka här.

 

Bra med Oliver och Adam för jag fick massor med gott.

Här väntar Oliver på att servera mej pannkakor och glass.

Fast mattes valp Marcus ser allt lite underlig ut.

Finns nån skoj inställning som förvandlar bilderna.

Undrar hur sjutton matte vågar använda den när den heter fisköga?

Alla vet väl att balkonger måste vattnas med jämna mellanrum eller+

I alla fall så vet jag och Oliver det.

Gillar verkligen mina människovalpar för de såg till att det hamnade en massa godis i min julklapp.

Kan tala om att jag är en mycket mätt och belåten hund nu och dessutom väldigt mätt.

Tyvärr var de till slut tvugna att åka hem till sej.

Korkat, de kunde ha varit kvar i många timmar till om jag fått bestämma!

Ska vila och matte tänker visst försöka lära sej mer om den där nya kameran. 

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards