Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 23 maj 2012

Av Sigge Svamphund - 23 maj 2012 18:06

Skitmatte!

Funderar på att byta ut henne, hon påstod att det var hett ute och hon är trött så det skulle

vara lugnt idag.

Dumheter, jag föredrar att hålla igång.

Vardag och då kan jag vistas på spårvägen utan onödigt koppel.

Inga spårvagnar, det dröjer ett tag innan de börjar köra på vardagarna också.

Usel suddig bild, men detta är dagens höjdpunkt.

Träffade Schäfer Freja, trevligt med dejt.

När vi skilts åt så gick jag till sjön och badade massor.

Matte som gnällde över värmen borde ha slängt sej i hon också.  

Men badkrukan stod kvar på land hela tiden.

Hade en liten förhoppning om att hon skulle trilla i när hon tog bilder på alla sniglar som bor i sjön.

Nä, hon klarade sej.

Nu blommar smultronen för fullt.

Snart kan jag käka såna, mycket gott hundgodis.

Gårdagens regn fyllde dessutom på min sjö.

Bryggan håller på att hamna under vatten igen.

Badade självklart ännu mera.

Drog runt inne i skogen ett tag.

Inte en endaste murkla hittade jag trots att jag verkligen letade.

Uselt murkelår har bara nosat upp 257 stycken, förra året hittade jag 698 st och året innan dess

över 1200.

Hoppas alla andra svampar vaknar nu så jag får jobba mera.

Passerade sjön igen och badade ännu mer.

   

På väg tillbaka och en spårvagn har rymt.

Såg ut som nån övningskörning för killen som körde såg livrädd ut.

Struntade i spårvägen och gick in i skogen.

Här på den där trädstammen bakom mej hittade jag en massa ostronmussling i höstas.

Hoppades på att de skulle ha kommit eftersom jag ville jobba.

Men inte, enligt matte får jag vänta ett tag till innan de vaknar. 

Titta!

Nån hade ställt fram en vägkon till mej!

Nä sa skitmatte den är inte till dej, den ska användas till nåt.

Jag som tänkt busa runt med den ordentligt.

Hemma igen så träffade jag Gismogrannen på gatan.

Men hon var mest intresserad av mattes godisficka.

Sen har jag mest slappat medan matte ägnat sej åt tråksaker och prata i alla telefoner igen.

Det är såna tider nu med  en massa telefonprat och annat som sliter på henne.

Är vi lite frånvarnade hos er andra beror det på jobbiga omständigheter för en närstående.

Men bättre tider kommmer, jag lovar.

Gick ut på etermiddan och då var det verkligen alldeles för hett ute, minst 100 grader i solen.

Inte ville matte gå och vattna heller, hade varit perfekt så jag hade fått svalka mej en del.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards