Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 29 maj 2012

Av Sigge Svamphund - 29 maj 2012 18:12

Haft en mycket bra hunddag och ägnat mej åt massor med skoj saker.

Efter morgontoaletten så såg jag att matte bredde mackor till mej och bryggde mer kaffe till sej.

Perfekt för det innebär långrunda i skogen.

Sånt här skulle med.

En massa färg för markeringar skulle bättras på och en del nya fixas.

Jag vet ABSOLUT INGENTING om varför matte hittade en grankotte i ryggsäcken när den skulle packas.

Känner mej orättvist anklagad för att ha lagt den där, Jag är rädd om mina kottar och stoppar dom

nästan aldrig i hennes ryggsäck.

Undrar om hon är klar snart?

Jag är ganska uttråkad.

Så här ska markeringar INTE se ut.   

Så här ska det vara.

Många träd fick mer färg och en del stolpar av bara farten.

Jag flyttade på träd och kontrollerade en massa annat viktigt.

Eländiga vattentjuv!

Här brukar jag nästan kunna simma och nu är allt vatten borta.

Matte målade och målade ännu mera.

Jag fick beröm för att jag låtit bli att springa emot pensel och färghink.

Det var då det.

Om hon kunde lära sej att hålla undan penseln!

Fast jag gillar faktiskt min snygga orange slinga i ansiktet.

Ger mej ett aningens orginellt utseende.

Försökte få låna mattes mobil för att ringa polisen och anmäla stöld av nästansjö.

Fick inte låna den, polisen bryr sej inte om sånt enligt matte.

Senaste inom hundmode.

Orange svanstipp.

Visst är det snyggt?

Absolut inte mitt fel att matte viftade med penseln när jag passerade.

Har en del mindre fläckar på ryggen och ena sidan också.

Undrar varför hon gnällde om min pälsfärg när hon sjäv ser ut så här?

Förövrigt såg jag minsann att hon hade fläckar på kläderna också.

Ja!!!!!

Kunde jobba som murkelhund!

Matte som påstår att de är slut vet som vanligt inte vad hon pratar om.

Jag hittade faktiskt 8 stycken idag.

Har passerat en del av sjön och nu ska jag till skärmskyddet och bada och fika.

Har bråttom.

Vattenttjuven hade i allafall låtit bli att sno vattnet i bäcken.

Får vara glad för det lilla.

Sist jag var här så slog ju människorna ner nya stolpar.

Jag kontrollerade noga att de var ordentligt nerslagna i backen fortfarande.

Skrämskyddet.

Inga otrevliga överraskningar väntade.

Snyggt och prydligt som det ska vara.

Det är mest synd om mej i hela världen!

Jag har badat 14 000 gånger minst, ätit upp mina två mackor och skitmatte bara sitter och drikcer kaffe.

Hennes stora intresse som vanligt.

Läsa gästboken.

Ointressant eftersom det inte fanns hälsningar till mej.

Dessa eländiga träd som aldrig ligger där jag anser att de ska vara.

Jobbade mycket med att lägga dom på rätt ställen.

På väg mot bilen så passerade jag jägarnas tillhåll jaktstugan.

   

Precis vad jag behövde.

Tunnrullning med en tunna som jag inte rullat med på evigheter.

Så var det den där tunnan på verandan.

Har kämpat mycket för att få ner den på backen och idag hittade jag lösningen.

Ännu mer underbar rullning!

Känns mycket bra att ha kunnat rulla ordentligt med båda två.

Fortsatte min väg mot bilen och träffade faktiskt en människa i skogen.

Ingen vandrare utan nån som letade skatter med gps.

Han begrep inte hur man alldeles frivilligt och ideellt kan ägna sej åt att sköta 1 mil Sörmlandsled.

Jag anser att alla hundar borde ha minst en etapp att sköta och matte säjer att det är skoj att kunna

göra nåt så andra kan komma ut i skogen utan att vara rädda för att gå vilse.

Frisk luft motion och uppskattande ord från vandrare det är skoj!

Gick tråkallén tillbaka till bilen.

Den där skattletaren körde om oss på motorcykel då.

Jaså?

I ett dike i skogen.

Undrar hur sjutton den skylten har hamnat där?

Åkte hem och slappade efter många timmar i skogen.

Gick ut på eftermiddagsrunda och blev faktiskt beundrad av flera för min nya fina pälsfärg.

Just ja, nu kan ni läsa om mej i en webtidning.Förra veckans intervju är publicerad nu.

www.vimeddjur.se där hittar ni intervjun.






Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards